  • Data: 2011-09-16 07:30:57
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam
    > Mam 8 letnią córkę. Chciałbym ją w jakiś sposób zarazić sztuką programowania.
    > Żeby nie tylko była uczestniczką jakiś gier lecz żeby powoli stawała się ich
    > twórczynią.
    > W jaki sposób proponowalibyście to rozpocząć.
    > Jaki język, jakie książki itd.
    > Na lekcjach informatyki w szkole na pewno się tego nie nauczy.
    >
    > Może do końca nie jest to zgodne z zakresem tematycznym tego forum ale liczę na
    > życzliwe podpowiedzi.

    Może to nie będzie zbyt życzliwa odpowiedź, ale 8 lat to nie za wcześnie?
    Córka ma już zainteresowanie w tym kierunku?

    Myślę że na początek sam powinieneś jej pokazać o co chodzi w programowaniu,
    później jak już załapie to dopiero jakieś książki, kursy.
    Wydaje mi się że Ty powinieneś być dla niej nauczycielem.
    Kursy programowania zaczyna się zazwyczaj od wyświetlania napisów.
    Może jakiś program do blokowego budowania/konstruowania gier. Bo
    zanim napisze coś prostego w C to z pewnością się znudzi.

    Robert