  • 21. Data: 2017-07-27 13:48:46
    Temat: Re: Nawigacja WinCE
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 13:19, J.F. pisze:

    > [...]
    >
    > Co wszystko ?

    Przecież Ci napisałem że mam mózg. Karta pamięci ma 32G więc apek się
    zmieści a naraz (w tym samym czasie) nie używam 5 róznych nawigacji.
    Yanosik+Google Maps mi wystarczy.

    > Tych nawigacji jest troche - mapfactor, osmand, be-on road (powoli do
    > skreslenia), here, plus sporo komercyjnych ... i brakuje :-)
    > I nawet duza karta nie zawsze pomaga :-)

    128Giga to za mało?

    > w 1000 przypadkow to ja poprawnie pojade i bez nawigacji, wiec istotny
    > jest tez jeden przypadek :-)

    Nie, chyba dla czepialskich i to jeszcze bez mózgu :)

    > No ale wiesz, zestaw w aucie juz jest, i co zrobic - wylaczyc ?

    Nie używać, chyba że ma się wyjebane na innych.

    > Taaa ... w miare dobra, tylko gdzie taka znalezc :-P

    W sklepie. Uzywam Plantronics Voyager, poprzednio Jabra. Plantronics już
    z 3 lata i nadal ładnie działa i trzyma akumulator.

    > Alez Cie ta spacja w oczy kole :-)
    > A mnie z kolei jakos koli w oczy ten pytajnik, jak jest za blisko, np tak?

    To są zasady pisowni, równie dobrze możesz pisać wszystko przez "u" bo
    cię "ó" drażni. W obu przypadkach jesteś zwyczajnie złosliwy dla osoby
    do której to piszesz, no bo chyba nie piszesz dla siebie, żeby sobie
    potem czytać to co napisałeś w kółko...no moze masz jednak jakieś
    samouwielbienie i Twoje teksty kręcą cię najbardziej. Doskonale wiem, że
    ludzie najczęściej myślą tylko o sobie a innych mają w dupie. To właśnie
    dowód na to.

    > Bo to jedno poprawili. Tylko takie pelnotekstowe wyszukiwanie ma wady i
    > zalety.

    Przede wszystkim jest opcją, której nie posiada AM.

    > Jak PiS dokonczy w koncu drogi, a moze nawet nowe zrobi, to 2015 bedzie
    > nie do uzytku ... co z tego, ze 1000 razy dobrze poprowadzi, jak raz zle
    > :-P

    Nie dokończy :D

    > No i w krytycznym momencie sprawdzasz te wszystkie mozliwosci, wypadek
    > przy tym powodujesz lub stoisz na poboczu, a korek w ktory wprowadzilaby
    > cie AM juz bys przejechal :-)

    AM ma podstawową wadę dla bezmózgów. Na początek trzeba ją dobrze
    skonfigurować bo w defaulcie to porażka. Do konfiguracji trzeba posiadać
    mózg. Jeśli wybierzesz na początku trasę złą to sama się nie zmieni
    (szybka/optymalna/krótka itp)
    Brak opcji podpowiedzi i sugestii czyni z niej martwą apkę w porównaniu
    do dynamiki GM. Wszelakie POI często są nieaktualne a reakcja na zmianę
    trasy (definiowana) potrafi skrzeczeć przez 5km ZAWRÓĆ, chociaż
    zmieniłeś trasę na lepszą i krótszą. Jeszcze mogłbym nawybrzydzać na AM
    ale mi się nie chce. Skoro ktoś uważa że dzisiaj jest to Hicior, to
    niech sobie tak uważa :) Co innego kilka lat temu, kiedy inne apki były
    w powijakach a GM mało praktyczne.

    --
    LordBluzg(R)

  • 22. Data: 2017-07-27 14:54:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Przecież Ci napisałem że mam mózg. Karta pamięci ma 32G więc apek się
    >zmieści a naraz (w tym samym czasie) nie używam 5 róznych nawigacji.

    Ale jak zawioda, to trzeba miec dwie inne, z mapami offline :-)

    >128Giga to za mało?

    Masz tylko 32 :-P
    A owszem, malo, bo roznie bywa z tymi nawigacjami pod andkiem - nie
    wszyskie/nie zawsze chca sie dac na karcie zainstalowac.
    No i jedna warto miec w telefonie, na wypadek awarii karty/potrzeby
    uzycia.

    >Nie używać, chyba że ma się wyjebane na innych.

    Mozna i tak, ale te sluchawki uciazliwe.
    Trzeba wlaczac, wylaczac, ladowac.

    A jak jest w samochodzie, to i janosik automatycznie startuje
    (a potem rozladowuje baterie w godzine).

    >W sklepie. Uzywam Plantronics Voyager, poprzednio Jabra.

    W sklepie jest wiele sluchawek, a na zadnej nie ma napisu
    "swietnie tlumi stuki z zawieszenia samochodu" :-P

    >To są zasady pisowni, równie dobrze możesz pisać wszystko przez "u"
    >bo cię "ó" drażni.

    Prawde mowiac, to naprawde nie wiem po co nam to "ó".

    >W obu przypadkach jesteś zwyczajnie złosliwy dla osoby do której to
    >piszesz, no bo chyba nie piszesz dla siebie, żeby sobie

    Co innego ó, co innego np "pszecznica", a co im przeszkadza jedna
    niewinna spacja ?

    >Przede wszystkim jest opcją, której nie posiada AM.

    Malo istotną opcją, skoro nie dziala u mnie w samochodzie (z powodu
    halasu) :-P

    >Nie dokończy :D

    Co by nie mowic, to niektore konczy, a inne nawet zaczyna.

    >AM ma podstawową wadę dla bezmózgów. Na początek trzeba ją dobrze
    >skonfigurować bo w defaulcie to porażka.

    Trudno mi powiedziec, bo defaultu dawno nie uzywalem.
    Za to po ustawieniu interfejs zaspokaja mnie niemal calkowicie, czego
    o innych nawigacjach powiedziec sie nie da.

    >Do konfiguracji trzeba posiadać mózg. Jeśli wybierzesz na początku
    >trasę złą to sama się nie zmieni (szybka/optymalna/krótka itp)

    Skoro wybrales jakas, to czemu ma sie zmieniac?

    W innych sie zmienia ?
    Wybrales krotka, a od polowy nawigacja przechodzi na szybka ?

    Czy masz na mysli jak zmienic rodzaj trasy w polowie ?

    >Brak opcji podpowiedzi i sugestii czyni z niej martwą apkę w
    >porównaniu

    Ja tam sobie akurat cenie, ze stukam W, R i Wroclaw sie pokazuje na
    poczatku listy.

    >do dynamiki GM.

    No fakt, jak sie nie zna adresu, to z AM nie trafisz.
    Na dworzec, do kosciola czy restauracji ... trzeba sie naszukac.

    Ale tak w druga strone - jade sobie z GM, cel wklepany ... a tu paliwo
    sie konczy, albo McDonalda zachcialo mi sie odwiedzic.
    Da sie ?

    > Wszelakie POI często są nieaktualne a reakcja na zmianę trasy
    > (definiowana) potrafi skrzeczeć przez 5km ZAWRÓĆ, chociaż zmieniłeś
    > trasę na lepszą i krótszą.

    Hm,
    a) tak to juz jest, ze jesli nawigacja wytyczyla jakas trase, ktora
    uwaza za optymalna, to po zjechaniu z niej powinna powiedziec
    "zawroc".
    Wszak po wroceniu tych 100m znow bedziemy na optymalnej trasie.
    Dopiero po przejechaniu pewnej odleglosci dojedziemy do punktu,
    gdzie nowa trasa jest rownie dobra, jak stara+powrot.
    To moze byc 100m, a moze byc i 100 km :-)

    Dobra nawigacja ma na to opcje "unikaj zawracania" ... ktorej
    wlaczenie wcale niekoniecznie jest dobrym pomyslem.
    Gdzie sie to wlacza/wylacza w GM ? :-P

    b) wytyczanie jakis dziwnych tras sie AM faktycznie zdarza, to im sie
    chyba udalo od ktorejs wersji troche zepsuc.
    Ale wiekszosc wytycza calkiem dobrze, widac nie zauwazasz tych
    1000 przypadkow, gdy dobrze prowadzi :-P

    c) akurat AM calkiem zwawo wytycza nowa trase po zjechaniu.
    O innych apkach nie zawsze da sie to powiedziec, i np inaczej
    pojechalem w miescie, ona szuka nowej, mowi "skrec w lewo" ... tylko
    ze ja ten skret juz przejechalem :-)
    Wiec ona znow przelicza, i znow sie spoznia i tak przez cale
    miasto :-)
    Zarzut dotyczyl glownie Osmand pare wersji temu, gdzie
    przeliczanie bylo dlugie, i nawigacji on-line, gdzie komunikacja
    jednak chwile trwa.

    >Jeszcze mogłbym nawybrzydzać na AM ale mi się nie chce.
    Ja bym tak mogl na wszyskie, ktorych uzywalem :-)

    I z nich AM najlepsza - pomijajac to, ze korkow nie uwzglednia. Choc
    jest i wersja z korkami na CE.

    >Skoro ktoś uważa że dzisiaj jest to Hicior, to niech sobie tak uważa
    >:) Co innego kilka lat temu, kiedy inne apki były w powijakach a GM
    >mało praktyczne.

    Ale telefon zajety przez janosika, ktory ma tez nawigacje, dosc dobra
    zreszta.
    I AM w rezerwie.
    A przez ta janosikowa nawigacje, to na GM trzeba drugi telefon, trzeci
    uchwyt i trzecia ladowarke :-)

    Na S5 masz chyba mozliwosc podzialu ekranu na dwie aplikacje ... ale
    tylko niektore pozwala.

    J.

  • 23. Data: 2017-07-27 14:57:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 27 Jul 2017 10:45:13 +0200, w
    <5979a81f$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    > Wed, 26 Jul 2017 22:40:23 +0200, w <olaunl$nk4$1@node1.news.atman.pl>,
    > Uncle

    > poziomie.
    >
    > Ale dziala bez lacznosci ?

    Nie, to online.

  • 24. Data: 2017-07-27 15:03:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości
    >Thu, 27 Jul 2017 10:45:13 +0200, w
    ><5979a81f$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    ><j...@p...onet.pl> napisał(-a):
    >Nie, to online.

    Czyli ze wszelkimi wadami nawigacji on-line.

    Na szczescie coraz mniejsze te wady, to moze da sie jakos przezyc.

    J.

  • 25. Data: 2017-07-27 15:08:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 27 Jul 2017 15:03:30 +0200, w
    <5979e4a9$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Czyli ze wszelkimi wadami nawigacji on-line.

    Online musi być w momencie wyznaczania trasy.
    Później możesz być offline, ale nie będziesz miał aktualnych danych o korkach.
    No i nie możesz zmienić trasy :)

  • 26. Data: 2017-07-27 15:17:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Online musi być w momencie wyznaczania trasy.

    A ja sobie stoje w garazu podziemnym i musze wiedziec czy wyjechac w
    prawo, czy w lewo :-)

    >Później możesz być offline, ale nie będziesz miał aktualnych danych o
    >korkach.

    Cala trase trzyma, czy tylko kawalek ?

    >No i nie możesz zmienić trasy :)

    Ano wlasnie.
    A jak wroce na stara trase, to bedzie kontynuowal, czy sie zatnie na
    pierwszej zmianie ?

    J.

  • 27. Data: 2017-07-27 15:44:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 11:55, LordBluzg(R) pisze:

    > Dokładnie po to samo, co spacja przed pytajnikiem : >
    > No i oczywiście nie zacziłeś aluzji ale ta spacja przed pytajnikiem już
    > mi dała odpowiedź-dlaczego :)

    Spacja jest po to aby trolle nie potrafiące napisać nic merytorycznego

    miały radochę że mogą mi coś zarzucić.

    > A tak po prawdzie, to nie widzę sensu w obecnej dobie dostępu do
    > internetu, używania systemu nawigacji samochodowej opartej na mapach z
    > aktualizacją co roku. Sam sprzęt obecnie jest tak tani (250zł np
    > Biedronka MyPhone 5'')+ darmowe Aero2 że zaczyna konkurować to z płatną
    > AM cenowo. Ponieważ wiem, że nie znasz różnic w możliwościach samej AM
    > pomiędzy WinCE a Androidem, to nie będę Ciebie przecież uczył :)...skoro
    > jednak się odzywasz to odsyłam na jakieś fora, które to definiują
    > łopatologicznie.

    Aktualizację masz tyle razy ile przewidzi producent, no chyba że
    jedziesz na piratach i co kwartał instalujesz nową wersję z nowym
    crackiem.
    Znowu w systemach darmowych aktualizacja map faktycznie przeważnie
    leży.
    Taka uroda darmówek.

> [...]
    > pierwszym planie. Ponadto, uczynić "nawigację" systemem kontroli dla
    > samochodu (MyWheels+OBD2) i nawet bez problemu uzywać jako zestawu
    > głosnomówiącego. Jak ktoś ma ochotę to również kamerki do nagrywania
    > trasy (kiepska ale zawsze). Taki zestaw może być bez problemu używany po
    > drobnej konfiguracji przy pomocy dostępnych, darmowych aplikacji.
    > Pomijam już synchronizację z Google (moje miejsca) gdzie w spokoju można
    > miec dostęp z PC do tras i miejsc jakie się odwiedziło oraz możliwość
    > wglądu przez internet do plików czy wykresów pracy silnika (OBD2+Torque)

    Można też zrobić sobie cały system komputerowy w aucie.
    Tyle że to mało użyteczne dla kogoś kto chce informacji jak
    nie wie gdzie skręcić lub jeśli źle skręci.

    > Oczywiscie wszystko w pełnym automacie. Włączasz zapłon i działa.
    > Mówisz-wyświetla i jedziesz. Od momentu jak skorzystałem z określeniem
    > budynku/miasto czy park/parking/stacja/miasto (GoogleOK), to przestało
    > mieć dla mnie znaczenie nazwa ulicy, szczególnie w momentach, kiedy np:
    > jadę do Zamku w Nidzicy czy Parking nad jeziorem Śniardwy a funkcje
    > "najbliższy Lidl" czy hotel/stacja pokazują mi natychmiast wszelakie opcje.

    Tylko patrzeć jak to ukrócą, bo korzystasz z czegoś za co nie płacisz
    (nie zajeżdżając do wymienionego marketu).

    > Mozna też (oczywiście) nie korzystać z tych funkcji dodatkowych ale jak
    > wspomniałem, ekran 5'' i 4 rdzeniowy procesor na pewno jest szybszy niż
    > 8 letni WinCE stara jego bateria i często kiepski już wyświetlacz+ rysik.

    Rysik na starym urządzeniu oferuje to czego nie ma twoje urządzenie,
    precyzji wskazania. Bateria mogła by być problemem ale po pierwsze
    w starych urządzeniach jest wymienna a po drugie nawigacji używamy
    w autach więc mam skąd podać napięcie.

    > Pewnie czytnik, którego używasz nie radzi sobie z zawijaniem starego OE
    > (SOA#1)

    Radzi sobie. Ale źle się czyta teksty wylewające się na cały ekran.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2017-07-27 15:46:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 11:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup

    > No, zabierasz z samochodu i film ogladasz w hotelu.
    > A i w samochodzie na wielkim ekranie lepiej widac ... o ile drogi nie
    > zaslania :-)

    Ja w hotelach to mam spore ekrany TV i na pewno większy od nawigacji
    ekran laptopa. Ale kombinuj dalej.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2017-07-27 16:19:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Sa jeszcze jakies nawigacje z WinCE ?
    > W sklepach jakby wywialo, ostatnie podrygi, producenci sie przestawili
    > na tablety,
    > za to na allegro pelno, za psie pieniadze.

    Na Morele.net ponad 100 modeli.

    > Jesli AM legalna, to moze warto zwrocic uwage na lacznosc - i tam teraz
    > nacisk na traffic online.

    Legalna, i jeszcze przez dłuższy czas będzie. Ale na starym sprzęcie
    potrafi być potworne powolna przy wytyczaniu trasy (zwłaszcza przy
    wpisywaniu adresu) i zaczęła co drugie włączenie zawieszać się.
    Zwracanie uwagi na łączność tego, niestety, nie naprawi.

    Piotr

  • 30. Data: 2017-07-27 16:57:55
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 14:54, J.F. pisze:
    [...]

    > Ale jak zawioda, to trzeba miec dwie inne, z mapami offline :-)

    Dlaczego dwie a nie dziesięć?

    > Masz tylko 32 :-P
    > A owszem, malo, bo roznie bywa z tymi nawigacjami pod andkiem - nie
    > wszyskie/nie zawsze chca sie dac na karcie zainstalowac.

    Trzeba umieć :)

    > No i jedna warto miec w telefonie, na wypadek awarii karty/potrzeby uzycia.

    > Mozna i tak, ale te sluchawki uciazliwe.
    > Trzeba wlaczac, wylaczac, ladowac.

    No pewnie, to tak samo jak trzeba się myć, ubierać, rozbierać też to dla
    wielu uciążliwe.

    > A jak jest w samochodzie, to i janosik automatycznie startuje
    > (a potem rozladowuje baterie w godzine).

    Pod ładowarką?

    > W sklepie jest wiele sluchawek, a na zadnej nie ma napisu
    > "swietnie tlumi stuki z zawieszenia samochodu" :-P

    No i tak się własnie rozmawia z LAJKONIKIEM :)

    Dopisek DSP nie dodałem dla siebie ale dla ciebie.
    Zlałeś to dokumentnie na zasadzie: chujwie co tam nabazgrał, sprawdzać w
    necie nie będę bo mi to koło chuja lata, lepiej jak nabredzę a jak mi
    odpowie, to też będę miał głęboko w dupie bo chuja mi zrobi a przecież
    nie jestem idiotą bo to niemożliwe :)

    > Prawde mowiac, to naprawde nie wiem po co nam to "ó".
    :)

    > Co innego ó, co innego np "pszecznica", a co im przeszkadza jedna
    > niewinna spacja ?

    Hmm, to tak, jakbyś podawał komuś posmarowaną bułkę z masłem (specjalnie
    dla niego) ale smarujesz ją po zewnętrznej stronie, bo tak ci się
    podoba. Przecież jest posmarowana :) Nadal nie rozumiesz że piszesz DO
    KOGOŚ a nie do siebie. No dobra, odpierdalam się bo nie łapiesz. Pewnie
    masz wyższe IQ niż ja więc to ja nie ogarniam.

    > Malo istotną opcją, skoro nie dziala u mnie w samochodzie (z powodu
    > halasu) :-P

    No i znów popis niewiedzy :) Ze słuchawką BT z DSP gdzie mikrofon masz
    kilka centymetrów od ust, nie ma problemu hałasu.

    > Trudno mi powiedziec, bo defaultu dawno nie uzywalem.
    > Za to po ustawieniu interfejs zaspokaja mnie niemal calkowicie, czego o
    > innych nawigacjach powiedziec sie nie da.

    Kwestia gustu i często zmiany poglądów. Tylko krowa ich nie zmienia.

    > Skoro wybrales jakas, to czemu ma sie zmieniac?

    Bo okazała się zła? Niby czytasz ale jakoś tak nie dociera. CAPSLOCKA
    mam włączyć?

    > W innych sie zmienia ?
    > Wybrales krotka, a od polowy nawigacja przechodzi na szybka ?

    Hmm, w GM działa to w automacie. To taka różnica jak pomiędzy skrzyniami
    biegów (aut-manu). GM najpierw może puścić Ciebie objazdem a kiedy
    Traffic się zmieni to i trasa się zmieni lub zaproponuje inaczej a Ty
    dokonujesz wyboru. Na krótkich trasach to często bez znaczenia. Ponadto
    (co ma związek z ruchem) w zależności w jakich godzinach chcesz
    pokonywać trasę to wyniki możesz mieć zupełnie inne w wyborze.

    > Czy masz na mysli jak zmienic rodzaj trasy w polowie ?

    J/w

    > Ja tam sobie akurat cenie, ze stukam W, R i Wroclaw sie pokazuje na
    > poczatku listy.

    No wiem. U mnie otwieracz do piwa też leży w jednym miejscu.

    > No fakt, jak sie nie zna adresu, to z AM nie trafisz.
    > Na dworzec, do kosciola czy restauracji ... trzeba sie naszukac.

    I często nie znaleźć...już pomijam całkowicie Street View + opcje widoku
    z satelity czego AM nie posiada a to bardzo fanie działa. No OK nie jest
    tak szybko aktualizowane ale jest również opcją i oczywiście godziny
    otwarcia danego miejsca. Odpierdala Ci jechać do ZOO lub innego muzeum o
    15:48 to masz wyliczenie czy zdążysz przed zamknięciem.

    > Ale tak w druga strone - jade sobie z GM, cel wklepany ... a tu paliwo
    > sie konczy, albo McDonalda zachcialo mi sie odwiedzic.
    > Da sie ?

    A w czym problem?

> [...]
    >
    > Dobra nawigacja ma na to opcje "unikaj zawracania" ... ktorej
    > wlaczenie wcale niekoniecznie jest dobrym pomyslem.

    Tutaj działa automat w sensie "dynamiczny" i oczywiście użycie mózgu. GM
    nie skrzeczy "zawróć" w zdefiniowanej odległości do zawracania, czyli np
    5km. Wyznacza nową trasę i tyle.

    > b) wytyczanie jakis dziwnych tras sie AM faktycznie zdarza, to im sie
    > chyba udalo od ktorejs wersji troche zepsuc.
    > Ale wiekszosc wytycza calkiem dobrze, widac nie zauwazasz tych 1000
    > przypadkow, gdy dobrze prowadzi :-P

    Znam wiele miejsc AM że pierdoli trasę jak tylko może. W GM paluchem na
    mapie sobie przesunę drogę (1-2sek) i mam opcję cofnij a w AM muszę
    wklepywać punkty przelotowe.

> [...]
    > O innych apkach nie zawsze da sie to powiedziec, i np inaczej
    > pojechalem w miescie, ona szuka nowej, mowi "skrec w lewo" ... tylko ze

    Bo to się tyczy głównie sprzętu. Na starym sprzęcie nowa AM mi tak
    robiła. Za 50m skręć w prawo...a ja już dawno to przejechałem bo procek
    nie wyrobił i komunikat podał za późno.

> [...]

    > jest i wersja z korkami na CE.

    > Ale telefon zajety przez janosika, ktory ma tez nawigacje, dosc dobra

    Yanosika używam w tle bo mnie interfejs jako nawigacji drażni no i
    oczywiście brak funkcji głosowych. Ale Ty te funkcje olewasz ciepłym
    moczem bo słuchawki BT nie podłączyłeś więc nie korzystasz :)

    > I AM w rezerwie.
    > A przez ta janosikowa nawigacje, to na GM trzeba drugi telefon, trzeci
    > uchwyt i trzecia ladowarke :-)

    Obie nawigacje działają w tle i się nie kłócą. Możesz sobie nawet
    pornole ogladać a GM Ci nagle wyskoczy ze strzałką i komunikatem gdzie
    masz jechać. Ech... czuję się jakbym rozmawiał z osobą, którą ktoś
    wybudził ze śpiączki po II WŚ i próbował jej wytłumaczyć że jest coś
    takiego jak telewizja a on mi o niemym, cz-b kinie opowiada, że lepsze.

    > Na S5 masz chyba mozliwosc podzialu ekranu na dwie aplikacje ... ale
    > tylko niektore pozwala.

    No dobra. Widać że nie używasz tego codziennie.

    --
    LordBluzg(R)