  • 31. Data: 2015-05-28 09:46:58
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 May 2015 03:13:09 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Policzmy: 69,2 GB tak lekko licząc. Bez swapfile, bez pliku hibernacji. A tu
    > jakiś - przepraszam za określenie, ale innego nie mam - kretyn sugerował
    > kupno dysku 32GB. Czy Was maniakalnych zwolenników SSD popierdzielilło do
    > reszty?

    Przemciu, nie nadymaj się bo ulecisz w kosmos. Pytek nie chce SSD więc
    możesz spać spokojnie :) A jeśli chodzi o manię to raczej ty jesteś
    maniakalnym wrogiem SSD :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 32. Data: 2015-05-28 10:54:34
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    fo...
> [...]
    > kupno dysku 32GB. Czy Was maniakalnych zwolenników SSD popierdzielilło do

    U mnie po dwóch latach z W8: 24,6GB wolnych z 59,6GB :)
    Na dysku swapfile i pagefile. Hibernacji nie uzywam.

    --
    marfi

  • 33. Data: 2015-05-28 11:09:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Przemciu, nie nadymaj się bo ulecisz w kosmos. Pytek nie chce SSD więc
    > możesz spać spokojnie :) A jeśli chodzi o manię to raczej ty jesteś
    > maniakalnym wrogiem SSD :)

    Wrogiem są idioci przekonywujący że SSD sprawdzi się zawsze,
    u wszystkich, w każdym przypadku i w każdej nawet śmiesznie
    małej pojemności.
    A potem taki przekonany co tydzień traci czas na kombinowanie
    co by tu jeszcze z tego szybkiego dysku wywalić na wolny.

    A najwięksi idioci to tacy którzy na pytanie na ile pomoże wymiana
    procesora X na procesor Y od razu stwierdzają że kup SSD
    i nie będziesz musiał procesora wymieniać.
    Po włożeniu SSD stary procesor automagicznie przyspieszy.

    W podsumowaniu, nie nadymaj się bo wylecisz w kosmos tam
    gdzie czekają już twoje pomysły i twoje przerośnięte ego.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2015-05-28 20:19:10
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 28/05/15 09:54, marfi wrote:
    > Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    fo...

    > U mnie po dwóch latach z W8: 24,6GB wolnych z 59,6GB :)
    > Na dysku swapfile i pagefile. Hibernacji nie uzywam.

    U mnie cos podobnego, waha sie miedzy 25 a 29 GB (sam system).
    Codziennie backup robi sie w nocy wiec nie potrzebuje zadnychy punktow
    przywracania, hibernacji nie uzywam bo komputer chodzi non-stop.
    I na pewno nie dzieje sie tak z powodu braku miejsca, po prostu taka
    kultura bycia :)

  • 35. Data: 2015-05-28 20:57:17
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/05/2015 02:33, Przemysław Ryk wrote:

    > I 64GB SSD wystarczy każdemu. Juppi!

    Są tacy co im 2TB nie wystarczy.

    > Tia. Szczególnie, jak OS i zainstalowany soft wpieprzy ze 40 czy więcej GB.
    > I zacznie się żonglerka pt. co by tu jeszcze wypieprzyć na talerzowca. No i
    > przewalenie np. profilu przeglądarki z SSD z powrotem na - uwaga - HDD -
    > zajedwabiście wpłynie na responsywność owej.

    A po jaki "grzyb". Przy dzisiejszych transferach z Internetu można
    całkowicie zrezygnować z cache dla przeglądarki (ma to też plusy ze
    względów bezpieczeństwa, ale to inny temat), albo wrzucić do RAM (przy
    dzisiejszych ilościach). Że już nie wspomnę o tym, że NASa to ma prawie
    każdy i zainstalowanie proxy na tymże to kilkanaście minut roboty.

    > A jeszcze jak się program
    > pocztowy przewali. Albo jeszcze lepiej czytnik RSS. Cudnie będzie. Kupić
    > szybkiego SSD po to, by z niego dane przewalać z powrotem na HDD. Po to, by
    > jakiś artysta mógł się brandzlować hasłem ,,no ale system Ci wstaje w 20
    > sekund".

    Bzdety wypisujesz. Te "20s" to akurat najmniej istotna z zalet.
    Sam mam na 64GB dwa OSy ze wszystkimi narzędziami jakie są mi potrzebne
    i do tego spory zapas miejsca (~15GB poligonu na testowanie różnych
    dystrybucji). Znam przynajmniej sześciu "ludków", którym też to
    wystarcza. I szczerze powiedziawszy IMO jeśli to komuś nie wystarcza to
    jest dla mnie zwykłym lamerem. Notorycznie mam do czynienia z
    komputerami, gdzie ludzie instalują po kilka programów służących do tego
    samego, albo trzymają na partycji z OS programy, które używa się raz
    może dwa w roku (np. wszelkie disk managery). Inna "choroba" to
    instalowanie kilku media-playerów, kilku niepotrzebnych kodek paków,
    itd. Nie chce mi się wypisywać bo to i tak niczego nie zmieni.

    > Akurat kable są najmniejszym problemem.

    Tu zgoda. Jak widać niektórych "przerasta" inna rzecz, mianowicie
    "okiełznanie" OSa.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 36. Data: 2015-05-29 15:00:02
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > dystrybucji). Znam przynajmniej sześciu "ludków", którym też to
    > wystarcza. I szczerze powiedziawszy IMO jeśli to komuś nie wystarcza to

    rotfl. Rozumiem pewien poziom fanatyzmu w usenecie ale zaczynasz go
    przekraczać. To że ty w jakiś sposób używasz komputera nie znaczy że to
    jest jedyny właściwy sposób. Takie twierdzenia to raczej dorabianie
    ideologii do braku dysku SSD o normalnej pojemości.

> [...]
    > instalowanie kilku media-playerów, kilku niepotrzebnych kodek paków,
    > itd. Nie chce mi się wypisywać bo to i tak niczego nie zmieni.

    Pomijając kodek paki reszta to naturalne zachowanie gdy nie ogranicza
    cię pojemność. Wtedy priorytetem będzie wygoda narzędzia do konkretnego
    zadania oraz wygoda użycia danej aplikacji w każdym momencie bez
    konieczności instalacji.

    --
    Piotr Borkowski

  • 37. Data: 2015-05-29 20:51:32
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 29/05/2015 14:00, Piotr B. [pb2004] wrote:

> [...]
    > jest jedyny właściwy sposób. Takie twierdzenia to raczej dorabianie
    > ideologii do braku dysku SSD o normalnej pojemości.

    Normalnej? Czyli według Ciebie dwu, trzy-krotnej niż potrzebuję?
    Nadal mam zapas 15GB, który gdyby nie testy leżałoby pewnie odłogiem (co
    wcale nie jest złe - czyt. zalecenia jeszcze sprzed TRIM).
    Jeszcze nie spotkałem się z komputerem a dokładniej OSem, którego nie
    dałoby się odchudzić a wierz mi wieeele widziałem. Cieszy mnie to, że
    uważasz, że dysk systemowy musi być duży i nie zamierzam Cię
    przekonywać, że jest inaczej. Jeszcze bardziej cieszy mnie, że jest
    "stado jeleni", które myśli tak samo - dzięki temu mogę sobie tanio
    kupić używany, ale nadal dobry sprzęt.

    > Pomijając kodek paki reszta to naturalne zachowanie gdy nie ogranicza
    > cię pojemność.

    LOL. Zabuliłem za duży dysk to należy go zapchać niepotrzebnym softem,
    który użyję raz na rok, albo tylko raz i potem wcale. W końcu miejsca
    zabraknie i co? Nowy, większy dysk? To jest wygoda? Genialne.
    Nie wszystkie dane i programy muszą być na SSD by było szybko i
    wygodnie. I śmieszą mnie przyzwyczajenia niektórych do pchania
    wszystkiego na 'C' i do tego twierdzenia, że tak najwygodniej. :D

    > Wtedy priorytetem będzie wygoda narzędzia do konkretnego
    > zadania oraz wygoda użycia danej aplikacji w każdym momencie bez
    > konieczności instalacji.

    No ale nie "dziesięciu" aplikacji do tego samego. Ja tam wolę "truskawki
    cukrem" i do jakiegoś zadania wybieram jedną (no jeśli faktycznie
    inaczej się nie da to dwie) aplikację, która spełnia moje oczekiwania (w
    tym mała "zasobożerność"). A jeśli dodatkowo używam jej bardzo rzadko,
    ma wersję portable i/lub można uruchomić ją z CD, pena, czy po iSCSI to
    nie instaluję jej wcale. I wyobraź sobie, że też jest wygodnie.

    Na koniec powody, dla których IMO w przypadku Poldka, SSD ma sens.
    Chce On dysk 4TB i by "zagrał" w jego kompie (i uniknął problemów z
    boot-owaniem; BIOS) to, albo musi zmienić OS na W8 i kupić dysk 4Kn,
    albo zostać przy OSie, który ma, kupić dowolną 4-kę, zainstalować jako
    GPT i dołożyć osobny dysk na OS - i tu "mały", używany SSD IMO nada się
    świetnie.
    Plus jest też taki, że przy takim konfigu wreszcie porówna to sobie z
    SSHD i przestanie wypisywać "banialuki", że to to samo co SSD+HDD. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 38. Data: 2015-05-29 21:17:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

    > Plus jest też taki, że przy takim konfigu wreszcie porówna to sobie z
    > SSHD i przestanie wypisywać "banialuki", że to to samo co SSD+HDD. ;D

    Chyba pomyliłeś mnie z kimś innym.

  • 39. Data: 2015-05-30 15:22:44
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 29/05/2015 20:17, Poldek wrote:

    > Chyba pomyliłeś mnie z kimś innym.

    Mniejsza o to.
    Zacznij odchudzać Windows, po kolei:
    - wywal wszystkie stare updejty (nie planujesz chyba roll-backów?)
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/2852386
    - wywal punkty przywracania prócz ostatniego (ja nie używam wcale - w
    razie W mam backup wszystkiego)
    http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/delete-re
    store-point#1TC=windows-7
    - wywal (lub na razie tylko sprawdź jego rozmiar) zawartość folderu
    prefetch (po zainstalowaniu SSD i tak do wyłączenia tak samo jak
    superfetch czy indexowanie - nie ma sensu przy SSD)
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/2727880/el (nie wiedzieć czemu
    inne wersje językowe leżą i kwiczą)
    - wyłącz w ogóle chashe przeglądarki (masz NASa - zainstaluj sobie
    proxy, np. Squid) albo ustaw jakiś "mały" - powiedzmy 10MB.
    - jeśli nie używasz wyłącz hibernację (Win sam powinien usunąć
    hiberfil.sys)
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/920730
    - przenieś pagefile na inną partycję niż systemową (nie zaszkodzi
    ustawić rozmiaru na "sztywno" - rozmiar w zależności od potrzeb)
    http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/change-vi
    rtual-memory-size#1TC=windows-7
    - przenieś najrzadziej używane dokumenty i multimedia na partycję
    niesystemową i podłącz do odpowiednich bibliotek (na systemowej (później
    SSD) trzymaj tylko te, do których potrzebujesz szybki dostęp)
    http://windows.microsoft.com/en-gb/windows7/include-
    folders-in-a-library
    - wywal nieużywany soft, ewentualnie zastanów się, który używasz na
    tyle rzadko, że możesz go przeinstalować na inną partycję niż systemowa
    (sprawdź czy nie ma wersji portable - nie będziesz musiał niczego
    instalować tylko w razie potrzeb możesz sobie po prostu przerzucać
    między SSD i HDD - w razie padu ma to też duży plus)

    To podstawowe rzeczy. Sprawdź o ile "lżejszy" będzie Twój Win7 i
    ewentualnie zdecyduj czy i jaki SSD byłby wystarczający.

    BTW. Jak zdecydujesz się na SSD to możesz spróbować przerzucić OS w
    niezmienionej postaci na nowy dysk i po zainstalowaniu dodatkowo Windows
    na SSD, możliwe, że windowsowy BootManager pozwoli na uruchomienie tego
    starego (nie przerabiałem tego w konfiguracji jak Twoja, ale IMO powinno
    się dać - w razie 'W' możnaby użyć GRUBa, LILO czy SYSLINUX). Będziesz
    miał wtedy nowy OS i stary na "zaś".

    Przy okazji znalazłem jeszcze inną możliwość. Możesz zainstalować nowy
    dysk jako GPT, ale będziesz musiał przenieść bootmgr na USB - IMO lekko
    upierdliwe.
    http://woshub.com/booting-windows-7-from-a-gpt-disk-
    using-bios-firmware-non-uefi/

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 40. Data: 2015-05-30 15:44:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-05-29 o 20:51, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > przekonywać, że jest inaczej. Jeszcze bardziej cieszy mnie, że jest
    > "stado jeleni", które myśli tak samo - dzięki temu mogę sobie tanio

    A ja nie spotkałem się z sytuacją kiedy taki mocno odchudzony
    OS był równie funkcjonalny co ten nie odchudzony.
    Niema nic za darmo i za te dwa systemy na dysku 64GB musisz
    zapłacić stawkę która dla wielu będzie nie do przyjęcia.

    A bezsensowne przypominanie że na upartego się da stawia
    takie osiągnięcie w szeregu cyrkowych sztuczek a nie
    normalnego używania komputera.