  • Data: 2011-09-16 23:44:34
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello Adam,
    >
    > Friday, September 16, 2011, 11:05:02 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Panowie, bądźcie poważni - gryzakiem mojego syna był co prawda
    > Spectrum ale programowania uczył się już na PeCecie i w Pascalu a
    > potem dość wcześnie w C.

    Być może jeżeli ma się siły fachowe w postaci jakiś starszych braci czy
    rodziców które środowisko przygotują, skonfigurują, napiszą "hello
    world" i na każdym etapie pomogą, to to się nawet uda.

    U mnie był taki problem, że sam nie wiedziałem nic i nie znałem nikogo
    kto by wiedział cokolwiek, a jedynym źródłem wiedzy była instrukcja do
    komputera napisana w języku w którym nie znałem ani słowa :)
    I takie odkrycia jak to żeby na końcu linii naciskać return, to już
    musiałem dojść do tego metodą prób i błędów.

    Dlatego może nie wyobrażam sobie ośmiolatka zostawionego samego sobie
    który organizuje sobie środowisko programistyczne i wszystko wymyśla,
    ale faktycznie jeżeli jest w domu ktoś kumaty, to sytuacja jest zupełnie
    inna.

    > Wy macie jakieś swoje miłe wspomnienia i wydaje się Wam, że po 20
    > latach nadal można zaczynać w tej dziedzinie jak Wy zaczynaliście...

    Zaczynać spokojnie można na 2-3 roku studiów.

    W wieku 8 lat raczej nie chodzi o przygotowanie do "dziedziny", a po
    prostu zabawę.

    Zresztą dzisiejszy BASIC to nie jest to co Atari BASIC.
    Dlatego proponowałbym Logo, które z racji interaktywności i ogólnej
    atrakcyjności może być na początek całkiem fajny.