    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nawigacja WinCE
    Date: Thu, 27 Jul 2017 16:57:55 +0200
    <olb07a$p0d$1@node1.news.atman.pl> <olb0i7$miu$1@mx1.internetia.pl>
    <olb3e0$bm$1@node2.news.atman.pl> <olb4lf$1sh$1@mx1.internetia.pl>
    <5979b6e0$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <olcepl$eic$1@mx1.internetia.pl>
    <5979cc55$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <olck0h$s8d$1@mx1.internetia.pl>
    <5979e272$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-07-27 o 14:54, J.F. pisze:
    [...]

    > Ale jak zawioda, to trzeba miec dwie inne, z mapami offline :-)

    Dlaczego dwie a nie dziesięć?

    > Masz tylko 32 :-P
    > A owszem, malo, bo roznie bywa z tymi nawigacjami pod andkiem - nie
    > wszyskie/nie zawsze chca sie dac na karcie zainstalowac.

    Trzeba umieć :)

    > No i jedna warto miec w telefonie, na wypadek awarii karty/potrzeby uzycia.

    > Mozna i tak, ale te sluchawki uciazliwe.
    > Trzeba wlaczac, wylaczac, ladowac.

    No pewnie, to tak samo jak trzeba się myć, ubierać, rozbierać też to dla
    wielu uciążliwe.

    > A jak jest w samochodzie, to i janosik automatycznie startuje
    > (a potem rozladowuje baterie w godzine).

    Pod ładowarką?

    > W sklepie jest wiele sluchawek, a na zadnej nie ma napisu
    > "swietnie tlumi stuki z zawieszenia samochodu" :-P

    No i tak się własnie rozmawia z LAJKONIKIEM :)

    Dopisek DSP nie dodałem dla siebie ale dla ciebie.
    Zlałeś to dokumentnie na zasadzie: chujwie co tam nabazgrał, sprawdzać w
    necie nie będę bo mi to koło chuja lata, lepiej jak nabredzę a jak mi
    odpowie, to też będę miał głęboko w dupie bo chuja mi zrobi a przecież
    nie jestem idiotą bo to niemożliwe :)

    > Prawde mowiac, to naprawde nie wiem po co nam to "ó".
    :)

    > Co innego ó, co innego np "pszecznica", a co im przeszkadza jedna
    > niewinna spacja ?

    Hmm, to tak, jakbyś podawał komuś posmarowaną bułkę z masłem (specjalnie
    dla niego) ale smarujesz ją po zewnętrznej stronie, bo tak ci się
    podoba. Przecież jest posmarowana :) Nadal nie rozumiesz że piszesz DO
    KOGOŚ a nie do siebie. No dobra, odpierdalam się bo nie łapiesz. Pewnie
    masz wyższe IQ niż ja więc to ja nie ogarniam.

    > Malo istotną opcją, skoro nie dziala u mnie w samochodzie (z powodu
    > halasu) :-P

    No i znów popis niewiedzy :) Ze słuchawką BT z DSP gdzie mikrofon masz
    kilka centymetrów od ust, nie ma problemu hałasu.

    > Trudno mi powiedziec, bo defaultu dawno nie uzywalem.
    > Za to po ustawieniu interfejs zaspokaja mnie niemal calkowicie, czego o
    > innych nawigacjach powiedziec sie nie da.

    Kwestia gustu i często zmiany poglądów. Tylko krowa ich nie zmienia.

    > Skoro wybrales jakas, to czemu ma sie zmieniac?

    Bo okazała się zła? Niby czytasz ale jakoś tak nie dociera. CAPSLOCKA
    mam włączyć?

    > W innych sie zmienia ?
    > Wybrales krotka, a od polowy nawigacja przechodzi na szybka ?

    Hmm, w GM działa to w automacie. To taka różnica jak pomiędzy skrzyniami
    biegów (aut-manu). GM najpierw może puścić Ciebie objazdem a kiedy
    Traffic się zmieni to i trasa się zmieni lub zaproponuje inaczej a Ty
    dokonujesz wyboru. Na krótkich trasach to często bez znaczenia. Ponadto
    (co ma związek z ruchem) w zależności w jakich godzinach chcesz
    pokonywać trasę to wyniki możesz mieć zupełnie inne w wyborze.

    > Czy masz na mysli jak zmienic rodzaj trasy w polowie ?

    J/w

    > Ja tam sobie akurat cenie, ze stukam W, R i Wroclaw sie pokazuje na
    > poczatku listy.

    No wiem. U mnie otwieracz do piwa też leży w jednym miejscu.

    > No fakt, jak sie nie zna adresu, to z AM nie trafisz.
    > Na dworzec, do kosciola czy restauracji ... trzeba sie naszukac.

    I często nie znaleźć...już pomijam całkowicie Street View + opcje widoku
    z satelity czego AM nie posiada a to bardzo fanie działa. No OK nie jest
    tak szybko aktualizowane ale jest również opcją i oczywiście godziny
    otwarcia danego miejsca. Odpierdala Ci jechać do ZOO lub innego muzeum o
    15:48 to masz wyliczenie czy zdążysz przed zamknięciem.

    > Ale tak w druga strone - jade sobie z GM, cel wklepany ... a tu paliwo
    > sie konczy, albo McDonalda zachcialo mi sie odwiedzic.
    > Da sie ?

    A w czym problem?

    > Hm,
    > a) tak to juz jest, ze jesli nawigacja wytyczyla jakas trase, ktora
    > uwaza za optymalna, to po zjechaniu z niej powinna powiedziec "zawroc".
    > Wszak po wroceniu tych 100m znow bedziemy na optymalnej trasie.
    > Dopiero po przejechaniu pewnej odleglosci dojedziemy do punktu, gdzie
    > nowa trasa jest rownie dobra, jak stara+powrot.
    > To moze byc 100m, a moze byc i 100 km :-)
    >
    > Dobra nawigacja ma na to opcje "unikaj zawracania" ... ktorej
    > wlaczenie wcale niekoniecznie jest dobrym pomyslem.
    > Gdzie sie to wlacza/wylacza w GM ? :-P

    Tutaj działa automat w sensie "dynamiczny" i oczywiście użycie mózgu. GM
    nie skrzeczy "zawróć" w zdefiniowanej odległości do zawracania, czyli np
    5km. Wyznacza nową trasę i tyle.

    > b) wytyczanie jakis dziwnych tras sie AM faktycznie zdarza, to im sie
    > chyba udalo od ktorejs wersji troche zepsuc.
    > Ale wiekszosc wytycza calkiem dobrze, widac nie zauwazasz tych 1000
    > przypadkow, gdy dobrze prowadzi :-P

    Znam wiele miejsc AM że pierdoli trasę jak tylko może. W GM paluchem na
    mapie sobie przesunę drogę (1-2sek) i mam opcję cofnij a w AM muszę
    wklepywać punkty przelotowe.

    > c) akurat AM calkiem zwawo wytycza nowa trase po zjechaniu.
    > O innych apkach nie zawsze da sie to powiedziec, i np inaczej
    > pojechalem w miescie, ona szuka nowej, mowi "skrec w lewo" ... tylko ze
    > ja ten skret juz przejechalem :-)

    Bo to się tyczy głównie sprzętu. Na starym sprzęcie nowa AM mi tak
    robiła. Za 50m skręć w prawo...a ja już dawno to przejechałem bo procek
    nie wyrobił i komunikat podał za późno.

    > Wiec ona znow przelicza, i znow sie spoznia i tak przez cale miasto :-)
    > Zarzut dotyczyl glownie Osmand pare wersji temu, gdzie przeliczanie
    > bylo dlugie, i nawigacji on-line, gdzie komunikacja jednak chwile trwa.

    J/w

    > Ja bym tak mogl na wszyskie, ktorych uzywalem :-)
    >
    > I z nich AM najlepsza - pomijajac to, ze korkow nie uwzglednia. Choc
    > jest i wersja z korkami na CE.

    > Ale telefon zajety przez janosika, ktory ma tez nawigacje, dosc dobra
    > zreszta.

    Yanosika używam w tle bo mnie interfejs jako nawigacji drażni no i
    oczywiście brak funkcji głosowych. Ale Ty te funkcje olewasz ciepłym
    moczem bo słuchawki BT nie podłączyłeś więc nie korzystasz :)

    > I AM w rezerwie.
    > A przez ta janosikowa nawigacje, to na GM trzeba drugi telefon, trzeci
    > uchwyt i trzecia ladowarke :-)

    Obie nawigacje działają w tle i się nie kłócą. Możesz sobie nawet
    pornole ogladać a GM Ci nagle wyskoczy ze strzałką i komunikatem gdzie
    masz jechać. Ech... czuję się jakbym rozmawiał z osobą, którą ktoś
    wybudził ze śpiączki po II WŚ i próbował jej wytłumaczyć że jest coś
    takiego jak telewizja a on mi o niemym, cz-b kinie opowiada, że lepsze.

    > Na S5 masz chyba mozliwosc podzialu ekranu na dwie aplikacje ... ale
    > tylko niektore pozwala.

    No dobra. Widać że nie używasz tego codziennie.

    --
    LordBluzg(R)