-
1. Data: 2011-11-11 17:53:46
Temat: pisanie kompilatora c
Od: " fir" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>
[pisze sobie wlasny kompilator - na razie asembler
(latwe ale troche mi sie nie chce bo gierki sa bardziej
widowiskowe w pisaniu i nie wiem czy po pierwszych kotach za
ploty nie wroce do gierek ) zakladam ze generacje wlasnego
kodu da sie zrobic i ze wiem jak, linkowanie wywolan do dllek
tez i ze mw wiem jak, ale niepokoi mnie troche ze nie wiem
kompletnie jak 'zlinkowac' biblioteki statyczne typu stdlib
czy w jaki inny sposob to podlaczyc - nie mam pojecia jak
kompilatory to robia ...
ktos zna jakies info? czyzby wycinaly funkcje z postaci
binarnej i wklejaly sobie do binarki?
czy jakbym napisal kompilator to moge uzyc dorzucic
czyjes biblioteki std c, czy tez musialbym sobie to sam
jakos napisac? (i jak to sie pisze jak napisac fopen albo
malloc czy fgetc? przy pomocy winapi?)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-11-13 23:55:56
Temat: Re: pisanie kompilatora c
Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>
> nie wiem kompletnie jak 'zlinkowac' biblioteki statyczne typu stdlib
> czy w jaki inny sposob to podlaczyc - nie mam pojecia jak
> kompilatory to robia ...
może ogranicz się najpierw do samego kompilatora, a linkera użyj któregoś
standardowego.
> (i jak to sie pisze jak napisac fopen albo malloc czy fgetc? przy pomocy
> winapi?)
jeśli pod windowsem, to tak.
--
Azarien
-
3. Data: 2011-11-15 06:57:24
Temat: Re: pisanie kompilatora c
Od: " " <f...@W...gazeta.pl>
Wiktor S. <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał(a):
> > nie wiem kompletnie jak 'zlinkowac' biblioteki statyczne typu stdlib
> > czy w jaki inny sposob to podlaczyc - nie mam pojecia jak
> > kompilatory to robia ...
>
> może ogranicz się najpierw do samego kompilatora, a linkera użyj któregoś
> standardowego.
>
> > (i jak to sie pisze jak napisac fopen albo malloc czy fgetc? przy pomocy
> > winapi?)
>
> jeśli pod windowsem, to tak.
uzycie standardowego linkera raczej nie rozwiaze
problemu z tym jak zrobic importy z stdlib
troche sie wogole rozproszylem i popykalem 2dni
w starego quake2 co mnie z kolei rozdraznilo
(w sumie dosyc przygnebiajaca gra bo jest tam
jakos pusto)
wzialem sie pozniej z lekka za ew pomyslenie
cos o gierkach i widze ze (jak mw wspominalem)
pisanie kompilatora jest prostsze niz pisanie
gierek (bo dokladnie wiadomo co trzeba robic)
a z gierkami jest zupelnie inaczej, trzeba
w jakis sposob odnalezc jakis dobry pomysl :/
chwilowo jestem troche rozproszony i nie wiem czym
sie zajme - wypadaloby doczytac moze jeszcze o import
table
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/