  • 31. Data: 2010-03-22 10:07:41
    Temat: Re: Neutralny IX w Łodzi
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 22-3-2010 10:31, Mariusz Kruk wrote:
    > Owszem, mistrzu. Magiczne słowo - amortyzacja.

    Rynkowo proszę. Chcesz powiedzieć, że w cenie usługi wcale nie ma pensji
    wszystkich ludzi z firmy, ich samochodów służbowych, nawet wydatków na
    herbatę i papier toaletowy?
    Ta cała "amortyzacja" ma tak minimalny koszt, że żaden handlowiec jej
    nie uwzględni w ofercie.

    Albo inaczej - uważasz, że każda firma w PL transmisję Warszawa-Radom
    sprzeda taniej niż Warszawa-Kraków albo Warszawa-Katowice?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 32. Data: 2010-03-22 10:48:34
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz Janoszka"
> [...]
    >
    >Albo inaczej - uważasz, że każda firma w PL transmisję Warszawa-Radom
    >sprzeda taniej niż Warszawa-Kraków albo Warszawa-Katowice?

    Uważam, że cena to coś innego niż koszt. Pytałeś o to drugie, nie
    o pierwsze.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 33. Data: 2010-03-22 12:09:29
    Od: K <...@...c>

    W dniu 22-03-2010 11:07, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Albo inaczej - uważasz, że każda firma w PL transmisję Warszawa-Radom
    > sprzeda taniej niż Warszawa-Kraków albo Warszawa-Katowice?

    oczywiscie, popros TKT o oferte na wolumen 100Mbit dla w/w relacji.

  • 34. Data: 2010-03-22 12:49:07
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Grzegorz Janoszka pisze:
    > On 21-3-2010 23:17, Sławek Lipowski wrote:
    > (...)
    > Mistrzu, ile różni się koszt transmisji 1 Gbps na 10 km i na 100 km?
    > Różni się w ogóle jakkolwiek?

    1) "Mistrzu" jest chyba niestosowne i nie na miejscu.

    2) Teza interesująca. Zadziwiające było by to, że koszt przerzucenia
    ruchu w ramach jednego miasta (przezroczysty dla pozostałej części
    infrastruktury operatora) kosztowałby tyle samo, co pomiędzy
    województwami. Niestety, lub stety, wnioskując z odpowiedzi na tą tezę
    niekoniecznie masz rację.

    3) Przeglądałem kiedyś ramowy cennik dzierżawy włókien od TP i z tego co
    pamiętam koszt był proporcjonalny do odległości. Nie były to też kwoty
    pomijalne... Nie żeby to była wyrocznia, ale przykład na to, że
    odległość nie jest bez znaczenia.

    4) Moge oczywiście gadać głupoty, nie znam się, nie jestem handlowcem,
    nie znam sposobu wyceny ofert.

    --
    Sławek Lipowski
    http://lipowski.org

  • 35. Data: 2010-03-22 13:05:02
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 22-3-2010 13:09, K wrote:
    > oczywiscie, popros TKT o oferte na wolumen 100Mbit dla w/w relacji.

    TKT by mi odpowiedziało w maju najprędzej. Ale jestem całkiem pewien, że
    Netia, GTS i pewnie Exatel daliby ceny niezależną od odległości.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 36. Data: 2010-03-22 14:52:53
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Sławek Lipowski wrote:

    > A możesz doprecyzować pojęcia "mały ISP" i "znikome koszty"?
    >
    > A tak nieco rozpoczynając nową myśl... Co, gdyby w ramach takiego węzła
    > zaoferować np. dostęp do TPNET, PLIX, czy też AC-X w ramach agregacji
    > zakupów?

    ktoś musi łacze kupić (na siebie), podzielić, robić za helpline w
    przypadku awarii, bo z n podmiotami nikt nie będzie chciał rozmawiać (na
    kogoś umowa być musi)

    inna sprawa,że taką szanse będą miały zlokalizowane w każdej gminie
    węzły sieci szerokopasmowych, ale to przyszłość

    > Podobnie gdyby udało się uzyskać gdzieś w Łodzi wpinkę do tepsowego
    > Junipera można by pomyśleć o zakupie dostępu do TPNET, czy też do
    > Internetu przez TP w cenach z PLIXa, tu także agregując zakupy...

    a po co małemu ISP krajowa tepsa ?

  • 37. Data: 2010-03-22 15:11:08
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    futszaK pisze:

    > ktoś musi łacze kupić (na siebie), podzielić, robić za helpline w
    > przypadku awarii, bo z n podmiotami nikt nie będzie chciał rozmawiać (na
    > kogoś umowa być musi)

    To zrozumiałe.

    > inna sprawa,że taką szanse będą miały zlokalizowane w każdej gminie
    > węzły sieci szerokopasmowych, ale to przyszłość

    Mówisz o jakimś konkretnym projekcie?

    > a po co małemu ISP krajowa tepsa ?

    Małemu dostawcy treści się na pewno przyda. Nie jestem tez pewien, czy
    nie ma już żadnej interesującej treści dostępnej wyłącznie przez TPNET.
    Pominę już zupełnie fakt, że w tym wypadku cena za dostęp do całego
    Internetu co coś zaledwie lekko powyżej 30PLN/Mbps...

    --
    Sławek Lipowski

  • 38. Data: 2010-03-22 22:58:53
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > Łódź jest za blisko Warszawy. Nie możesz mieć węzła wymiany ruchu co 20
    > km, w każdym powiatowym mieście ;)

    dlaczego nie można ?

    > Większość krajów ma po jednym liczącym się IX, nie widzę powodu, dla
    > którego Polska miałaby być wyjątkiem.

    ten argument jakoś słabo do mnie przemawia

  • 39. Data: 2010-03-23 06:59:04
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Lukasz Trabinski wrote:

    > To prawda, ale transmisje do plix możesz przecież zrobić z kimś na spółkę?
    > Co do uruchamiania węzłów:
    > http://www.plixomaniaki.pl/wp-content/uploads/2010/0
    3/jak_zbudowac_nowy_punkt_wymiany_ruchu_w_24h.pdf

    buchacha :)

    to już 3 lansery ?

  • 40. Data: 2010-03-23 09:00:20
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 22-3-2010 23:58, futszaK wrote:
    > dlaczego nie można ?

    Hint: dlaczego nie ma stacji benzynowej na każdej ulicy?

    --
    Grzegorz Janoszka