  • Data: 2015-05-31 13:34:25
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31/05/2015 01:37, Przemysław Ryk wrote:

    > To chyba dawno w działaniu System Restore nie widziałeś. Już od Visty w górę
    > ten mechanizm jest całkiem skuteczny i pozwala sobie tyłek uratować w wielu
    > różnych sytuacjach. Do tego stopnia, że niejeden komputer zasyfiony różnym
    > gównem wyświetlającym reklamy podniosłem do stanu używalności korzystając z
    > System Restore.

    No właśnie. Przywraca on rejestr, ale żadnego softu nie usuwa - to nadal
    tam jest - wierz mi. Potrafi tylko co najwyżej odtworzyć pliki
    systemowe. To nie działa jak linuxowy snapshot - niestety.
    IMO ostatni punkt faktycznie może się przydać, poza tym jest bezużyteczne.

    > Tylko w przypadku SSD-maniaków sugerujących kupno 64GB (o tych mówiących o
    > 32GB dysku na system litościwicie pomilczę) nie ma na to miejsca. I nie
    > każda osoba ma drugi dysk, dba o to i pamięta.

    Nie obchodzi mnie co mówią "SSD-maniacy". Ja polecam Poldkowi tę 64GB
    jako systemowy dysk *obok* nowego 4TB - "czujesz" różnicę?

    > Ile zajmuje na dysku:
    > - VLC
    > - SMplayer
    > - Media Player Classic - Home Cinema
    > Musisz się liczyć z każdym MB? Czyli ciasno Ci? Ja się nie muszę liczyć. Ale
    > ja kupiłem pod system i ważne rzeczy, które skorzystają z SSDka dysk taki,
    > który mi jeszcze luzu trochę zostawił.

    No to teraz jaki jest sens trzymania ich wszystkich?
    Za "CH" nie mogę się doszukać.

    > Tak - wolałbym pojemniejszy. Dlaczego? Dlatego, że często korzystam z dwóch
    > lub trzech wirtualnych maszyn. Mam osobno postawione na wirtualce Windows7 i
    > Windows8. Z polską wersją interfejsu. Po co? Po to, bym mógł znajomym zrobić
    > screeny co i gdzie mają wyklikać. Na taką jedną wirtualkę na dzień dobry
    > potrzebuję z 30GB miejsca. Pomieść to na 64GB SSD...

    Też używam virtualek, ale żeby trzymać to na SSD? Jaką różnicę zrobi Ci
    wrzucenie tego na RAID skoro nie robisz tego cały czas tylko "czasem dla
    znajomych"?
    BTW. Nie prościej doinstalować PL-language-pack do tego Win co używasz?

    > 500MB z groszami. Sam LibreOffice

    U mnie ~400MB wszystkie programy z pakietu + szablony do naklejek bo
    często używam (reszta z pakietu dla mnie zbędna).

    > A ja ptrzebuję tutaj i teraz. Nie na NASie (za to u mnie robi serwer swoją
    > drogą). Inną kwestią jest, że FileZilla zajmuje 22MB.

    No to faktycznie wieeele. ;D

    > Skąd założenie, że u mnie katalogi usera są na tej samej partycji, co
    > system? :)
    > Skup się na tym, co na SSD dobrze by było, żeby leżało. Bo dostęp do tego
    > jest szybki. Czyli:
    > - system
    > - poinstalowany soft
    > - cache przeglądarek / programu pocztowego
    > - pliki użytkownika pt. ustawienia i cache miniatur grafik z np. Bridge,
    > Lightrooma, Total Commandera, innych przeglądarek grafik
    > - profile przeglądarek, programu pocztowego lub czytnika RSS

    No i u mnie wszystko to jest na SSD prócz Lightrooma/Bridge - używam TC
    i IrfanView, no i cache przeglądarki (mam proxy).

    > Wiesz - załączniki są istotną częścią owych maili. Ja sobie nie mogę
    > pozwolić na to, żeby załączniki usunąć. W razie draki mam pełną dokumentację
    > co, jak, gdzie, kiedy, kto i dlaczego. Bywały już draki odnośnie materiałów
    > sprzed dwóch lat. Wobec czego archiwizuję skrzętnie.

    Ale te załączniki możesz trzymać gdzie indziej - i tak je musisz
    wypakować przed użyciem. Są lepsze sposoby na archiwizowanie tego niż
    trzymanie w programie pocztowym. IMO robisz to źle, ale zaraz napiszesz
    o wygodzie. ;D

> [...]
    > kolejnego Seagate'a w laptopie. Ma zewnętrzny dysk. Jak z kompa korzysta -
    > system, Office, przeglądarki, czasami jakiś film, czasami trochę muzyki,
    > synchronizacja danych z telefonem, część najważniejszych danych trzymanych
    > również na Dropboksie. Przesadziłem Ją na SSD. Skorzysta na nim. SSD ma
    > 256GB. Ciasssssno jest. Choć jest na nim system, podstawowe oprogramowanie,
    > folder Dopboksa i parę innych rozrywkowych rzeczy. Jak bym Jej zasugerował
    > opcję 64GB SSD + targanie zewnętrznego dysku podpinanego po USB, to by mnie

    No laptop jako pewnie jedyny komputer - co to za głupia moda?
    No ale to inny przypadek niż ten, o którym mowa w wątku.

    > No. Przy 64GB SSD to wcale nie będę rzeźbić w tym, co i gdzie przenieść. A
    > teraz powiedz o tych przenosinach tym posiadaczom laptopów, którym
    > zasugerujesz wymianę klasycznego dysku na SSD o pojemności 64GB. I zostaną w
    > tzw. czarnej dupie mając: 64GB SSD + napęd optyczny + dodatkowy dysk na
    > USB2.0.

    A kto powiedział, że taki zasugeruję? Wróćmy do tematu komputera Poldka
    a nie "historii z księżyca".

    > Widzisz - ja koleżance ostatnio zasugerowałem (sprzęt całkiem sprawny, Core
    > i7, porty USB 3.0, SATA 6Gbit), że SSD mający 256GB będzie niegłupim
    > rozwiązaniem. Będzie to dosyć szybkie, do tego zewnętrzny dysk po USB3.0,
    > jeżeli będzie potrzebować pojemności. Ale na nim będzie system, programy,
    > najbardziej potrzebne rzeczy. Jak się wszystko pozbierało, to się okazało,
    > że z tych 256GB (minus rezerwa nieprzydzielona) zostało jakieś 30GB... A tutaj
    > artyści sugerują - kup SSD o pojemności 32 lub 64GB. Dobrze się czujecie?

    J.w.

    > Spoko. Podnosimy system z hibernacji. Mam 32GB ram. Ile zajmie plik
    > hiberfil.sys?

    A Ty dalej swoje. ;D

    > Na ,,zabawce" pt. serwerek (mam tam na nim bazę plików, miejsce na backup,
    > soft do ciągania streamów) system (WIndows 8.1) stoi na SSD. Takim
    > niespecjalnie szybkim Crucialu MX100. Ze 128GB zostało 58GB. Jak bym miał
    > rzeźbić, żeby się całościowo to na 64GB dysku zmieściło... Szkoda mojego
    > czasu.

    No to ja w serwerze HP Proliant mam też 64GB z czego zajęte niecałe 30GB
    (+8GB SWAP) przez Debiana, reszta leży odłogiem. Starcza na wszystko -
    żadnego rzeźbienia.

    > Pisałeś o zasobach. Konwerter wideo ma żreć proca i ram do oporu. :)

    W zasadzie zgoda.

    > W LibreOffice nie wiem, z czego będę musiał akurat skorzystać. Swego czasu
    > instalowałem zestaw składający się z edytora tekstu, arkusza i w zasadzie
    > wszystko. Potem się okazało, że musiałem dorzucać moduły. Tylko widzisz - ja
    > mam gdzie dorzucać...

    Ja też. Nie jest tego tyle co u Ciebie, ale nadal jest (choćby kosztem
    "poligonu").
    --