    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nawigacja z licencja na np. miesiac???
    Date: Wed, 19 Jan 2011 15:07:40 +0100

    W dniu 2011-01-19 12:39, d...@o...pl pisze:

    > Witam
    > W zeszłe wakacje jechaliśmy na AM EU do środkowo-wschodniej Turcji (ponad
    > 2000 km). Dzięki Bogu, kupiliśmy tez papierową mapę EU i mieliśmy atlas
    > drogowy EU. AM wyznaczyła całą trasę o 200 km dłuższą, niż wyznaczanie od
    > punktu do punktu.

    Jak się chce jechać najkrótsza drogą, to należy wybrać opcję, że ma być
    najkrótsza.

    > Generalnie - nawet w Rumunii główne drogi są świetnie
    > oznaczone, zgubiliśmy drogę tylko 2 razy w (na Słowacji, w Preszowie, 100
    > km od domu ;-) -nowe drogi w mieście i na Węgrzech - bodajże w Debreczynie -
    > zanim AM wyznaczyła drugi raz trasę, na drodze pojawił się drogowskaz ).

    Ja na AM przejechałem sporą cześć Europy (Niemcy, Francja, Czechy,
    Słowacja, Litwa, Estonia, Belgia, Holandia, Włochy, Monaco), Skandynawii
    itp. i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło. Myślę, że to kwestia
    umiejętności obsługi programu. Oraz rozumienia do czego on służy.

    > Polecam zabranie zwykłej mapy lub atlasu - albo wypisanie większych miast na
    > trasie, którą chcesz jechać. Nam AM służyła najbardziej informując, ile km
    > do danego , następnego punktu trasy - co pomagało zaplanować np. postoje. No
    > i warto na postojach porozmawiać z miejscowymi - najczęściej pokazują
    > najlepszą drogę do danego miejsca i można się dowiedzieć, co ciekawego w
    > okolicy można zobaczyć.

    A to się zawsze przydaje.

    > A do naszych drogowców mam prośbę, by na drogowskazach wypisywali nazwę
    > _dużych_ miast , do których one prowadzą, także na węzłach autostradowych
    > (których oznakowanie uważam za skandaliczne).

    Czyli co na A4 powinien być napis: Szczecin, Poznań itp.? Bo daną drogą
    da się dojechać do wymienionych miast?

    > Na tak krótki czas polecałabym wypożyczenie karty (lub całej nawigacji) z
    > dowolną mapą EU od znajomych.

    Oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów w przypadku jazdy z nawigacją,
    jest IMHO większa niż te sto parę pln za aktualizacje.

    Pozdrawiam,
    A.