  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Date: Wed, 21 Sep 2011 10:10:35 +0200

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:j5ale3$gjl$1@news.onet.pl...

    > W OE też się to da zrobić, ale jak to napisałeś poniżej "tępak" taki jak
    > ty tego nie zrozumie.

    > Tak samo jak i ze zmiennej w assemblerze. Jak się poskleja to pewnie i
    > można. Tylko, że to jest brak kultury w stosunku do odbiorcy.

    Dlaczego uważasz, że to miliony użytkowników programów pocztowych powinny
    się uczyć jak wklejać linki, a nie powinien tego raz załatwić jego autor ?
    Według mnie obecnie obowiązująca koncepcja oprogramowania przeznaczonego do
    użytkowania przez wszystkich (za takie uważam programy pocztowe) zakłada
    intuicyjność użycia, a nie konieczność wcześniejszego zaliczenia
    odpowiedniego szkolenia. Akurat w przypadku takich programów brak zaliczenia
    takiego szkolenia nie powinien być traktowany jako brak kultury (brak wiedzy
    nie równa się brakowi kultury).
    Jeśli skopiowany ze schowka link wygląda nie połamany to zakładanie, że
    intuicja powinna użytkownikowi podpowiedzieć, żeby nie wierzył temu, co
    widzi, świadczy jednoznacznie o inteligencji czyniącego takie założenie.
    Nie wiem kiedy w Windows (Linuksa nie znam) wymyślono kopiowanie przez
    schowek. Było chyba dość czasu, aby każdy program klienta pocztowego
    potrafił obecnie rozpoznać, że to, co wkłada to link (zresztą rozpoznaje bo
    wyróżnia) i wstawił go tak, aby się nie łamał.
    Aby nie było niejasności. Nie wiem jak wkleić inaczej niż normalnie
    kopiując. Może raz na rok zdarza mi się wkleić jakiś ciut dłuższy link. Skąd
    mam wiedzieć który się już połamie? Mam podejrzenie, że jakbym nawet doszedł
    do tego to przy następnej potrzebie za rok będę musiał dochodzić do tego od
    nowa. Mam inne rzeczy na które powinienem przeznaczać czas, a nie na
    obchodzenie według mnie oczywistej niedoróbki programu.
    P.G.