  • 21. Data: 2015-05-27 01:33:09
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 26 May 2015 22:44:23 +0200, maX napisał(a):

    > Niektórzy producenci SSD mają własne programy do klonowania HDD.
    > A pliki windows jak pamiętam dobrze się kompresują.

    Uwielbiam czytać o takich cyrkach... Facet ma partycję na system 80 czy 100GB,
    a tu mu doradzają kupno SSD o pojemności 32 czy 64GB. Po to, żeby od razu
    zaczynał uprawiać żonglerkę plikami?

    [ Tak śmierdzą tylko pingwiny i niektóre zakonnice. ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 22. Data: 2015-05-27 12:14:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2015 01:33:09 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Uwielbiam czytać o takich cyrkach... Facet ma partycję na system 80 czy 100GB,
    > a tu mu doradzają kupno SSD o pojemności 32 czy 64GB. Po to, żeby od razu
    > zaczynał uprawiać żonglerkę plikami?

    Nie udawaj greka. System zajmuje ok. 15GB, z wieeloma aplikacjami. Jak
    ma na systemowym dane to zawsze może przenieść gdzie indziej.
    Przynajmniej będzie miał okazję porządki zrobić :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 23. Data: 2015-05-27 13:51:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Nie udawaj greka. System zajmuje ok. 15GB, z wieeloma aplikacjami. Jak
    > ma na systemowym dane to zawsze może przenieść gdzie indziej.
    > Przynajmniej będzie miał okazję porządki zrobić :)

    Nie mam czasu na żonglerkę plikami i zastanawianie się, "co powinno być
    jednak na SSD, a co może być na HDD". Nie mam kasy na dwa fizyczne
    dyski. Nie mam ochoty na ryzyko związane z wydawaniem pieniędzy na
    używane dyski. Nie mam ochoty marnować kosztownej przestrzeni na SSD na
    przechowywanie nim partycji recovery. Nie mam SATA III, ani nawet SATA
    II, żeby przepłacanie za SSD dało jakiś zauważalny efekt. Nie mam ochoty
    na plątanie kabli do dwóch fizycznych dysków w jednym komputerze.
    Ma być łatwo, prosto, przyjemnie: proste sklonowanie obecnego dysku na
    nowy 1:1 + utworzenie partycji NTFS na pozostałym obszarze nowego dysku.
    System ma działać miło i jak to się ładnie teraz mówi "responsywnie". To
    wszystko za nie przesadzoną cenę.
    Czyli Seagate SSHD 4TB, a jeśli się nie da, to mniejszy i tańszy Seagate
    SSHD 2TB.

  • 24. Data: 2015-05-27 17:27:24
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 25/05/2015 20:23, Poldek wrote:

    > Czyli będzie wszystko cacy, jako jedyny dysk, czy nie będzie?

    Jeśli kupisz dysk 4Kn (jeśli jest zgodny to ma logo na obudowie) i Twój
    OS ma dla niego wsparcie to tak (MBR do 16TiB). To czy Twój OS (nie
    podałeś - zgaduję, żę to W7 OEM do FS-Esprimo) obsłuży taki dysk musisz
    sobie wygooglać - wiem na pewno, że W8 i W2012 działają a z W7 był
    problem (działał tylko 512e) i nie wiem czy wyszły (i czy w ogóle wyjdą)
    odpowiednie łaty bo mnie to nie interesowało. Mogę Ci za to powiedzieć,
    który Linux zadziała, ale To Cię pewnie nie interesuje.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 25. Data: 2015-05-27 17:39:18
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 27/05/2015 12:51, Poldek wrote:

> [...]
    > jednak na SSD, a co może być na HDD". Nie mam kasy na dwa fizyczne
    > dyski. Nie mam ochoty na ryzyko związane z wydawaniem pieniędzy na

    Ostatnio kupiłem używaną 64 za ~90zł. Tania była bo bez TRIM - no ale
    wystarczyło poszukać i znalazł się firmware, który to zmienił. ;D

    > Nie mam ochoty marnować kosztownej przestrzeni na SSD na
    > przechowywanie nim partycji recovery.

    Kto Ci każe? Wrzuć na DVD, pendrive, czy co tam masz pod ręką na backupy.

    > Nie mam SATA III, ani nawet SATA
    > II, żeby przepłacanie za SSD dało jakiś zauważalny efekt.

    Przy SATA 1.5Gb też widać różnicę - siła SSD leży w krótkim czasie
    dostępu mniej w transferze. No i przy SSD+HDD masz równoległy dostęp do
    danych co dodatkowo wpływa na wygodę używania OSa.

    > Nie mam ochoty
    > na plątanie kabli do dwóch fizycznych dysków w jednym komputerze.
    > Ma być łatwo, prosto, przyjemnie:

    Coś za coś. Ma być szybko to trochę wysiłku trzeba włożyć w złożenie
    tego do "kupy".

> [...]
    > wszystko za nie przesadzoną cenę.
    > Czyli Seagate SSHD 4TB, a jeśli się nie da, to mniejszy i tańszy Seagate

    Bierz ten drugi - stworzy mniej problemów z resztą Twoich "gratów".
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 26. Data: 2015-05-27 20:16:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > odpowiednie łaty bo mnie to nie interesowało. Mogę Ci za to powiedzieć,
    > który Linux zadziała, ale To Cię pewnie nie interesuje.

    System Windows 7 64 bit Home Premium REF (dla komputerów
    refabrykowanych). Na fotkach jest logo AF. To chyba to samo co 4KN.

  • 27. Data: 2015-05-27 20:55:52
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 27/05/2015 19:16, Poldek wrote:

    > System Windows 7 64 bit Home Premium REF (dla komputerów
    > refabrykowanych). Na fotkach jest logo AF. To chyba to samo co 4KN.

    Nie, AF to 512e.
    Siódemka jednak to za mało
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/2510009
    Pozostaje Ci albo 2TiB, albo upgrade (tudzież całkowita zmiana) OS.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 28. Data: 2015-05-27 21:01:29
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 27/05/2015 19:16, Poldek wrote:

    > System Windows 7 64 bit Home Premium REF (dla komputerów
    > refabrykowanych).

    Siódemka jednak to za mało
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/2510009
    Pozostaje Ci 2TiB, albo upgrade ewentualnie całkowita zmiana OS.

  • 29. Data: 2015-05-28 03:13:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 May 2015 12:14:06 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nie udawaj greka. System zajmuje ok. 15GB, z wieeloma aplikacjami.

    A tak poza tym wszyscy zdrowi? Bo u mnie sam katalog Windows zajmuje ponad
    27 GB.
    Do tego dorzucamy:
    - Program Files - 10,1 GB
    - Program Files (x86) - 10,7 GB
    - ProgramData - 1,8GB

    Z litości... Nie - nie będzie litości:
    - AppData\Local - 13,1 GB
    - AppData\Roaming - 6,5 GB

    Policzmy: 69,2 GB tak lekko licząc. Bez swapfile, bez pliku hibernacji. A tu
    jakiś - przepraszam za określenie, ale innego nie mam - kretyn sugerował
    kupno dysku 32GB. Czy Was maniakalnych zwolenników SSD popierdzielilło do
    reszty?

    > Jak ma na systemowym dane to zawsze może przenieść gdzie indziej.
    > Przynajmniej będzie miał okazję porządki zrobić :)

    Aha. Czyli kupi SSD, by tak było jedwabiście szybko, tak? I całe to
    jedwabiście szybko przepierdzieli na przewalanie danych z Program Files, czy
    AppData na klasycznego talerzowca? By było szybciej?

    [ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz ]
    [ używanymi autami poszedłby do więzienia. (Nick Nolte) ]

  • 30. Data: 2015-05-28 03:33:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 27 May 2015 16:39:18 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > Ostatnio kupiłem używaną 64 za ~90zł. Tania była bo bez TRIM - no ale
    > wystarczyło poszukać i znalazł się firmware, który to zmienił. ;D

    I 64GB SSD wystarczy każdemu. Juppi!

    (ciach...)

    > Przy SATA 1.5Gb też widać różnicę - siła SSD leży w krótkim czasie
    > dostępu mniej w transferze. No i przy SSD+HDD masz równoległy dostęp do
    > danych co dodatkowo wpływa na wygodę używania OSa.

    Tia. Szczególnie, jak OS i zainstalowany soft wpieprzy ze 40 czy więcej GB.
    I zacznie się żonglerka pt. co by tu jeszcze wypieprzyć na talerzowca. No i
    przewalenie np. profilu przeglądarki z SSD z powrotem na - uwaga - HDD -
    zajedwabiście wpłynie na responsywność owej. A jeszcze jak się program
    pocztowy przewali. Albo jeszcze lepiej czytnik RSS. Cudnie będzie. Kupić
    szybkiego SSD po to, by z niego dane przewalać z powrotem na HDD. Po to, by
    jakiś artysta mógł się brandzlować hasłem ,,no ale system Ci wstaje w 20
    sekund".

    > Coś za coś. Ma być szybko to trochę wysiłku trzeba włożyć w złożenie
    > tego do "kupy".

    Akurat kable są najmniejszym problemem.

    (ciach...)

    [ Jak mawia stare przysłowie: Kto nie ma szczęścia w kartach, ten nie ma ]
    [ pieniędzy na miłość... (znalezione w necie) ]