  • Data: 2009-06-19 20:28:03
    Temat: Re: Netbook do zdjec
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    l...@l...localdomain wrote:
    > A to są jakieś nie-LED?

    Z tego co pamiętam to tak, chociaż nie chce mi się szukać.
    Z pewnością te starsze były na zwykłych świetlówach (np toshiba libretto).

    > Rzeczony wind też ma klawiaturę o 2cm mniejszą od tej z 15.4".

    Za to eee ma w raczej dość małą klawiaturę, ale idzie się do tego
    przyzwyczaić. Mnie bolało tylko to jak rozwiązali shift - choć tragedii
    nie ma, to jednak ciągle nie trafiałem na początku.

    > Zwłaszcza dla kogoś, kto chce instalować Photoshopa i męczyć zdjęcia...

    Netbook zdecydowanie nie nadaje się na magazyn zdjęć ale znów nie
    przesadzajmy. Większość dysków zapycha się danymi, których się za często
    nie używa. Tutaj mając swobodne kilka GB można spokojnie zrobić całkiem
    wiele.

    > Kilkukrotnie szybszy? To chyba implikuje X-25-E. Rzeczywiście nie trzeba
    > wiele - już 32GB kosztuje około 1600pln.

    Porównywałem prędkości gdzieś w osobnej wiadomości. Owszem - mówię o dysku
    SSD, który tak właśnie szybko chodzi. Tyle że nie o intelu. Równie szybki
    SLC można kupić od Runcore (np z digital discounts za $119). Dyski
    dedykowane do eee osiągają prędkości ponad 4 razy większe od fabrycznego
    szybszego (od wolniejszego jest to nawet 25 razy szybciej!). Pewnie byłoby
    jeszcze lepiej, gdyby eee był szybszy - ale nie jest. Podobne dyski do
    laptopów mają po 250MB/s.

    za 16GB zdaje się, że trzeba było zapłacić $80. Mój 32GB kosztował $119.
    Jest to koszt połowy netbooka, ale warto.

    d.