  • 31. Data: 2011-01-19 11:11:56
    Temat: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-19 07:34, Jakub Jewuła pisze:

    > Gdybym jezdzil czesto kupilbym licencje AM EU.
    >
    > Jade na dwa tygodnie i nastepny raz pewnie za rok
    > o ile wogole - akurat licencja sie skonczy...
    >
    > Poza wszystkim AM traktuje legalnych klientow w sposob
    > skandaliczny - sami wprost zachecaja do piractwa.
    > Mam legalna AM PL, z tym ze nie aktualizowana ostatnio -
    > nie potrzebowalem. Gdybym teraz zrobil upgrade do EU to
    > licencja bedzie wazna tylko ...miesiac!
    > To sie nazywa dbanie o klienta...

    Mercedes też zachęca do kradzieży, przecież to bzdura ile te samochody
    kosztują. A benzyna, toż to dopiero zmuszanie do przestępstwa.

    Kupując licencję, masz dostęp do nowszych wersji oprogramowania, zmiany
    są zauważalne, mapy IMHO bardzo dobre. Do tego mnóstwo dodatkowych
    informacji, naprawdę niezła baza POI, bardzo przydatne nie tylko w
    drodze ale także podczas zwiedzania miasta, przewodnik praktycznie zbędny.

    Tak nawiasem, narzekasz, że licencja ważna tylko na miesiąc, ale
    przecież potrzebujesz na miesiąc:)

    > Przy takim podejsciu zaczynam sie zastanawiac czy nie isc
    > na gielde i kupic pirata, choc normalnie nie uzywam...

    Tak bym chciał BMW 6, ale przy takich cenach, zastanawiam się czy komuś
    nie podprowadzić. Choć normalnie dałbym rade na najtańszym Koreańczyku.

    A.

  • 32. Data: 2011-01-19 12:39:37
    Od: <d...@o...pl>

    > Wybieram sie za granice na dwa tygodnie - chetnie
    > bym zaplaci na np. miesieczna licencje AM EU.
    >
    > Pisze o nawigacji na "nawigacje" a nie telefon...
    > Mam Nokie, ale wolabym wiekszy ekran i nie uzywac
    > do tego celu telefonu.

    Witam
    W zeszłe wakacje jechaliśmy na AM EU do środkowo-wschodniej Turcji (ponad
    2000 km). Dzięki Bogu, kupiliśmy tez papierową mapę EU i mieliśmy atlas
    drogowy EU. AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od
    punktu do punktu. Generalnie - nawet w Rumunii główne drogi są świetnie
    oznaczone, zgubiliśmy drogę tylko 2 razy w (na Słowacji, w Preszowie, 100
    km od domu ;-) -nowe drogi w mieście i na Węgrzech - bodajże w Debreczynie -
    zanim AM wyznaczyła drugi raz trasę, na drodze pojawił się drogowskaz ).
    Polecam zabranie zwykłej mapy lub atlasu - albo wypisanie większych miast na
    trasie, którą chcesz jechać. Nam AM służyła najbardziej informując, ile km
    do danego , następnego punktu trasy - co pomagało zaplanować np. postoje. No
    i warto na postojach porozmawiać z miejscowymi - najczęściej pokazują
    najlepszą drogę do danego miejsca i można się dowiedzieć, co ciekawego w
    okolicy można zobaczyć.

    A do naszych drogowców mam prośbę, by na drogowskazach wypisywali nazwę
    _dużych_ miast , do których one prowadzą, także na węzłach autostradowych
    (których oznakowanie uważam za skandaliczne).

    Na tak krótki czas polecałabym wypożyczenie karty (lub całej nawigacji) z
    dowolną mapą EU od znajomych.

    Pozdrawiam
    Dorota

  • 33. Data: 2011-01-19 12:40:01
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl>

> [...]
    > informacji, naprawdę niezła baza POI, bardzo przydatne nie tylko w drodze
    > ale także podczas zwiedzania miasta, przewodnik praktycznie zbędny.

    Ale on chce przez miesiąc używać a licencja na rok jest

    > Tak nawiasem, narzekasz, że licencja ważna tylko na miesiąc, ale przecież
    > potrzebujesz na miesiąc:)

    Ale on chce cenę za miesiąc a nie za rok

    Dlatego mówię, że to po prostu nie dla niego produkt jest.

  • 34. Data: 2011-01-19 12:40:42
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com>

    > która? Chętnie wypróbuję; wybieram się właśnie do Czech.

    Chyba to ta co ją JF od czasu do czasu przypomina

  • 35. Data: 2011-01-19 15:00:07
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-19 12:40, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Arek" <a...@a...pl>

    > Ale on chce przez miesiąc używać a licencja na rok jest

    Licencja jest na czas nieokreślony, może używać jak długo chce. Na rok
    jest dostęp do aktualizacji, których wcale nie musi robić.

    > Ale on chce cenę za miesiąc a nie za rok

    To było z uśmiechem:)

    > Dlatego mówię, że to po prostu nie dla niego produkt jest.

    Dokładnie, AM jest towarem który kupujesz i masz a nie wypożyczasz. Musi
    poszukać czegoś innego. Ja odniosłem się tylko do jego zarzutu do ich
    rzekomo wspomagającej piractwo polityki.

    A.

  • 36. Data: 2011-01-19 15:07:40
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-19 12:39, d...@o...pl pisze:

> [...]
    > 2000 km). Dzięki Bogu, kupiliśmy tez papierową mapę EU i mieliśmy atlas
    > drogowy EU. AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od

    Jak się chce jechać najkrótsza drogą, to należy wybrać opcję, że ma być
    najkrótsza.

> [...]
    > zanim AM wyznaczyła drugi raz trasę, na drodze pojawił się drogowskaz ).

    Ja na AM przejechałem sporą cześć Europy (Niemcy, Francja, Czechy,
    Słowacja, Litwa, Estonia, Belgia, Holandia, Włochy, Monaco), Skandynawii
    itp. i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Myślę, że to kwestia
    umiejętności obsługi programu. Oraz rozumienia do czego on służy.

> [...]
    > i warto na postojach porozmawiać z miejscowymi - najczęściej pokazują
    > najlepszą drogę do danego miejsca i można się dowiedzieć, co ciekawego w

    A to się zawsze przydaje.

    > A do naszych drogowców mam prośbę, by na drogowskazach wypisywali nazwę
    > _dużych_ miast , do których one prowadzą, także na węzłach autostradowych
    > (których oznakowanie uważam za skandaliczne).

    Czyli co na A4 powinien być napis: Szczecin, Poznań itp.? Bo daną drogą
    da się dojechać do wymienionych miast?

    > Na tak krótki czas polecałabym wypożyczenie karty (lub całej nawigacji) z
    > dowolną mapą EU od znajomych.

    Oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów w przypadku jazdy z nawigacją,
    jest IMHO większa niż te sto parę pln za aktualizacje.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 37. Data: 2011-01-19 15:18:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jak się chce jechać najkrótsza drogą, to należy wybrać opcję, że ma być
    > najkrótsza.

    Jak tak wybrałem we Włoszech na AM, to próbowała przeprowadzić mnie przez
    poligon.
    Oczywiście zamknięty dla normalnych samochodów.

    > Czyli co na A4 powinien być napis: Szczecin, Poznań itp.?

    Raczej Wrocław, Legnica lub Berlin, a w drugą stronę Katowice, Kraków,
    niedługo Tarnów.

  • 38. Data: 2011-01-19 15:32:36
    Od: <d...@o...pl>

    > Raczej Wrocław, Legnica lub Berlin, a w drugą stronę Katowice, Kraków,
    > niedługo Tarnów.
    Dziękuję za uszczegółowienie, tak, o takie miasta mi chodziło. Chociaż
    bardzo fajnie by było (wzorem np. oznakowan dróg w Turcji) dopisywanie także
    miast takich, jak napisałeś .

    D.

  • 39. Data: 2011-01-19 15:37:36
    Od: <d...@o...pl>

    AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od

    > Jak się chce jechać najkrótsza drogą, to należy wybrać opcję, że ma być
    > najkrótsza.

    Przeczytaj jeszcze raz, co napisałam - chodzi o różnicę w wyznaczeniu całej
    trasy kontra wyznaczenie od puktu
    do punktu na tej samej AM>

> [...]
    > itp. i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Myślę, że to kwestia
    > umiejętności obsługi programu. Oraz rozumienia do czego on służy.

    NIe rozumiem Twojego komentarza.

    > Czyli co na A4 powinien być napis: Szczecin, Poznań itp.? Bo daną drogą da
    > się dojechać do wymienionych miast?

    W Turcji są drogi właśnie tak oznaczone - u góry drogowskazu miasta
    mniejsze, a na dole - docelowe, wielkie miasto, do którego droga prowadzi.
    Uważam, że to bardzo ułatwia podróż.

    Pozdrawiam
    D.

  • 40. Data: 2011-01-19 23:49:31
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jan 2011 10:15:45 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >A jak będzie objazd, to dalej będzie mógł jechać i program przekalkuluje mu
    >trasę?

    Tak, o ile będzie miał dostęp do internetu :) Tak działa NaviExpert.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280