  • Data: 2017-07-29 15:23:40
    Temat: Re: Nawigacja WinCE
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-28 o 13:02, T. pisze:
    [...]

    > Raczej mnie Polska interesuje. A to co proponujesz - to jak rozumiem -
    > dwa sprzęty - jeden z GM a drugi z Ryśkiem? To nieco kłopotliwe...

    Nie, nie rozumiesz. W sumie (przynajmniej ja tak robię) podczas takiej
    dyskusji na grupie, gdzie mam internet pod ręką, sprawdzam co rozmówca
    pisze (jesli nie wiem). Ty tego nie robisz. Źle się w ten sposób
    prowadzi konwersację gdzie ktoś jest "zabetonowany" i trzeba mu na tacy
    podawać/wskazywać/pokazywać ciąg logiczny, wytłumaczać...nie lubię tego
    robić. Ale ok:
    Doinstalowanie Ryśka, dodaje do GM ograniczenia prędkości, których w
    wersji dla Polski GM jeszcze nie uruchomiło. Uruchomiło dla USA jak i
    wiele innych dostępnych opcji w USA.

    Ponadto ciągle zapominasz że WinCE to taki DOS z graficzną nakładką.
    Android ma możliwość obsługi kilku aplikacji NARAZ (w tym samym czasie),
    przełączalnych pomiędzy sobą i nie kłócą sie o dostęp do odbiornika GPS,
    BT itp. Android jest wielozadaniowy i tutaj jest masakryczna przewaga
    nad WinCE.

    > Sama GM nie ma chyba asystenta pasa,

    Ma od 2015r.

    > POI to raczej w powijakach.

    Nienie, AM ma POI w powijakach do GM a w zasadzie jest to mikrowzmianka
    o POI. POI w GM (dostępne po uruchomieniu lub wyjściu (dotyk) z trybu
    samochodowego jest rozbudowane o opcje:
    Zdjęcia, filmy, telefony, godziny otwarcia, opinie, itp. AM w tym
    przypadku to namiastka POI w stosunku do GM.

    > Ale jest faktem, że GM w moim rankingu przydatności zajmuje drugie miejsce.

    Ok, wymaga internetu do pełni działania. Problem tutaj lezy w zasadzie w
    rozumieniu i potrzebie w danym momencie.

    > W ogóle, co opisałem używanie swojego głosu do wyszukiwania
    >
    > Mam w radiu zestaw głosnomówiący i nie ma problemu z odbieraniem rozmów.

    Nie rozumiesz. Nie chodzi o rozmowy telefoniczne lecz o komendy
    dźwiękowe do sterowania urządzeniem. Ja nie muszę nic klikać, skubać,
    dotykać. NIC. Wypowiadam frazę |OK GOOGLE| urządzenie przechodzi wtedy w
    stan nasłuchu a ja wydaję dalsze polecenia głosem.

    > Nigdy nie miałem potrzeby wysyłania smsów w czasie jazdy ani korzystania
    > z innych programów. Może jak ktoś działa jako handlowiec i jeździ po
    > Polsce...

    Mi się przydaje. Nie lubię smsów. Najczęściej jak ktoś do mnie wyśle sms
    kiedy jadę, odpowiadam mu GŁOSOWO, znaczy mówię a telefon zamienia to na
    tekst i wysyła jako SMS. Proste i nieskomplikowane a co najważniejsze,
    nie odciąga mocno uwagi od kierowania.

    > AM na Traffic i to lepiej zorganizowany - sam program działa offline,
    > natomiast przesyłane są wyłącznie dane o ruchu. W trasie to jest np. 30
    > kB na 100 km. I to działa, choć nie wiem, jak skutecznie.

    Jak widać...nie używałeś GM od lat. W sumie sam się zastanawiam po co
    prowadzę dyskusję z kimś, kto nie zauważył ile się dokonało zmian w GM
    przez ostatni rok a jest tego sporo. Wymieniać dalej też nie mam ochoty.
    Po prostu spróbuj/wypróbuj. Warunkiem jednak jest (jak wspomniałem)
    Android <6 czyli od 6 i wyżej.

    > Wydaje mi się, że przyszłość to mapa offline + informacje o ruchu. A
    > przy okazji map online - kiedyś z takiej skorzystałem, ale w drodze
    > zdarzył się zonk - nie pobrałem pewnego obszaru mapy i miałem problem, a
    > przez GPRS ciągnięcie megabajtów mapy to i czas i pieniądze. Więc mając
    > takie mapy zwykle trzeba wszystkie obszary pobrać przed podróżą. Można
    > wtedy coś przeoczyć.

    Nie wiem ile jeździsz i gdzie. Ja rocznie robię ok 40tys km głównie po
    Polsce i w większości nawet nie używam nawigacji...bo zwyczajnie mam
    dobrą pamięć i wystarczy że jeden raz pojadę jakąś drogą to pamiętem ją
    przez lata. Co innego podróże krajoznawcze, wycieczki w nieznane...ale
    tutaj tez, najpierw szukam w domu przy komputerze a podczas jazdy
    (ciągle piszę o jednym JEDYNYM urządzeniu) mam możliwość skorzystania z:
    Polska Niezwykła
    Moto-Opinie.info
    Jako aplikacji polecanych
    Czy google (miejsca w pobliżu)
    Oczywiście mam NA TYM SAMYM urządzeniu AM z 2015r z traffic ale w
    porównaniu do tego co napisałem wcześniej, AM to trup w szafie :)...co
    prawda idealna w Bieszczadach, gdzie GSM słabo bangla.

    --
    LordBluzg(R)