  • 11. Data: 2017-07-27 00:21:27
    Temat: Re: Nawigacja WinCE
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "Uncle Pete" wydumał(a) w wiadomości ID news:olb3e0$bm$1@node2.news.atman.pl
    > A czy są wielordzeniowe procesory w nawigacjach na WinCE? Ponieważ
    > podejrzewam, że na Android kod był pisany od nowa i to są dwie gałęzie
    > nie mające ze sobą nic wspólnego poza mapami.

    Nie załapałeś. Sam kiedyś używałem WinCE i po którejś aktualizacji zauważyłem spore
    opóźnienia w samym uruchamianiu jak i działaniu aplikacji. Wiadomo. NIC nie
    instalowałem dodatkowego a nagle mi spowolniło. Użyłem lepszego sprzętu...i było
    OK...do momentu samego sprzętu...który się skończył (chyba) zegarem 600MHz procesora
    (Windows Mobile/stary) porównałem to do pierwszych adnków i odkryłem że zwyczajniej
    szybciej działa. Od tego czasu używam Andka, tym bardziej że mam megawybór pomiędzy
    apkami, nie wspominając o Google Maps które zacząłem używac częściej niż AM...bo
    Traffic jest o niebo lepszy, łacznie z OK Google (nawigacja z poleceń głosowych) co
    oczywiście przedkłada się na znacznie lepsze wykorzystanie możliwości nawigacji
    (polecam zaznajomić się z tymi pocjami bo to super ułatwienie podczas jazdy).
    Wystarczy że znam OBIEKT np: Biedronka w Zakopane i już nie muszę łapkami wprowadzać
    danych. Mówię-mam, na dodatek mam mozliwość wyboru różnych tras. Podobnie z innymi
    opcjami ale pewnie nie próbowałeś. To tak samo jakbym kogoś przekonywał że komputer
    jest lepszy od kalkulatora a on mi odpowiada że kalulator liczy mu dobrze. OK ale
    kalkulator to taki młotek do wbijania gwoździ a komputer też gwoździe wbija i pornole
    wyświetla :) Mam nadzieję że pojąłeś aluzję. Jakieś jutube sobie odpal aboco. Nie mam
    zamiaru Ciebie przekonywać do odejścia od cepa do kombajnu ale ten kombajn powoli
    zaczyna być taki szybki i prosty w obsłudze że aż prosi się o przetestowanie chociaż
    :)

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

  • 12. Data: 2017-07-27 10:42:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    >Mam starego Modecoma MX2, który zaczyna coraz bardziej krztusić się z
    >nowymi wersjami Automapy. Co teraz można kupić dobrego (w sensie
    >sprzęt) z WinCE, i żeby ten WinCE był odblokowany? Podstawowe
    >kryteria to zdecydowanie większa szybkość, jasny ekran i czuły moduł
    >GPS szybko łapiący fiksa (nie gorsze niż w MX2). I coś o podobnych
    >wymiarach (większego nie potrzebuję).
    >Z Automapy rezygnować nie zamierzam, jej wersji androidowej nie chcę.

    Sa jeszcze jakies nawigacje z WinCE ?
    W sklepach jakby wywialo, ostatnie podrygi, producenci sie przestawili
    na tablety,
    za to na allegro pelno, za psie pieniadze.

    Jesli AM legalna, to moze warto zwrocic uwage na lacznosc - i tam
    teraz nacisk na traffic online.

    J.

  • 13. Data: 2017-07-27 10:45:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Wed, 26 Jul 2017 22:40:23 +0200, w <olaunl$nk4$1@node1.news.atman.pl>,
    Uncle
    Pete <4...@g...com> napisał(-a):

    >Ma znacznie lepsze dane o trafficu. W porównaniu z AM, które ma je na
    >słabym
    poziomie.

    Ale dziala bez lacznosci ?

    >Mój ma 3,2 albo 3,5" :)

    Taa, telefon mam 5", nawigacje 4 :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-07-27 11:11:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 00:21, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    zaczyna być taki szybki i prosty w obsłudze że aż prosi się o przetestowanie chociaż

    Dwa pytania:
    Po co kombajn z możliwością odpalania YT w specjalizowanym urządzeniu
    samochodowym jaka jest nawigacja ?
    Amba ci zżarła znaki końca linii czy to też jakaś nowoczesność ?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2017-07-27 11:17:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-07-26 22:57, Zenek Kapelinder wrote:

    >Osobiście wolę odwrotnie. Wyłączam głos i tylko czasami zerkam na
    >ekran.

    Glosem czesto powie cos ciekawego.

    >Zwłaszcza kiedy są jakieś skomplikowane węzły lub skrzyżowania czy
    >trzeba trafić w jakąś boczną uliczkę, kiedy ich jest gęsto. Komendy
    >głosowe Automapy w takiej sytuacji zazwyczaj są bezużyteczne, tym
    >bardziej że po 8 latach korzystania z AM nadal nie zawsze rozumiem
    >logikę tych komunikatów.

    Taa - tu mnie ostatnio zawiodla - pod Poznaniem skrzyzowanie A2 z S11
    https://goo.gl/maps/1LGkuSbrwP12

    Jade z Lodzi do Wroclawia, pokazuje ladna petelke ktora trzeba zrobic
    ... ale zoom byl za maly i nie zauwazylem tej bocznej odnogi.
    Skrecic trzeba kilometr wczesniej.

    A oznakowanie na drogowskazach oczywiscie wspaniale.

    No ale tu "trzymaj sie prawej" tez moze nie wystarczyc.

    J.

  • 16. Data: 2017-07-27 11:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >aplikacji.
    >Wiadomo. NIC nie instalowałem dodatkowego a nagle mi spowolniło.

    Mnie to nie spotkalo. Byc moze gdzies w rozwoju zaczeli uzywac wiecej
    RAM, bo program na oko ciagle podobny :-)
    A ja w miedzyczasie przesiadlem sie na wersje 128 czy nawet 256 MB.

    Jeszcze inna wersja - klopoty z karta, dawniej support AM radzil
    sformatowac ja i na nowo zainstalowac.

    >Od tego czasu używam Andka, tym bardziej że mam megawybór pomiędzy
    >apkami,

    Ale Andek zajety przez janosika, a megawybor ogranicza pamiec flash
    (jak sie chce miec cala europe) :-)

    >nie wspominając o Google Maps które zacząłem używac częściej niż
    >AM...
    >bo Traffic jest o niebo lepszy, łacznie z OK Google (nawigacja z
    >poleceń głosowych)

    Niedawno mnie wszystkie zawiodly, pokazywaly korek na A4, kazda
    inaczej, omijaly jako dziwacznie, skonczylo sie tak, ze pojechalem w
    ciemno ... a korek stal po drugiej stronie :-)

    >co oczywiście przedkłada się na znacznie lepsze wykorzystanie
    >możliwości nawigacji
    >(polecam zaznajomić się z tymi pocjami bo to super ułatwienie podczas
    >jazdy).

    U mnie niezbyt dziala. Po wylaczeniu silnika i zatrzymaniu dobrze
    rozpoznaje, ale w czasie jazdy sie nie da.
    A bylo kupic cichego elektryka :-)

    >Wystarczy że znam OBIEKT np: Biedronka w Zakopane i już nie muszę
    >łapkami wprowadzać danych.

    Z tym sie wiaza wady niestety. Wpisywales Dlugosza Wroclaw ...
    znajdowal, w Żernikach wroclawskich.

    >Mówię-mam, na dodatek mam mozliwość wyboru różnych tras.

    A to tez tak sobie dziala.
    Wprowadzasz Wroclaw -> Hamburg, tak sie skupia na 3 trasach, ze
    proponuje przez srodek Berlina, albo jakies dzikie dalego
    A jak skrocisz trase, to sie nagle okazuje, ze mozna Berlin objechac,
    i to z dwoch stron.

> [...]
    >kalkulatora a on mi odpowiada że kalulator liczy mu dobrze.
    >OK ale kalkulator to taki młotek do wbijania gwoździ a komputer też

    Ale widzisz - AM ma tez zalety. Po prostu dziala, niezaleznie od
    lacznosci, aktualizacji itp.
    Moze i w korek wprowadzi, ale czy konkurencji sie nie zdarzy ?
    A ta dziala szybko, sprawnie przelicza, zawsze jest gotowa do pracy, i
    chyba najsensowniej ze wszystkich pokazuje.

    No i w efekcie jezdze z dwoma :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-07-27 11:50:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Dwa pytania:
    >Po co kombajn z możliwością odpalania YT w specjalizowanym urządzeniu

    No, zabierasz z samochodu i film ogladasz w hotelu.
    A i w samochodzie na wielkim ekranie lepiej widac ... o ile drogi nie
    zaslania :-)

    >Amba ci zżarła znaki końca linii czy to też jakaś nowoczesność ?

    Googleczesnosc :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-07-27 11:55:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 11:11, RadoslawF pisze:
    [...]

    > Dwa pytania:
    > Po co kombajn z możliwością odpalania YT w specjalizowanym urządzeniu
    > samochodowym jaka jest nawigacja ?

    Dokładnie po to samo, co spacja przed pytajnikiem :)

    No i oczywiście nie zacziłeś aluzji ale ta spacja przed pytajnikiem już
    mi dała odpowiedź-dlaczego :)
    A tak po prawdzie, to nie widzę sensu w obecnej dobie dostępu do
    internetu, używania systemu nawigacji samochodowej opartej na mapach z
    aktualizacją co roku. Sam sprzęt obecnie jest tak tani (250zł np
    Biedronka MyPhone 5'')+ darmowe Aero2 że zaczyna konkurować to z płatną
    AM cenowo. Ponieważ wiem, że nie znasz różnic w możliwościach samej AM
    pomiędzy WinCE a Androidem, to nie będę Ciebie przecież uczył :)...skoro
    jednak się odzywasz to odsyłam na jakieś fora, które to definiują
    łopatologicznie.

    Dodatkowo. Można użyć NARAZ (Android) wielu aplikacji (Yanosik, AM,
    Google Maps) i wybrać sobie która pracuje w tle a która jest na
    pierwszym planie. Ponadto, uczynić "nawigację" systemem kontroli dla
    samochodu (MyWheels+OBD2) i nawet bez problemu uzywać jako zestawu
    głosnomówiącego. Jak ktoś ma ochotę to również kamerki do nagrywania
    trasy (kiepska ale zawsze). Taki zestaw może być bez problemu używany po
    drobnej konfiguracji przy pomocy dostępnych, darmowych aplikacji.
    Pomijam już synchronizację z Google (moje miejsca) gdzie w spokoju można
    miec dostęp z PC do tras i miejsc jakie się odwiedziło oraz możliwość
    wglądu przez internet do plików czy wykresów pracy silnika (OBD2+Torque)
    i strona http://view.torque-bhp.com/

    Oczywiscie wszystko w pełnym automacie. Włączasz zapłon i działa.
    Mówisz-wyświetla i jedziesz. Od momentu jak skorzystałem z określeniem
    budynku/miasto czy park/parking/stacja/miasto (GoogleOK), to przestało
    mieć dla mnie znaczenie nazwa ulicy, szczególnie w momentach, kiedy np:
    jadę do Zamku w Nidzicy czy Parking nad jeziorem Śniardwy a funkcje
    "najbliższy Lidl" czy hotel/stacja pokazują mi natychmiast wszelakie opcje.

    Mozna też (oczywiście) nie korzystać z tych funkcji dodatkowych ale jak
    wspomniałem, ekran 5'' i 4 rdzeniowy procesor na pewno jest szybszy niż
    8 letni WinCE stara jego bateria i często kiepski już wyświetlacz+ rysik.

    > Amba ci zżarła znaki końca linii czy to też jakaś nowoczesność ?

    Pewnie czytnik, którego używasz nie radzi sobie z zawijaniem starego OE
    (SOA#1)

    --
    LordBluzg(R)

  • 19. Data: 2017-07-27 12:20:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 11:48, J.F. pisze:
    [...]

    > Ale Andek zajety przez janosika, a megawybor ogranicza pamiec flash (jak
    > sie chce miec cala europe) :-)

    Osobiście używam już starego Samsunga S5 i jakoś mu pamięci nie brakuje.
    Łyka wszystko naraz.

    > Niedawno mnie wszystkie zawiodly, pokazywaly korek na A4, kazda inaczej,
    > omijaly jako dziwacznie, skonczylo sie tak, ze pojechalem w ciemno ... a
    > korek stal po drugiej stronie :-)

    Bo już Indianie mówili że uzywanie nawigacji łączy się z używaniem mózgu
    ale wiele osób jeszcze o tym nie wie i co chwilę pisza jakieś bzdury
    albo na 1000 poprawnych wskazań, pamiętają to jedno, które wyprowadziło
    ich na środek jeziora i musieli później tydzień samochód suszyć.

    > U mnie niezbyt dziala. Po wylaczeniu silnika i zatrzymaniu dobrze
    > rozpoznaje, ale w czasie jazdy sie nie da.
    > A bylo kupic cichego elektryka :-)

    Albo słuchawkę BT. Ja mam bo bardziej sobie chwalę niż zestaw
    głośnomówiący. Osobiście jak słyszę kogoś z zestawem, kto jedzie i do
    mnie dzwoni (czy ja do niego) to uważam to za megawiochę, samolubstwo
    itp gdzie z jego zestawu dochodzą mnie głosy wybitych panewek, luźnej
    klawiatury zaworowej, skrzypienia plastików, kierunkowskazów itp co
    oczywiście słuchawka BT (w miarę dobra z DSP) załatwia. Ale nie bedę
    przecież opisywał zachowania wieśniaków i gburów, którzy mają w dupie
    jakość rozmowy i wyjebane po całości...bo on tak ma ichuj a inni go walą
    i ma głęboko w dupie całą rozmowę, podobnie jak spację przed pytajnikiem :)

    > Z tym sie wiaza wady niestety. Wpisywales Dlugosza Wroclaw ...
    > znajdowal, w Żernikach wroclawskich.

    Przed chwilą sprawdziłem głosowo (nie wpisuję-mówię) idealne wskazanie.

> [...]
    > proponuje przez srodek Berlina, albo jakies dzikie dalego
    > A jak skrocisz trase, to sie nagle okazuje, ze mozna Berlin objechac, i

    Mam też mózg :)

> [...]
    > A ta dziala szybko, sprawnie przelicza, zawsze jest gotowa do pracy, i
    > chyba najsensowniej ze wszystkich pokazuje.

    Ja już nie. Znaczy mam AM z 2015 bo nie kupowałem na następne lata ale
    przestałem używać. Traktuję to jako "awaryjną" aplikację, kiedy mogę nie
    mieć dostępu do internetu, oczywiście można użyć tutaj zamiennika (Here)
    czy obecnej mozliwości sciągnięcia map z GoogleMaps "na stałe". W kazdym
    razie, możliwości na Andku jest sporo więcej niż na starym sprzęcie z WinCE.

    --
    LordBluzg(R)

  • 20. Data: 2017-07-27 13:19:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-07-27 o 11:48, J.F. pisze:
    [...]

    >Osobiście używam już starego Samsunga S5 i jakoś mu pamięci nie
    >brakuje. Łyka wszystko naraz.

    Co wszystko ?
    Tych nawigacji jest troche - mapfactor, osmand, be-on road (powoli do
    skreslenia), here, plus sporo komercyjnych ... i brakuje :-)
    I nawet duza karta nie zawsze pomaga :-)

> [...]
    >bzdury albo na 1000 poprawnych wskazań, pamiętają to jedno, które
    >wyprowadziło ich na środek jeziora i musieli później tydzień samochód

    w 1000 przypadkow to ja poprawnie pojade i bez nawigacji, wiec istotny
    jest tez jeden przypadek :-)

> [...]
    >mnie dzwoni (czy ja do niego) to uważam to za megawiochę, samolubstwo
    >itp gdzie z jego zestawu dochodzą mnie głosy wybitych panewek, luźnej

    No ale wiesz, zestaw w aucie juz jest, i co zrobic - wylaczyc ?

    >klawiatury zaworowej, skrzypienia plastików, kierunkowskazów itp co
    >oczywiście słuchawka BT (w miarę dobra z DSP) załatwia.

    Taaa ... w miare dobra, tylko gdzie taka znalezc :-P

> [...]
    >mają w dupie jakość rozmowy i wyjebane po całości...bo on tak ma
    >ichuj a inni go walą i ma głęboko w dupie całą rozmowę, podobnie jak

    Alez Cie ta spacja w oczy kole :-)
    A mnie z kolei jakos koli w oczy ten pytajnik, jak jest za blisko, np
    tak?

    >Przed chwilą sprawdziłem głosowo (nie wpisuję-mówię) idealne
    >wskazanie.

    Bo to jedno poprawili. Tylko takie pelnotekstowe wyszukiwanie ma wady
    i zalety.

    >Mam też mózg :)

    I doskonale wiesz, ze Berlin mozna pokonac na trzy sposoby ...
    Ciekaw jestem, jak to wyglada w miare jazdy - przed Berlinem
    poprowadzi inaczej, czy raz wybrana trasa jest swieta.

    >Ja już nie. Znaczy mam AM z 2015 bo nie kupowałem na następne lata
    >ale przestałem używać. Traktuję to jako "awaryjną" aplikację, kiedy
    >mogę nie mieć dostępu do internetu,

    Jak PiS dokonczy w koncu drogi, a moze nawet nowe zrobi, to 2015
    bedzie nie do uzytku ... co z tego, ze 1000 razy dobrze poprowadzi,
    jak raz zle :-P

    Ale upgrade sa zdecydowanie za drogie, szczegolnie jak sie nie
    zamierza uzywac
    (piraty pomijam milczeniem)

    >oczywiście można użyć tutaj zamiennika (Here)

    Here jest do d*. No ale w rezerwie zawsze jest.

    >czy obecnej mozliwości sciągnięcia map z GoogleMaps "na stałe".

    Na miesiac.

    >W kazdym razie, możliwości na Andku jest sporo więcej niż na starym
    >sprzęcie z WinCE.

    No i w krytycznym momencie sprawdzasz te wszystkie mozliwosci, wypadek
    przy tym powodujesz lub stoisz na poboczu, a korek w ktory
    wprowadzilaby cie AM juz bys przejechal :-)

    J.