    Subject: Re: Nawigacja WinCE
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <olb07a$p0d$1@node1.news.atman.pl> <olb0i7$miu$1@mx1.internetia.pl>
    <olb3e0$bm$1@node2.news.atman.pl> <olb4lf$1sh$1@mx1.internetia.pl>
    <olcanp$1s9$1@node1.news.atman.pl> <olcdap$amk$1@mx1.internetia.pl>
    <olcqop$hh0$1@node1.news.atman.pl> <old09s$vds$1@mx1.internetia.pl>
    <old64l$sin$1@node1.news.atman.pl> <oldprd$5kb$1@mx1.internetia.pl>
    <597af13f$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <olessm$3dd$1@mx1.internetia.pl>
    <597afbce$0$5160$65785112@news.neostrada.pl>
    <olf376$k13$1@mx1.internetia.pl>
    <597b19aa$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <oli2ae$dpm$1@mx1.internetia.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sat, 29 Jul 2017 18:11:30 +0200

    W dniu 2017-07-29 o 15:23, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > podawać/wskazywać/pokazywać ciąg logiczny, wytłumaczać...nie lubię tego
    > robić. Ale ok:
    > Doinstalowanie Ryśka, dodaje do GM ograniczenia prędkości, których w
    > wersji dla Polski GM jeszcze nie uruchomiło. Uruchomiło dla USA jak i
    > wiele innych dostępnych opcji w USA.
    >
    > Ponadto ciągle zapominasz że WinCE to taki DOS z graficzną nakładką.
    > Android ma możliwość obsługi kilku aplikacji NARAZ (w tym samym czasie),
    > przełączalnych pomiędzy sobą i nie kłócą sie o dostęp do odbiornika GPS,
    > BT itp. Android jest wielozadaniowy i tutaj jest masakryczna przewaga

    OK, zainstalowałem, po niedzieli przetestuję.

    > Ma od 2015r.

    Tak, już zauważyłem. Po prostu trzeba w drodze to przetestować, nie ma
    możliwości odkrycia tej funkcji na sucho.

    > Nienie, AM ma POI w powijakach do GM a w zasadzie jest to mikrowzmianka
    > o POI. POI w GM (dostępne po uruchomieniu lub wyjściu (dotyk) z trybu
    > samochodowego jest rozbudowane o opcje:
    > Zdjęcia, filmy, telefony, godziny otwarcia, opinie, itp. AM w tym
    > przypadku to namiastka POI w stosunku do GM.

    > Ok, wymaga internetu do pełni działania. Problem tutaj lezy w zasadzie w
    > rozumieniu i potrzebie w danym momencie.

    Z POI w drodze to praktycznie mnie tylko interesuje stacja paliw i
    knajpa. Trudno żeby w czasie jazdy wyszukiwał zdjęcia i opinie prowadząc
    samochód. A jak się zatrzymam to sobie w necie wyszukuję. Tak na oko to
    AM pobiera POI z jakiegoś serwisu typu PKT albo PF, natomiast GM ma POI
    chyba tylko te, kto sam wpisze. Ale pewności nie mam. Tak na oko w AM
    jest ich więcej - tych niezbędnych w podróży. Nie interesują mnie w
    drodze firmy... Czy można w GM wymusić pokazywanie tylko określonych
    POI? Np. szukam po drodze baru, a nie poczty muzeum i 100 innych
    obiektów? Czyli wymuszam w urządzeniu pokazywanie barów na ekranie mapy
    w obszarze, w którym się poruszam. Jak to zrobić w GM? W AM to proste -
    klikam przy okienku "bar" i pokazywane są wszystkie bary po drodze. Mogę
    je zawęzić nawet np. do KFC...
    Abyś mi znów lenistwa nie zarzucił próbowałem coś takiego znaleźć w GM,
    ale nie znalazłem...
    I kolejna sprawa - w AM można wymusić pokazywanie POI w praktycznie
    dowolnej skali, natomiast GM pokazuje je tylko w odpowiednim
    powiększeniu. No i pokazuje wszystkie - taki mały śmietniczek...

    > Nie rozumiesz. Nie chodzi o rozmowy telefoniczne lecz o komendy
    > dźwiękowe do sterowania urządzeniem. Ja nie muszę nic klikać, skubać,
    > dotykać. NIC. Wypowiadam frazę |OK GOOGLE| urządzenie przechodzi wtedy w
    > stan nasłuchu a ja wydaję dalsze polecenia głosem.

    Tak z ciekawości - jakie wydajesz komendy urządzeniu w czasie jazdy?
    Przyznam, że jak jadę to nie widzę takiej potrzeby. Czasem może byłaby
    potrzeba powiększenia skali w nawigacji i tyle. Da się to zrobić jakąś
    komendą w stylu "powiększ" w GM?
    Jak do mnie rozmowa przychodzi to BT sam włącza mi rozmowę, nie muszę
    nic robić, nawet komend głosowych wydawać.

    > Jak widać...nie używałeś GM od lat. W sumie sam się zastanawiam po co
    > prowadzę dyskusję z kimś, kto nie zauważył ile się dokonało zmian w GM
    > przez ostatni rok a jest tego sporo. Wymieniać dalej też nie mam ochoty.
    > Po prostu spróbuj/wypróbuj. Warunkiem jednak jest (jak wspomniałem)
    > Android <6 czyli od 6 i wyżej.

    W ogóle nie używałem dotąd GM :-) Zanim gdzieś pojadę oglądam sobie mapę
    w kompie, korzystam wtedy z Google Street, wyjątkowo planuję trasę w tym
    programie, ale AM jest w tym zdecydowanie lepsze i ma więcej wyborów
    rożnych typów tras. W dodatku można w ustawieniach pozmieniać parametry
    według swoich upodobań, co ma wpływ na obliczanie trasy. Ja kiedyś,
    kiedy jeszcze z AM korzystałem, potrafiłem tak poustawiać "moje"
    prędkości, że różnice na 450 km w czasie jazdy nie były większe niż 15
    minut.

    > Nie wiem ile jeździsz i gdzie. Ja rocznie robię ok 40tys km głównie po
    > Polsce i w większości nawet nie używam nawigacji...bo zwyczajnie mam
    > dobrą pamięć i wystarczy że jeden raz pojadę jakąś drogą to pamiętem ją
    > przez lata. Co innego podróże krajoznawcze, wycieczki w nieznane...ale
    > tutaj tez, najpierw szukam w domu przy komputerze a podczas jazdy
    > (ciągle piszę o jednym JEDYNYM urządzeniu) mam możliwość skorzystania z:
    > Polska Niezwykła
    > Moto-Opinie.info

    Ja jeżdżę zdecydowanie mniej, po Polsce tylko kilka razy w roku i to
    zwykle w te same miejsca.
    Niedługo będę jechał nad morze. Wstukałem do GM na telefonie "Rewa", ale
    najbliższa była w Indiach :-) Widać taka mała miejscowość, że nawet na
    mapie GM jej nie ma... :-)

    T.