  • Data: 2019-07-11 14:09:49
    Temat: Re: Naviexpert - mój test
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-06-2019 o 20:27, j...@i...pl pisze:

    > Sygic?

    Zrobiłem sobie test kilku nawigacji, na drodze do Grecji przez Chorwację
    i z powrotem.
    W sumie ponad 5 tys km.

    I chyba najlepiej wypadł właśnie Sygic, którego używałem na dojeździe.
    Ma kilka minusów - np. brak sygnalizacji kolejnego manewru, zbyt późne
    info o aktualnym, czy kiepskie kolory i czytelność napisów w okularach
    polaryzacyjnych.
    Zbyt uparcie trzyma się też dróg głównych, czasem czasy przejazdu innymi
    są lepsze, a on tego nie wie.
    No i ma kiepską aktualność map - nie wiedział ani o dokończonej
    autostradzie w Serbii (na trasie Nis - Macedonia), ani o zwężeniu na
    wieeeeeeeelu km autostrady Wiedeń-Graz-Maribor w Austrii (a jazda 2 m
    pasem jest bez sensu, gdy trochę dalej, prawie równolegle leci
    alternatywa w postaci drogi ekspresowej).

    Jako że w międzyczasie skończyła się ważność licencji na Sygica, to
    wracałem na I-go (poza UE), a potem na Waze.
    Oba mnie nieco zawiodły w kwestii odporności na korki - nie informowały
    odpowiednio wcześnie o korku na autostradzie pod Grazem i nie
    proponowały innej drogi.
    Dostałem info "przed Tobą korek" gdy już go widziałem i nie miałem
    możliwości zjazdu.
    W Waze w ogóle nie dostałem propozycji objazdu korka, w I-go (gdy już
    stanąłem w korku) było trochę lepiej, podpowiedział alternatywę, ale i
    tak nie bardzo wiedział gdzie taki objazd powinien się skończyć - bo
    (jadący, ale zawsze) korek był aż do Grazu, a kazał mi wracać na
    autostradę następnym wjazdem po zjeździe.

    Podsumowując - żadna z tych nawigacji nie spełniła moich oczekiwań w
    100%, żadna nie jest warta zapłaty za nią.

    Jak wynika z powyższego, żadna z nich nie opiera się na rzeczywistych
    czasach przejazdu, tylko co najwyżej koryguje trasę na podstawie danych
    z traffika.

    Żeby było śmieszniej, tak samo działa chyba GM - Syn jadący przez Węgry,
    została wpakowany w korek w Budapeszcie, a potem na pół godziny więcej
    niż GM podawał w korek na granicy węgiersko-serbskiej w Roszke.