  • Data: 2009-06-19 18:59:38
    Temat: Re: Netbook do zdjec
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Ja tez mam 901 i do zdjec to tak srednio.

    Nie zgodzę się z tym :) Ja swojego wykorzystuję czasem do zdjęć, ale
    oczywiście z podłączonym zewnętrznym monitorem. Wtedy jest ok, bo na małym
    ekranie niewiele się mieści.

    > Te oba (4+8GB) wbudowane SSD sa beznadziejnie wolne,

    To nie tak - bezndziejnie wolny to jest ten większy wymienny. Jego
    prędkość to ok. 35MB/s odczyt i 5MB/s zapis, to zdecydowanie za mało i
    jedyne zastosowanie to backupy może.
    Ten wbudowany mały dysk jest znacznie lepszy - ma 40MB/s odczyt i 35MB/s
    zapis. Całkiem znośnie. Mając taką parę warto usprawnić kilka rzeczy -
    rozszerzyć RAM do 2GB, zrobić ramdysk i wepchać na niego wszelkie pliki
    tymczasowe, cache itd. Da się tak żyć.
    To co ja zrobiłem to wywaliłem mój 16GB SSD i wrzuciłem zamiast niego
    szybkiego 32GB SSD. Dla porównania odczyt to 125MB/s, a zapis 85MB/s.
    Zdecydowanie warto, bo komputer dostał niesamowitego kopa prędkości :)

    > tak wiec nawet
    > zaladowanie miniaturek w ACDSee trwa. Szybciej jest skopiowac z karty na
    > USB albo na jakieś wetknięte SD :-)

    SD nie jest tak znów szybkie :)

    > Zresztą - ja go nie kupowałem do zdjęć i wiedziałem, że tak będzie, a
    > mimo to czasami do szybkiego przebrania go używam.

    Swojego też nie kupowałem do zdjęć, raczej jako tymczasowy komputer, ale
    mimo wszystko zostanie :)

    > Aha, zauważ, że lwia większość tym netbooków nie ma złącza Express Card,
    > tak więc zostaje albo WiFi, RJ-45 albo coś na USB/Bluetooth, jeśli
    > chodzi o komukację - to apropos bezprzewodowego Internetu.

    Znaczy czego do bezprzewodowego Internetu Ci brakuje w tym zestawie? Dziś
    każdy tel ma BT, więc w sumie brak modemu UMTS nie jest wielką wadą. Do
    Eee można sobie dolutować taki modem, bo miejsce na płycie na niego jest
    (nawet podpisane ładnie UMTS). Osobiście planuję jednak wykorzystać to
    miejsce jako kontroler do ekranu dotykowego :)

    d.