  • Data: 2015-05-31 17:59:53
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31/05/2015 01:37, Przemysław Ryk wrote:

    > Dude - ja ceny SSD nie mam w sempiternie, wiesz? Ot tak po prostu zwracam
    > uwagę na to, co mi da wydatek na dane rozwiązanie, a czego mi nie da. I jak
    > patrzę na porady SSD-maniaków pt. ,,kup SSD nawet 32 czy 64GB" to płaczę... ze
    > śmiechu.

    Czyli robisz dokładnie to co zarzucasz innym - zakładasz, że *każdemu*
    potrzeba więcej niż 64GB.

    > Wymagania jednego usera to jedno, cyrk urządzany przez SSD-maniaków - to
    > drugie.

    To się staje nudne.

    > I każdy user kupujący NASa po to, by mu robił za magazyn plików ogarnia, że
    > tam można proxy postawić. Mhm.

    IMO prędzej czy później tak. NASów nie kupują "blondynki" a jeśli nawet
    to poziom ich wiedzy na temat systemów operacyjnych jest na tyle niski,
    że OS na ich kompie bez względu na wszystko "będzie żył własnym życiem".

    > - przenoś wszystko, co się nie mieści, na klasycznego talerzowca. Tak
    > generalnie, to ja nie wiem, ile to miejsca zajmie, ale przenieś. No ale masz
    > 64GB SSD i system wstaje w 20 sekund.

    A Ty znowu o tym samym.

    > Mało. Znajomym pod typowo domowe zastosowania, z rąbanymi kołkami na głowie,
    > że będzie ciasno i drugi dysk w lapciu lub drugi dysk w domu ma być -
    > wstawiam SSD o pojemności minimum 128GB. Bierz pod uwagę jedno - domowe
    > zastosowania, to nie tylko system i poinstalowane programy. Ale troszku
    > danych jeszcze trzeba trzymać. I np. laptop wyjazdowo służący do pracy ma na
    > swoim dysku rzeczy do pracy plus parę rzeczy rozrywkowych. Ot - troszku
    > muzyki, parę filmów. Według Ciebie 64GB SSD wystarczy każdemu. Według mnie
    > jest to poroniony pomysł.

    Kiedy wreszcie dotrze do Ciebie, że nie proponuję tego *każdemu* tylko
    Poldkowi? Ogarniasz to?

    > Ale Ty sam nie wiesz, co jest narzędziem, co jest zabawką.

    Za to Ty wiesz najlepiej. ;D

    > Nie - ogólne pojęcie jest pt. ,,wstaw 32 lub 64GB SSD na system i będzie
    > świetnie". Bez pytania o to chociażby, ile rzeczy dany user trzyma, ile z
    > nich warto trzymać na SSD i jak dobrze user ogarnia choćby przenoszenie
    > danych i robienie do nich symlinków.

    Wracamy do początku dyskusji - jak nazwać takiego usera? ;D
    Poza tym bajdurzysz. Omawiany był konkretny problem (Poldek). To Ty
    "wytargałeś" skądś "SSD-maniaków" i *każdemu*.

    O systemie napisał w tym wątku. Sprzęt znany jest choćby z poniższych
    wątków.
    <554e238f$0$27526$65785112@news.neostrada.pl>
    <mif6iu$8o2$1@node1.news.atman.pl>
    --