  • 41. Data: 2010-03-23 15:03:04
    Temat: Re: Neutralny IX w Łodzi
    Od: Komuch <k...@g...com>

    W dniu 10-03-22 16:11, Sławek Lipowski pisze:

    > Małemu dostawcy treści się na pewno przyda. Nie jestem tez pewien, czy
    > nie ma już żadnej interesującej treści dostępnej wyłącznie przez TPNET.

    Choćby vod z Onet ? widziałem, że pchają to przez tepse... a już
    cieszyłem się, że będzie normalnie, jak wskoczyli w plixa...

  • 42. Data: 2010-03-23 20:54:03
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > Hint: dlaczego nie ma stacji benzynowej na każdej ulicy?

    bo sa polaczone drogami na ktore mozna wjechac z kazdego miejsca

    gdyby xy byly polaczone swiatlowodami o gestosci takiej jak siec drog i
    do ktorych bedzie sie mozna podlaczyc W KAZDYM MIEJSCU....

    rozumiesz analogie???

  • 43. Data: 2010-03-23 22:30:47
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Komuch wrote:

    > Choćby vod z Onet ? widziałem, że pchają to przez tepse... a już
    > cieszyłem się, że będzie normalnie, jak wskoczyli w plixa...

    nie przejmuj się, może sobie stać w TP.
    Jak byś widział, to wszystkie styki z TP są bardzo asymetryczne, to
    znaczy w kierunku -> TP jest sufit, w kierunku <-TP są luzy i to konkretne.
    A vod.onet.pl właśnie się do tego 2giego przypadku będzie dorzucać.

    Marcin

  • 44. Data: 2010-03-24 09:30:09
    Od: Komuch <k...@g...com>

    W dniu 10-03-23 23:30, Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > znaczy w kierunku -> TP jest sufit, w kierunku <-TP są luzy i to konkretne.
    > A vod.onet.pl właśnie się do tego 2giego przypadku będzie dorzucać.

    Wszystko się zgadza, więcej ruchu idzie do TP niż z niej wraca i także w
    przypadku VOD tak jest.
    Ale zauważ, że ten streaming wypychany jest przez adresy PA, należące do
    TP - tutaj jest problem.

    Nie robiłem testów, ale jakby tak całkiem od TP się odciąć, to do tych
    zasobów dostępu nie będzie.

  • 45. Data: 2010-03-24 10:45:41
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Marcin Kuczera pisze:

> [...]
    > znaczy w kierunku -> TP jest sufit, w kierunku <-TP są luzy i to konkretne.
    > A vod.onet.pl właśnie się do tego 2giego przypadku będzie dorzucać.

    Dokładnie - 200Mb/s do TPSA, 20Mb/s z TPSA
    Darek

  • 46. Data: 2010-03-24 14:47:28
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Komuch wrote:

> [...]
    > TP - tutaj jest problem.
    >
    > Nie robiłem testów, ale jakby tak całkiem od TP się odciąć, to do tych

    planujesz jakąś dużą ogólnopolską akcje odcinania TP ?
    Jak nie, to nie ma problemu.

    Marcin

  • 47. Data: 2010-03-24 16:14:48
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Marcin Kuczera pisze:

    > planujesz jakąś dużą ogólnopolską akcje odcinania TP ?
    > Jak nie, to nie ma problemu.
    >
    > Marcin

    Nie rozumiem... Padło pytanie, po co małemu ISP dostęp do TPNET.
    Odpowiedź: żeby jego klienci mogli korzystać z usług serwowanych tylko z
    sieci TPNET (np. wskazane tu VOD Onetu).

    Co ma do rzeczy ogólnopolska akcja odcinania TP? Wystarczy, że ISP
    wymyśli, że on TP nie potrzebuje (bo dostęp do TPNET jest drogi, a on
    nic od TP nie chce) i nie będzie dysponował żadnym łączem, przez które
    będzie miał dostęp do TPNET lub łącze to będzie niewystarczające i
    będzie buba.

    --
    Sławek Lipowski

  • 48. Data: 2010-03-25 09:48:36
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > nic od TP nie chce) i nie będzie dysponował żadnym łączem, przez które
    > będzie miał dostęp do TPNET lub łącze to będzie niewystarczające i

    masz na myśli brak dostępu do prefixów rozgłaszanych via AS5617 ?
    Gwarantuje Ci że rozsądna firma tego nie zrobi, choćby ze względu na
    strzelanie sobie w kolano z powodu vod.onet.pl

    Jeżeli zrobi tak żeby TP latała via zagranica, też nie powinno to
    zaszkodzić.

    Marcin

  • 49. Data: 2010-03-25 12:17:59
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Marcin Kuczera pisze:

    > masz na myśli brak dostępu do prefixów rozgłaszanych via AS5617 ?

    Tak.

    > Gwarantuje Ci że rozsądna firma tego nie zrobi, choćby ze względu na
    > strzelanie sobie w kolano z powodu vod.onet.pl

    Właśnie! Dokładnie o tym przecież mówię. :) Ktoś wyżej zasugerował,
    dostęp do TPNET małemu ISP nie jest potrzebny. Rozumiem, że jesteśmy
    zgodni, że jednak jest. :)

    > Jeżeli zrobi tak żeby TP latała via zagranica, też nie powinno to
    > zaszkodzić.
    >
    > Marcin

    Niby tak, ale czy robi tak jakiś znaczący dostawca treści, albo duża
    sieć? Jeśli nie, to dlaczego?

    --
    Sławek Lipowski

  • 50. Data: 2010-03-25 14:53:50
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Sławek Lipowski wrote:

    > Tak.

    > Właśnie! Dokładnie o tym przecież mówię. :) Ktoś wyżej zasugerował,
    > dostęp do TPNET małemu ISP nie jest potrzebny. Rozumiem, że jesteśmy
    > zgodni, że jednak jest. :)

    jeżeli poprzez dostęp do TPNET rozumiesz dostęp poprzez styk na
    terytorium Najjaśniejszej Rzeczypospolitej, to nie jest potrzebny.

    > Niby tak, ale czy robi tak jakiś znaczący dostawca treści, albo duża
    > sieć? Jeśli nie, to dlaczego?

    dostawca treści - nie pozwoli, duża sieć - a i owszem.
    Jeżeli nie masz u siebie treści które są istotne dla klientów TP, to po
    co karmić neostrady i jeszcze za to extra płacić ?
    Przez zagranice też będzie działać, a jakość takiego karmienia jest nie
    istotna. (karmienia danymi p2p, bo o tym tak na prawdę piszemy).

    Marcin