  • 1. Data: 2010-03-08 09:12:14
    Temat: METRO ETHERNET/ATM/EVPN - dziwne wywiady techniczne
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    Jako że czasem wypowiada się tu ktoś z od naszego największego operatora to
    z czystej ciekawości chciał bym zapytać jak to jest że np. zgłaszam
    zapotrzebowanie na usługę METRO albo ATM albo EVPN itp ogólnie obojętne co
    byle po światełku i na kilka wywiadów technicznych każdy przychodzi inny
    znaczy nie zmienia faktu że negatywny tylko wyliczony na inną kwotę od
    braków na 90 do 500tyś zł :)

    Natomiast brak włókien też jest ciekawy bo w zależności od wywiadu waha się
    od 9 do 20 km :-)
    A jeszcze ciekawsze jest to że osoba która sie podpisuje pod wywiadem niema
    za bardzo pojęcia o tym wywiadzie :-)

    Odnośnie wolumenu zgłaszałem zapotrzebowanie od 20 do 80mbit jako że jak to
    handlowiec stwierdził jak będzie więcej to są większe szanse ale dużo to nie
    zmieniło.

    Pomijam już fakt że z ciekawości złożyłem wywiad na METRO na CA w miasteczku
    obok i też oczywiście brak WT a miesiąc czy dwa później inna firma ma
    podpięte metro w tym miasteczku. Nawet handlowiec stwierdził: "Ręce
    opadają..."

    Więc jak to jest czy tak duża firma nie jest nawet na tyle zainteresowana
    klientem który chce kupić 80mbit, że nie jest w stanie zrobić porządnego
    wywiadu technicznego?

    Bo wygląda na to że WT na metro, ATM są sprawdzane tak samo jak na DSL-e a
    wiec jeden drugiego pyta czy to tu pójdzie a drugi zgaduje że może nie a
    może tak :-) co jest w sumie w przypadku DSLa uzasadnione jako że
    przynajmniej na moim terenie sprzęt pomiarowy jaki mają ekipy podwykonawcy
    tylko w taki sposób pozwala im stwierdzać warunki techniczne :) No może nie
    będę już pisał o DSLu bo nawet po ściągnięciu ekipy która ma sprzęt i
    pomierzy kabel i pomiar wychodzi "idealny" technicy nadal potrafią zgłaszać
    brak WT :-) dopiero po paru pismach warunki sie znajdują ;) ale to juz inny
    wątek.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-08 09:58:06
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Więc jak to jest czy tak duża firma nie jest nawet na tyle zainteresowana
    > klientem który chce kupić 80mbit, że nie jest w stanie zrobić porządnego
    > wywiadu technicznego?

    widocznie nie jest zainteresowana, czego jeszcze oczekujesz ?

  • 3. Data: 2010-03-08 11:00:31
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    no jak widać choć handlowcy naprawdę starają się.

    tak jeszcze od strony technicznej pytanie dla usługi ATM musi być niezależne
    włókno zestawione od routera ATM w głównym węźle do klienta ?

    Nie wystarczy że mając już na CA np STM4 i w to samo włókno dopiąć klienta
    przez jakiś router na centrali czy koncentrator ?

  • 4. Data: 2010-03-08 19:37:35
    Od: padritto <p...@g...com>

    On 8 Mar, 10:12, "HaQs" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > klientem który chce kupić 80mbit, że nie jest w stanie zrobić porządnego

    To proste. ATM i EVPN w warstwie dostępowej wykorzystują ciemne włókna
    bądź SDH. ME - włókna lub DWDM. Stąd różnice w kosztach rozbudowy. I
    różnice w odległościach - gdzie indziej jest dostęp SDH a gdzie
    indziej jest DWDM.
    Co do Twojego pytania, czy TP nie chce zarobić, to odpowiem CI, że
    chce, ale sam policz - przy założeniu, iż zwrot z inwestycji nastąpi
    po 24 miesiącach, to w przypadku inwestycji w wysokości 90kPLN dodaj
    sobie do miesięcznego abonamentu za usługę 3750 PLN. W przypadku
    inwestycji w wysokości 500 kPLN - dodaj sobie ~21 kPLN. Gotowy jesteś
    zapłacić za 80 Mb/s od 10 kPLN do 30 kPLN miesięcznie.
    pzdr

  • 5. Data: 2010-03-09 08:25:06
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    Nie doprecyzowałem troszke że na atm był jeden wywiad a na metro kilka i
    właśnie na tą samą usługe tzn METRO wróciło kilka zupełnie różnych WT

    Tak na odczep sie :) znowu pyta to doliczymy ze brakuje tam jeszcze pare km
    :-)

    Pozatym złożyłem też o WT na CA w mieście obok i też brak WT.

    Wogóle ciekawe jest też że usługe to oni sprzedają jak już to chyba na
    odczep sie :) bo jakiegoś przybliżonego wykazu tez nieda sie uzyskac gdzie
    usługa była by dostępna :)

  • 6. Data: 2010-03-10 21:07:08
    Od: padritto <p...@g...com>

    On 9 Mar, 09:25, "HaQs" <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie doprecyzowa em troszke e na atm by jeden wywiad a na metro kilka i
    > w a nie na t sam us uge tzn METRO wr ci o kilka zupe nie r nych WT
    >
    > Tak na odczep sie :) znowu pyta to doliczymy ze brakuje tam  jeszcze pare km
    > :-)
    >
    > Pozatym z o y em te o WT  na CA w mie cie obok i te brak WT.
    >
    > Wog le ciekawe jest te e us uge to oni sprzedaj jak ju to chyba na
    > odczep sie :) bo jakiego przybli onego wykazu tez nieda sie uzyskac gdzie
    > us uga by a by dost pna :)

    Nie jestem w stanie znaleźć jakiegoś racjonalnego sposobu wyjaśnienia
    tej sytuacji :-) Może sprawdzali kilka dróg kablowych?

  • 7. Data: 2010-03-10 21:48:44
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 10-3-2010 22:07, padritto wrote:
    > Nie jestem w stanie znaleźć jakiegoś racjonalnego sposobu wyjaśnienia
    > tej sytuacji :-) Może sprawdzali kilka dróg kablowych?

    Chłopaki, taka zimnica na polu... pizga jak w kieleckiem... pie*&lę ten
    wywiad. Wpiszemy tu... 2 km duktu do dorobienia i 2 studnie uszkodzone
    po drodze. Polej kolejkę!

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 8. Data: 2010-03-11 08:59:09
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

    hehehe :)

    Jak bym widział wywiad na DSL-a :D

    Odnośnie różnych dróg to co ciekawe sprawdzali jedną :) i to tą na której
    brakuje im włókna pomijając że mają drugą na której nie brakuje ;) ale już
    odpuściłem skoro na siłe nie chcą to szkoda się meczyć.

  • 9. Data: 2010-03-11 10:06:05
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Postaraj się popracować nad interpunkcją, bo naprawdę trudno się czyta
    coś takiego.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846