-
11. Data: 2018-03-10 21:40:59
Temat: Re: Następca iskry
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2018-03-10 17:30, Maciek wrote:
>> My potrzebujemy nie sprzętu pomiarowego, a sprzętu pomiarowego, fizycznie
>> uniemożliwiającego zmanipulwanie wyników, operatorowi który robi to celowo
>> i z przygotowaniem.
>
> Obowiązkowy w każdym aucie rejestrator, który zapisuje prędkość z ostatnich
> 10 minut. Policjant zatrzymuje na podstawie fotoradaru, ale decydujący jest
> odczyt z rejetratora. Dane są zakodowane, odczyt jest zdalny (przykładasz
> czytnik np. do podszybia) i po zawodach.
czyste sf
ale zrobienie zrzutu z celowniczka radaru jest banalne, jezeli na
zdjeciach sie nie zgadza to tematu w zasadzie nie ma
tylko do tego trzeba wybrac rozsadny sprzet a nie ten ktorego producent
ma znajomosci czy wieksze przebicie
-
12. Data: 2018-03-10 21:46:34
Temat: Re: Następca iskry
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 10 Mar 2018 21:40:59 +0100, m4rkiz napisał(a):
> czyste sf
Ale dlaczego? Mogłoby to nawet być dobrowolne, gdyby odpowiednio dostosować
przepisy. Kosztowałoby to zapewne grosze i mogło uchronić przed niesłusznie
nałożonym mandatem.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
13. Data: 2018-03-10 22:35:18
Temat: Re: Następca iskry
Od: "Jarek" <jarek@pl>
> tylko do tego trzeba wybrac rozsadny sprzet a nie ten ktorego producent
> ma znajomosci czy wieksze przebicie
czyste sf
-
14. Data: 2018-03-10 22:40:23
Temat: Re: Następca iskry
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-03-10 o 17:30, Maciek pisze:
> Dnia Sat, 10 Mar 2018 17:21:50 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> My potrzebujemy nie sprzętu pomiarowego, a sprzętu pomiarowego, fizycznie
>> uniemożliwiającego zmanipulwanie wyników, operatorowi który robi to celowo
>> i z przygotowaniem.
>
> Obowiązkowy w każdym aucie rejestrator, który zapisuje prędkość z ostatnich
> 10 minut. Policjant zatrzymuje na podstawie fotoradaru, ale decydujący jest
> odczyt z rejetratora. Dane są zakodowane, odczyt jest zdalny (przykładasz
> czytnik np. do podszybia) i po zawodach.
>
Ok, to nie prościej w każdym aucie tempomat sprzężony z GPS/systemem
rozpoznawania znaków/tagowaniem na znakach i po prostu brak możliwości
przekroczenia dozwolonej w danym miejscu prędkości?
Nie rozumiem, jak to się dzieje, że w końcu drugiej dekady XXI wieku
masowo sprzedawane są samochody, które mają prędkość maksymalną ponad
200 km/godz. (czasami blisko 300 km/godz.), podczas, gdy poza kilkoma
miejscami w jednym kraju, w całej reszcie świata dopuszczalna prędkość
nie przekracza 140 km/godz.
-
15. Data: 2018-03-10 22:41:54
Temat: Re: Następca iskry
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-03-10 o 21:46, Maciek pisze:
> Dnia Sat, 10 Mar 2018 21:40:59 +0100, m4rkiz napisał(a):
>
>> czyste sf
>
> Ale dlaczego? Mogłoby to nawet być dobrowolne, gdyby odpowiednio dostosować
> przepisy. Kosztowałoby to zapewne grosze i mogło uchronić przed niesłusznie
> nałożonym mandatem.
Dlatego, że mamy demokrację. Żadna władza nie zdecyduje się na
wprowadzenie czegoś podobnego. Ze strachu, że straci władzę.
-
16. Data: 2018-03-10 22:43:19
Temat: Re: Następca iskry
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-03-10 o 15:40, Shrek pisze:
> W dniu 10.03.2018 o 15:36, Poldek pisze:
>
>> Masz jakiś inny pomysł na pomiar prędkości obiektu, niż polegający na
>> pomiarze odległości/czas?
>
> Effekt dopplera.
Czyli pomiar częstotliwości fali akustycznej emitowanej przez jadący
samochód najpierw, gdy się zbliża, a potem, gdy się oddala od punktu
pomiarowego?
-
17. Data: 2018-03-10 23:29:22
Temat: Re: Następca iskry
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 10.03.2018 o 22:41, Poldek pisze:
> Dlatego, że mamy demokrację. Żadna władza nie zdecyduje się na
> wprowadzenie czegoś podobnego. Ze strachu, że straci władzę.
Już nawet pomijając to. Żeby to było dokładne i niemodyfikowalne musi
być albo kurewsko drogie (a i tak ktoś złami i co wtedy) albo kara za
modyfikację musi być wysokości 2 pensji i modyfikacja łatwo wykrywalna.
Shrek
-
18. Data: 2018-03-10 23:29:47
Temat: Re: Następca iskry
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 10.03.2018 o 22:43, Poldek pisze:
> W dniu 2018-03-10 o 15:40, Shrek pisze:
>> W dniu 10.03.2018 o 15:36, Poldek pisze:
>>
>>> Masz jakiś inny pomysł na pomiar prędkości obiektu, niż polegający na
>>> pomiarze odległości/czas?
>>
>> Effekt dopplera.
>
> Czyli pomiar częstotliwości fali akustycznej emitowanej przez jadący
Nie, bo częstotliwość dźwięków wydawanych przez samochód jest zmienna
nie tylko z powodu prędkości samochodu ale też np. z powodu zmiany
obrotów silnika, rodzaju nawierzchni oraz na nią nakładają się wszelkie
inne dźwięki otoczenia (byłaby konieczność stosowania super kierunkowego
mikrofonu) to byłby radar pasywny, który w tym przypadku miałby bardzo
małe szanse na działanie, nie mówiąc o precyzji pomiaru.
W przypadku radarów mierzących prędkość stosowane radary aktywne,
emitujące wiązkę pomiarową - w tym przypadku fale radiowe - w tu też
występuje efekt Dopplera.
> samochód najpierw, gdy się zbliża, a potem, gdy się oddala od punktu
> pomiarowego?
Tu pojechałeś "po bandzie" ;-) Jak to sobie wyobrażasz? Policjant z
miernikiem prędkości by miał obracać się zgodnie z ruchem pojazdu,
którego prędkość mierzy? Pomyśl trochę zanim napiszesz takie "cóś"
Wystarczy, że się oddala lub zbliża, nie ma potrzeby korzystania z obu
wariantów.
--
Czarek
-
19. Data: 2018-03-10 23:30:38
Temat: Re: Następca iskry
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 10.03.2018 o 15:40, Shrek pisze:
> W dniu 10.03.2018 o 15:36, Poldek pisze:
>
>> Masz jakiś inny pomysł na pomiar prędkości obiektu, niż polegający na
>> pomiarze odległości/czas?
>
> Effekt dopplera.
>
Co to znaczy "effekt"? Chciałbym o nim poczytać ale jakoś nie mogę na
nic trafić.
--
Czarek
-
20. Data: 2018-03-10 23:31:54
Temat: Re: Następca iskry
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 10.03.2018 o 22:40, Poldek pisze:
> Ok, to nie prościej w każdym aucie tempomat sprzężony z GPS/systemem
> rozpoznawania znaków/tagowaniem na znakach i po prostu brak możliwości
> przekroczenia dozwolonej w danym miejscu prędkości?
> Nie rozumiem, jak to się dzieje, że w końcu drugiej dekady XXI wieku
> masowo sprzedawane są samochody, które mają prędkość maksymalną ponad
> 200 km/godz. (czasami blisko 300 km/godz.), podczas, gdy poza kilkoma
> miejscami w jednym kraju, w całej reszcie świata dopuszczalna prędkość
> nie przekracza 140 km/godz.
Było dyskutowane - raz że za duża szansa, że coś pójdzie nie tak przy
wyprzedzaniu, dwa że wyborcy tego nie chcą. Były jakieś plany, ale IMHO
dopóki UE trzęsą niemcy to nie ma siły.
Shrek