  • Data: 2011-05-12 14:26:32
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: "Kub@" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A niby dlaczego motocykliści mieliby być specjalnie uprzywilejowani?
    > Czy wśród nich takie akcje dają pożądane efekty? Są nawet takie piękne
    > hasła (chyba nawet jak się wylatuje z W-wy na Gdańsk) "Nie daj się
    > zabić". To działa w każdą stronę.

    Motocykle maja ograniczenia ze swojej natury i zachowanie kierowców powinno
    się do tego dostosować(tak jak to, że np. lekkiego roweru nie wyprzedza się
    w odległości 50 cm przy dużej różnicy prędkości - oczywiście tak na prawdę
    nigdy niw można, ale chodzi mi o sytuację kiedy to może mieć poważne
    konsekwencje), bo niestety to co się sprawdza w kontekście ruchu wśród
    samych aut nie działa jeśli w ruchu biorą udział motocykle(na tych samych
    zasadch prędkość/odległość itp):
    - dużo mniejsza stabilność i podatność na nagłe manewry motocykla, tak że
    wykonanie przez samochód niebezpiecznego manewru wymagającego przez innego
    uczestnika ruchu nagłego ruchu kierowanicą i hamowania w przypadku samochodu
    nic się nie stanie w przypadku motocykla w najlepszym wypadku ślizg
    - motocykl jest dużo mniejszy przez to mniej widoczny, czyli konieczne jest
    zwiększenie uwagi i świadomości martwej strefy przez kierowców aut.
    Oczywiście problemy mogą się zdarzać w podobnej skali co TIR->osobówka
    Więc nie chodzi o uprzywilejowanie motocyklistów, ale to sa elementy do
    douczenia/uświadomienia po stronie kierwców 4-kółek. Nie jest to do końca
    symetryczna odpowiedzialność.

    > A której niby krawędzi? Lewej, prawej? O ile wiem, to należy się
    > umieć poruszać w pasie ruchu, a nie na siłę trzymać się którejś
    > krawędzi. Dobrą praktyką jest robienie miejsca motocyklistom,
    > ale to tylko dobra praktyka i dobra wola, a nie obowiązek.

    > Schody ruchome to nie droga i dodatkowo możesz sobie darować takie
    > analogie, skoro w Polsce dopuszczono wyprzedzanie z prawej strony.
    > Znasz inny kraj, w którym dopuszczono takie zachowanie? (mowa
    > o krajach bardziej cywilizowanych motoryzacyjnie).

    Na zasadzie grzenościowej jak na schodach ruchomych. Można po nich
    chodzić/stać w samopas, nic tego nie reguluje, ale wszystkim będzie(jest)
    lepiej jak osoby stojące sa po stronie prawej. Wszystkim będzie
    łatwiej/bezpieczniej jak kierowcy ustawią się przy krawędzi jezdni - której
    pytasz - rozsądnej, czyli tej, żeby zrobić szerszy przejazd między
    samochodami. Żadko jest problem więcej niz 2 pasów jadących na
    wprost(żebyśmy tylko takie problemy mieli...), także jeśli prawy samochód
    równa do prawej, lewy do lewej krawędzi to jest kupa miejsca i niekogo to
    nie spowalnia. Tylko trzeba pomyśleć(jeśli byłaby akcja medialna to trochę
    przez wyuczenie, jak reklamą, z tego myślenia nawet by się niektórych
    zwolniło) i chcieć być uprzejmym.