  • Data: 2012-02-08 12:46:12
    Temat: Re: "Wzorce projektowe. Rusz g?ow?!" w wydaniu Heliona
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 8, 10:18 am, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup
    5g2000yqf.googlegroups.com...

    > Przecież nie chodzi o to, w jakim języku publikować!

    Twój tekst o Chińczykach i Hindusach pojawił się właśnie w takim
    kontekście.

    > Tylko o to, że publikacje Polaków (obojętnie czy po polsku, czy po
    > angielsku, czy w urdu) nie będą ilościowo dominowały w żurnalach naukowych!

    No ale co właściwie z tego wynika? Publikacje albinosów też nie będą
    ilościowo dominowały w żurnalach, tylko co z tego niby miałoby wynikać
    dla naukowców, którzy są albinosami? Czy może powinni założyć
    specjalne żurnale, w których publikuje się tylko albinosów, żeby sobie
    tam mogli podominować?

    > Zdefiniuj: "profesjonalny programista".

    W jakim celu?

    > Moja definicja: "profesjonalny programista to osoba utrzymująca się z
    > programowania (komputerów?!)"
    >
    > Zaproponuj lepszą.

    Po co? Ta jest dobra jak każda inna - jeśli ktoś się w dzisiejszych
    czasach utrzymuje z programowania komputerów, to wypada mu wiedzieć co
    to jest zmienna lokalna i znać na jakimśtam (nie dowolnym!) poziomie
    język angielski, ale może spokojnie nie znać urdu, nie potrafić
    tańczyć tańców bułgarskich albo nie wiedzieć co to jakobian.

    > Sprawdź czy dana definicja wymaga, jako warunku koniecznego
    > (dostatecznego?!), znajomości czegokolwiek.

    Po co? Przecież nie rozmawiamy o tym, czy osoba nie wiedząca lub nie
    znająca czegośtam spełnia definicję, tylko czy brak znajomości
    czegokolwiek kompromituje taką osobę.