  • Data: 2011-09-16 19:05:48
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.09.2011 20:26, Darek pisze:

    > tylko powiedz mi, jaki obecnie jest sens uczenia dziecka np 10 letniego
    > podstaw asemblera?
    >
    > Programistą, jeżeli się wogóle stanie, to będzie nie wcześniej niż
    > za 10-15 lat. Myslisz, ze po za jakimiś wyszukanymi, super wydajnymi
    > zadaniami, ktoś jeszcze będzie pisał w asemblerze?
    > Zobacz teraz, ilu ludzi juz od tego odchodzi ponieważ szkoda czasu
    > gdy kości są stosunkowo tanie.
    >
    > Ok, asembler pozwala poznać lepiej sprzet, maszynowy pewnie jeszcze
    > lepiej i co z tego wynika.
    > Myślę, że dziecko właśnie należy uczyć stytemowego myślenia i algorytmiki
> [...]

    Popieram... asembler zostawmy inżynierom, bo jego podstawy (co
    najmniej!) powinien znać każdy inżynier programujący blisko sprzętu (a
    nie Ci, co piszą w .net ;)). Na pewno zaczynanie od asemblera nie jest
    dobrą drogą, do zarażania dziecka "bakcylem"... Warto pokazać temat o
    fajnej strony, jak się dziecko z wiekiem zacznie wciągać, to samo
    sięgnie po teorię i podstawy, albo pójdzie na stosowne studia... .
    Ja do dziś pamiętam, jak byłem w podstawówce i się kogoś w domu
    zapytałem co to jest "procesor", a w odpowiedzi usłyszałem, że no
    wykonuje różne operacje, potrafi np dodać dwie liczby.. No i potem
    "projektowałem" własny procesor na bramkach... I zrobiłem - sumator
    ;)... Ale co z tego, że nie wiedziałem, że to sumator a nie procesor...
    grunt, że się zaraziłem i mnie to wciągneło!! Jakby mi ktoś wtedy
    pokazał listę instrukcji procesora, to raczej bym mnie to nie
    zainteresowało ;)...

    Konop