  • 21. Data: 2011-11-16 17:18:44
    Temat: Re: Narzedzia CASE i generowanie kodu
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 16 Nov 2011 17:01:42 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    >Chciałem powiedzieć tyle ile powiedziałem: znowu zasłaniasz się umową
    >nieujawniania informacji.

    Przykro mi, ale... Firma ktorej udzielalem konsultacji z Prologu
    postanowila nie ujawniac publicznie ze uzywaja Prologu. Wiec mimo tego
    ze informacja o aplikacji jest publicznie dostepna, slowo "Prolog"
    nigdzie nei wystepuje. Nie moge wiec podac ci linku do tej aplikacji i
    powiedziec: "oooo... to jest w Prologu". Zamiast tego wyslalem w innym
    poscie dwa artykuly na temat wykorzystania prologu do www programming

    A.L.

  • 22. Data: 2011-11-16 18:28:37
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 16 Nov 2011 17:18:19 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
> [...]

    >grupie. Taką stroną jesteś TY (a obecnie również ja). A ty, będąc
    >dyskutantem, wyciągasz jako argument coś, czego nikt nie ma szansy
    >zweryfikować i trzeba ci zawierzyć na słowo. Ja na ten przykład wcale
    >nie mam podstaw wierzyć, że widziałeś kod Prologa na oczy, co dopiero
    >pisać w nim komercyjnie (nieważne, pisałeś czy nie, ważne co ja o tobie
    >mam szansę się dowiedzieć ze źródeł obiektywnych).
    >
    >Dyskusja tak nie działa. Jeśli chcesz poprzeć swoje stanowisko, to
    >musisz odwołać się do takich argumentów, które poddają się procesowi

    Kiedy mnie zupelnie, obojetnie, jak wahadlo, wisi czy ty mi wierzysz
    czy nie wierzysz. I nie mam zamiaru wykonywac zadnych czynnosci aby na
    twa wiare/niewiare w jakis sposob wplynac. Podobnie wisi mi opinia
    innych na tej grupie. Nie bede tez popieral mojego stanowiska ponad to
    co napisalem.

    Chcesz to wierz, nie chcesz to nie wierz. Ja sie zajmuja tym czym sie
    zajmuje komercyjnie a nei w Kolku Rozancowym ani w Klubie Mlocych
    Programistow w Palacu Mlodziezy i musze przestzregac regul. Wiec je
    przestzregam. Podobnie jak inni.

    ONI ktorych cytowalem wyzej to akademicy. Pracuja na uczelniach, albo
    maja wlasny open source project. Wiec moga publikowac co chca. Ale i
    oni zapytani o konkretnych klientow, takich dla ktorych pracowali za
    pieniadze, odpowiedza ci to co ja.

    A.L.

  • 23. Data: 2011-11-16 18:37:07
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-11-16, A.L <l...@a...com> wrote:

> [...]
    > twa wiare/niewiare w jakis sposob wplynac. Podobnie wisi mi opinia
    > innych na tej grupie. Nie bede tez popieral mojego stanowiska ponad to

    To po co w ogóle bierzesz udział w dyskusji?

> [...]
    > maja wlasny open source project. Wiec moga publikowac co chca. Ale i
    > oni zapytani o konkretnych klientow, takich dla ktorych pracowali za

    Ale oni, w odróżnieniu od ciebie, raczej nie wyciągają argumentu "a bo
    ja to już pisałem, ale nie mogę ani podać kiedy, ani jak się to
    nazywało". To już nawet fir/profesor_kinbote na tej grupie miewa
    mocniejsze argumenty.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 24. Data: 2011-11-16 18:50:46
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 16 Nov 2011 18:37:07 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:

    >To po co w ogóle bierzesz udział w dyskusji?

    Ja mam watpliwosci po co TY bierzesz udzial w dyskusji? Zeby sie
    czepiac?...

    Przypominam o co szlo. Szlo o to ze ktos napisal ze w Prologu sie nie
    programuje aplikacji webowej i lepiej w czyms tam. ja napisalem ze sie
    programuje, i ze sa nawet frameworki. Podalem jakie frameworki.
    Podalem autorow.

    Nie podalem jakie aplikacje webowe, bo nie moge napisac o tej ktora
    znam. A te informacje (artykuly) ktore podalem sa wystarczajace aby
    samemu znalezc linki do aplikacji ktore Prolog i owe frameworki
    wykorzystuja. Tzreba tylko oderwac d... od stolka. Na przyklad tutaj

    http://www.semanticweb.gr/topos/

    Wiec o co sie, z przeproszeniem, dopierdalasz?

    Jak masz cos merytorycznie do dodanie na temat Prologu i aplikacji
    webowych, albo w ogole wzgledem tersic tego watku, to z przyjemnoscia
    wyslucham. Ale jak masz bic piane, to idz gdzie indziej.

> [...]
    >ja to już pisałem, ale nie mogę ani podać kiedy, ani jak się to
    >nazywało". To już nawet fir/profesor_kinbote na tej grupie miewa

    Proponuje pojsc na comp.lang.prolog i posukac postow Jana W. (tego od
    SWI) ktory stwierdza explicite ze nie moze podac szczegolow na temat
    swoich klientow. Takie na swiecie w biznesie obowiazuja obyczaje.
    Hobbystow takich jak ty raczej nie obowiazuja. Jak widac, ciezko
    zrozumiec.

    Uwazaj, jestes o milimetr od KF.

    A.L.

  • 25. Data: 2011-11-16 19:07:15
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-11-16, A.L <l...@a...com> wrote:

> [...]
    > programuje aplikacji webowej i lepiej w czyms tam. ja napisalem ze sie
    > programuje, i ze sa nawet frameworki. Podalem jakie frameworki.

    Najpierw napisałeś że "ja pisałem, ale nie podam co ani dla kogo".
    Frameworki i autorów podałeś dopiero później. To tak dla przypomnienia.

    > Wiec o co sie, z przeproszeniem, dopierdalasz?

    O to, że notorycznie używasz argumentu "ja wiem, ale nie podam
    szczegółów, bo mam NDA".

    > Proponuje pojsc na comp.lang.prolog i posukac postow Jana W. (tego od
    > SWI) ktory stwierdza explicite ze nie moze podac szczegolow na temat
    > swoich klientow. Takie na swiecie w biznesie obowiazuja obyczaje.

    Ja to rozumiem, mój drogi. Tylko że ja nie używam jako argumentu
    niczego, czego nie wolno mi ujawnić. Niczego, co brzmi jak "gdybyś ty
    wiedział co ja wiem, to byś miał inne zdanie", bo to absolutnie nic nie
    wnosi do dyskusji. A ty nawet nie jesteś autorytetem, żeby brać twoje
    stanowisko za dobrą monetę.

    > Hobbystow takich jak ty raczej nie obowiazuja. Jak widac, ciezko
    > zrozumiec.
    >
    > Uwazaj, jestes o milimetr od KF.

    Aj waj, jakbym kiedykolwiek u ciebie przeczytał coś użytecznego, nie
    wspominając o odpowiedziach na *moje* pytania. To miało mnie zastraszyć?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 26. Data: 2011-11-16 19:13:32
    Od: " " <f...@g...pl>

    Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał(a):

    > To po co w ogóle bierzesz udział w dyskusji?

    kazdy pisze z sobie wlasciwych powodow a te powody bywaja
    rozne, mi np tez najmniej zalezy na przekonywaniu kogos,
    czasem lubie poruszyc jakis temat ktorym jestem zainteresowany
    i nawet jesli nie ma odpowiedzi to i tak czasem pozwala mi to
    sie skupic na temacie; uwazam ze nie mozna wymagac od kogos
    aby spelnial twoje widzimisie co do powodow pisania itp
    - choc osobiscie wolalbym zeby np
    1) nie bylo tyle okropnej glupoty (obiwawiajacej sie
    czesto w zarzutach - jak ktos ma zarzuty niech najpierw
    pomysli, albo w przedziwnym przynudzaniu (mz watek o prawach
    autorskich byl szczytem w tym temacie)
    2) watki byly bardziej konstruktywne (rzadko zdarzaja sie watki
    gdzie z odpowiedzi wynika cos konstruktywnego (akurat watek o
    rozdzielczosciach byl mz wyjatkiem bo dalo sie wyciagnac wnioski
    jak to jest z pikselami itp)
    3) mogloby byc wiecej specjalistycznych postow, jesli temat jest
    on topic to mozna postaowac (lepiej postowac niz dawac na
    bloga itp bo dyskutowanie na grupie moze byc ciekawsze niz
    czytywanie blogow)

> [...]
    > ja to już pisałem, ale nie mogę ani podać kiedy, ani jak się to
    > nazywało". To już nawet fir/profesor_kinbote na tej grupie miewa

    nie przypominam sobie, nie zalezy mi na przekonywaniu
    i rzadko zapedzam sie w sytuacje bym mial stawiac argumenty,
    moze bardziej chodzi o wnioski czy spostrzezenia (vel tezy
    hipotezy opinie itp)

    czuje sie wyjatkowo fatalnie, galki oczne mnie bola tak
    ze co nietypowe nie widze tekstu ktory wpisuje (moze to
    grypa?) ( ostatnio zmienilem nika na:

    (w krainie Mordor gdzie zalegly cienie)

  • 27. Data: 2011-11-16 19:26:50
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 16 Nov 2011 19:07:15 +0000 (UTC), "Stachu 'Dozzie' K."
> [...]

    >Aj waj, jakbym kiedykolwiek u ciebie przeczytał coś użytecznego, nie
    >wspominając o odpowiedziach na *moje* pytania. To miało mnie zastraszyć?

    Nie. Ja cie nie zastraszam. Ja cie po prostu wpuszczam do KF. Wlasnie
    teraz.

    Jestem gotow prowadzic dyskusje merytoryczna. Ale twoje bicie piany
    nic wspolnego z takowa nie ma. Ja juz wole "kibote" bo chociaz pisze o
    programowaniu.

    A.L.

  • 28. Data: 2011-11-16 21:16:59
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 16-11-2011 18:18, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > On 2011-11-16, A.L<l...@a...com> wrote:
    > Dyskusja tak nie działa. Jeśli chcesz poprzeć swoje stanowisko, to
    > musisz odwołać się do takich argumentów, które poddają się procesowi
    > falsyfikacji.

    IMO to kazdy ma ulubiony jezyk w ktorym sie specjalizuje, sa tacy co
    przekonuja iz najlepiej uzywac Jave inni ze C++ a sa tez pasjonaci co
    beda przekonywac iz niszowe jezyki takie jak ADA, D czy PROLOG sa
    najlepsze. Pewnie i w LOGO moznaby napisac web server tylko czego to
    dowodzi ?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 29. Data: 2011-11-16 22:01:40
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 16 Nov 2011 22:16:59 +0100, Marek Borowski
    <m...@b...com> wrote:

> [...]
    >beda przekonywac iz niszowe jezyki takie jak ADA, D czy PROLOG sa
    >najlepsze. Pewnie i w LOGO moznaby napisac web server tylko czego to

    Dokladnie niczego.

    O ile sie zgadzam ze kazdy ma swoj ulubiony jezyk (a moze i nie ma..)
    to nie ma "jezyka najlepszego", bo do kazdej dziedziny jeden jezyk
    nadaje sie lepiej a drugi gorzej. To co robi sie latwo w Prologu, w
    Javie czy C++ tez mozna zrobic, tylko najlatwiej w ten sposob ze
    tzreba zaczac od zaimplementowania podzbioru Prologu. Sa komercjalne
    biblioteki to wlasnei robiace, ale ich uzywanie przypomina
    pzrepychanie kwadratowuch klockow przez okragle dziury.

    Z drugiej strony, aczkolwiem mozliwe jest robienie na przyklad GUI w
    Prologu, to tzreba miec cos nei w porzadku zeby to robic, aczkolwiek
    odpowiedznie narzedzia sa, robic mozna i niektorzy wlasnei tak robia.
    Ale przypomina to z kolei przepoychanie kul przez kwadratowe dziury.

    A w ogole, nadziwic sie nie moge "milosci do jezyka" demonstrowanej na
    tej grupie i innych. Niektorzy gotowi sa bronic swej
    ukochanej/ukochanego do ostatniej kropli krwi. Co przypomina mi
    odbywanie stosunkow, pardon, plciowych z wiertarka elektryczna

    A.L.

  • 30. Data: 2011-11-16 22:04:16
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Nov 16, 3:50 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Otoz, argumenty Panow sa mniej wiecej takie same jak argumenty
    > "ekspertow" z konca 19 stulecia:

    Słaba analogia.
    (chociaż przy centralach telefonicznych się uśmiałem)

    > 50 lat temu programowalo sie ostawiajac zera i jedynki.

    50 lat temu był rok 1961. Zdaje się, że LISP miał wtedy 3 lata,
    Fortran 4.
    Więc znowu słabo.

    > Nei wiem jak
    > sie bedzie programowamo 50 lat od dzis.

    Ja też nie, ale chętnie zaczekam.

    > Zgadzam sie z argumentem ze jezyki koncentrujace sie na CO musza miec
    > ograniczona dziedzine. I ruch MDA jest z tym zgodny - okresla sie
    > specjalizowane dziedziny.

    No i fajnie. Ale trudno to nazwać postępem - bo nie jest postępem
    fakt, że coraz mniej można zrobić. Albo inaczej mówiąc, że można
    zrobić tylko to, co ktoś już przewidział.

    > Zas jak idzie o jezyki koncentrujace sie na CO... Programowanei w
    > Prologu to glownie programowanie CO. Istnieje cala kupa
    > specjalizowanych jezykow uzywanych w Badaniach Operacyjnych, gdzie
    > programuje sie CO zupelnie ignorujac JAK.

    Nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości. Nie wiem tylko, czy ta
    dziedzina jest zgodna z oczekiwaniami oryginalnego pytacza. Zawsze
    można podać przykład na poparcie tezy, która jest nie na temat. Ale po
    co?

    > Proponuje wyjrzec troche poza paradygmat Javy i UML

    Proponuję wyjrzeć trochę poza paradygmat technologii, które coraz
    lepiej nadają się do coraz mniejszych zagadnień (a docelowo idealnie
    nadają się do niczego, jak to było w starym dowcipie o specjalistach).
    W ogólnym przypadku pojęcie "automatyczne generowanie kodu aplikacji"
    jest fikcją i taką będzie również za 50 lat, z powodów
    fundamentalnych, które nie znikną tylko dlatego, że czas minął (tak,
    tak, telefonistki i koński nawóz, haha, ale tu mówimy o tworzeniu
    informacji z niczego).
    Natomiast w *dowolnym* szczególnym przypadku, nie ma problemu -
    istnieją np. takie specjalizowane urządzenia, na których są guziki,
    np. "cafe cappucino". Wciska się taki guzik (czyli specyfikuje się CO)
    i leci. Nie trzeba specyfikować JAK. Pachnie i smakuje idealnie.
    Niestety umie tylko tyle, ile ma guzików (zasada zachowania
    informacji!).

    W programowaniu jest podobnie.

    Uwaga: nie mam nic przeciwoko narzędziom CASE ani językom DSL. Sam
    takich używałem a nawet parę zrobiłem, na potrzeby jakiegoś
    konkretnego, wąskiego zastosowania. Warto natomiast być świadomym ich
    fundamentalnych ograniczeń. Każde narzędzie umie tylko tyle, ile ma
    guzików.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com