  • Data: 2009-01-28 15:13:18
    Temat: Re: Następca Nikon D50
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sławek Drogosz pisze:
    > Nie miałem w ręku D60 i D40X - ale na podstawie opisów i testów - szumy
    > POWINNY BYĆ MNIEJSZE (mowa o ISO1600):
    > - matryca - fakty ma wiecej pikseli (10M) od D50 (6M); ale:
    > - nowa konstrukcja matrycy - pikel ma podobny rozmiar jak w D50 (mniejsze
    > odstępy między pikselami)

    Co powoduje wieksze ich wzbudzanie, i co przeklada sie na wiekszy szum. :)

    > - nowe efektywniejsze algorytmy odszumiające

    Skad wiesz? :) Miedzy kolejnymi generacjami aparatow nie zauwaza sie
    wlasciwie rzadnego postepu w oprogramowaniu aparatu odpowiedzialnym za
    odszumianie. Wplyw na mniejszy szum maja jedynie wlasciwosci matryc
    i/lub sila tegoz odszumiania (co nie kazdym odpowiada, bo logicznym
    jest, ze wtedy znika takze wiecej szczegolow wlasciwego obrazu).

    Mialem D70, i przez jakis czas, rownoczesnie z nim Nikona D200. D200
    (tej samej wielkosci matryca, z wieksza iloscia upchanych fotodiod)
    szumial niestety bardziej od D70. Zrobilem tym duetem kilka tysiecy
    zdjec na wysokich ISO, i jednego jestem pewny -- nie myle sie. ;)
    W przypadku D50 <> D60 (D40x) bedzie analogicznie.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat