  • 11. Data: 2003-12-16 15:38:23
    Temat: Re: Neo + zmiana ip z 80.. na 83 i problemy
    Od: "Grzegorz" <g...@w...expro.pl>

    Ale to nie wina TEPSY !
    Co oni winni ze dostali klase IP ktora jeszcze jakis czas temu byla
    oznaczona jako zarezerwowana?
    A admini sieci z ktorymi nie da sie polaczyc pewnie blokuja dostep z IPkow
    ktore sa w sieci nie uzywane... tyle ze robiac to powinni sprawdzac czy
    czasem uzywane byc nie zaczely.

    Mozna lamentowac w Tepsie aby nie uzywali tych IP narazie... ale skoro
    zostaly im przydzielone to chyba sa im potrzebne do czegos....

    Grzegorz

  • 12. Data: 2003-12-16 15:40:59
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Cooler <e...@n...pl> napisał(a):

    > No niestety. Telepies namieszal znow niemilosiernie. Oczywiscie jak
    > dzwonilem na dezinfolinie neostrady - to tradycyjnie nic nie wiedza. A
    > jak probowalem im wytlumaczyc o co chodzi to uslyszalem standardowe
    > "Pierwsze slysze....". Boze ludzie !!!! Prowadze prace online i nie
    > moge wejsc na zadna strone anu serwer na ktorym pracuje i ktory na
    > mnie zarabia. Kto tam pracuje w Telepsie ? Amatorzy i pozoranci.

    1. Uzyj w3cache.tpnet.pl:8080, lub ewentualnie zrob sobie jakis tunel
    SSH. To nie wina TPSA, to wina administratorow firewalli.

    2. Ja mam Neo+ z PPPoE w Warszawie i mam adres z 80.48/13.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 13. Data: 2003-12-16 15:59:18
    Od: Cooler <e...@n...pl>

    Mimo wszystko uwazam ze najpierw powinni przetestowac czy nie bedzie
    problemow z nową klasa IP a dopiero potem ja zmieniac.
    A tak to beda mieli teraz sraczke od uzytkownikow na dezinfolinii.

    Cooler

  • 14. Data: 2003-12-16 16:58:44
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    Cooler wrote:

    > Mimo wszystko uwazam ze najpierw powinni przetestowac czy nie bedzie
    > problemow z nową klasa IP a dopiero potem ja zmieniac.
    > A tak to beda mieli teraz sraczke od uzytkownikow na dezinfolinii.

    Nie rozumiesz, że to nie wina TP S.A., prawda? Mimo tego, że parę osób
    już o tym pisało? Po prostu tak musisz się poczepiać bo to modne?

    Jest taka strona:
    http://www.cymru.com/Documents/bogon-list.html

    ...na którą powinien zaglądać regularnie *każdy* poważny administrator
    firewalli, który nie jest w stanie zrozumieć oficjalnej strony RIPE.
    Innym rozsądnym rozwiązaniem jest zrezygnowanie z blokowania
    nieużywanych klas, bo robi sobie i innym bobu.

    Znasz angielski? Wiesz co oznacza "16 Nov 2003"? Oznacza ni mniej
    ni więcej, że ludzie interesujący się tematem mieli *MIESIĄC* na
    odblokowanie ruchu z sieci 83/8 i 84/8 w swoich
    ACLkach/regułkach/polisach. Jeśli gdzieś nie możesz się z tej
    klasy dostać, to winić możesz tylko administratora w tej lokalizacji.

    A co by się stało gdyby ten blok dostał inny ISP? Też publiczny
    lincz wynikający z nieznajomości aspektów technicznych?

    Właśnie, ja co ciekawe też, a specjalnie przelogowałem się wczoraj.

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka,eu,org

  • 15. Data: 2003-12-16 17:02:41
    Od: n...@p...onet.pl

    > Czy ktos moze mi powiedziec czemu po zmianie przydziałów adresów IP (to c w
    > temacie) powstalo zamiesznia ze nie mozna polaczyc sie z niektórymi stronami
    > i tylko dla tych neo co maja poczatek 83 poczatek 80 nie zglasza awarii
    >
    > dzieki za info

    U mnie to samo, zaczelo sie od soboty ...
    Poczatek IP 83.30.

    yahoo.com - nie dziala ...
    cnn.com - nie dziala ...
    go.com - nie dziala ...
    lycos.com - nie dziala ...
    about.com - nie dziala ...
    i masa innych.
    Wszystko leci przez opentransit ... i zatrzymuje sie na ktoryms routerze w
    opentransit.net lub ktoryms routerze w stanach ...

    Nexus

  • 16. Data: 2003-12-16 17:19:28
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > ACLkach/regułkach/polisach. Jeśli gdzieś nie możesz się z tej
    > klasy dostać, to winić możesz tylko administratora w tej lokalizacji.

    W takim razie wina TP S.A bo skoro jak rozumiem administratorzy danej
    lokalizaji mieli do 16-stego czas na zmiany to dlaczego TP S.A. przelaczyla
    nas juz 13-stego na ta klase a nie np. 17-stego ...

  • 17. Data: 2003-12-16 17:22:17
    Od: n...@p...onet.pl

    > W takim razie wina TP S.A bo skoro jak rozumiem administratorzy danej
    > lokalizaji mieli do 16-stego czas na zmiany to dlaczego TP S.A. przelaczyla
    > nas juz 13-stego na ta klase a nie np. 17-stego ...

    Zwracam honor 16 November a nie December ...

  • 18. Data: 2003-12-16 18:28:48
    Od: Cooler <e...@n...pl>

    n...@p...onet.pl wrote:

    > Zwracam honor 16 November a nie December ...

    Ja pozostane przy swoim. Najpierw powinni przetestowac czy nowa klasa
    dziala a potem przelaczac.

    Cooler

  • 19. Data: 2003-12-16 18:57:10
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Cooler wrote:
    > Ja pozostane przy swoim. Najpierw powinni przetestowac czy nowa klasa
    > dziala a potem przelaczac.

    No pewnie, i czekac 2 lata az leniwi admini zaktualizuja swoje listy.

    --
    ./ premax

  • 20. Data: 2003-12-16 18:59:59
    Od: Cooler <e...@n...pl>

    Przemyslaw Popielarski wrote:

    > No pewnie, i czekac 2 lata az leniwi admini zaktualizuja swoje listy.

    Nie - lepiej wpakowac swoich abonentow w niedostepnych 50% zachodnich
    stron. Tak - to duuzo "lepsze" rozwiazanie - brawo.

    Cooler