  • 11. Data: 2010-09-18 15:54:30
    Temat: Re: Nareszcie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

    > Zaraz zaraz!
    >
    > art. 45 ust. 2 pkt 1 PORD
    >
    > Kierującemu pojazdem zabrania się:
    >
    > korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub
    > mikrofonu w ręku;

    Mi wychodzi jasno, że telefon nie może "w celu skorzystania WYMAGAĆ"
    trzymania słuchawki lub mikrofonu, ale samo trzymanie (telefonu
    który "nie wymaga trzymania w celu korzystaniania") zabronione nie jest.

    > Więc doczepienie zestawu nausznego nie pomoże.

    Jak nie, telefon "nie wymaga" więc najwyraźniej w ręku trzymać można :)
    (jak to Sąd Najwyższy ujmował? "litera idzie przed celem"?)
    Oczywiście o ile mikrofon do pracy "nie z ręki" też jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-09-18 16:24:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Sep 2010 15:54:30 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Mi wychodzi jasno, że telefon nie może "w celu skorzystania WYMAGAĆ"
    > trzymania słuchawki lub mikrofonu, ale samo trzymanie (telefonu
    > który "nie wymaga trzymania w celu korzystaniania") zabronione nie jest.

    Robienie fotek, to też korzystanie.
    Do tego jeszcze dojdzie paragraf za tamowanie ruchu, niepodporządkowanie
    się poleceniom kierującego ruchem oraz niezachowanie ostrożności. Jakby się
    dobrze przypatrzeć, to można by niezłą kolekcję punktów paszkwilowi
    załatwić.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2010-09-18 17:01:34
    Od: z <z...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Robienie fotek, to też korzystanie.

    Dostrzegacie jakie to debilne?
    Telefonem nie wolno a cyfrówką czy wielką kamerą VHS MOŻNA

  • 14. Data: 2010-09-18 17:06:50
    Od: z <z...@g...pl>

    jacek2v pisze:

    > Zadziwiająco łatwo wyciągnąłeś głupie wnioski.
    > Byłem sam świadkiem takich zachowań. Spóźniłem się do pracy bo komuś
    > chciało się pooglądać wypadek. Korek był kilku kilometrowy, a
    > normalnie nigdy w tym miejscu się nie zdarzają.

    Nie w tym rzecz.
    Ustawodawca upatrzył sobie kilka zachować ludzkich z spośród innych może
    nawet bardziej niebezpiecznych tylko dlatego że może łatwo wyegzekwować
    karę za takie zachowanie i wzbogacić budżet.
    "Proszę sobie bezpieczeństwem gęby nie wycierać" :-)

  • 15. Data: 2010-09-18 17:12:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Sep 2010 17:01:34 +0200, z napisał(a):

    > Dostrzegacie jakie to debilne?
    > Telefonem nie wolno a cyfrówką czy wielką kamerą VHS MOŻNA

    Wymachiwać siekierą też można. Oraz używać przyczłap do bulbulizatora.

    Ale za niezachowanie należytej ostrożności podczas jazdy bekniesz w każdym
    przypadku (przy założeniu że wszystkie będą tak samo zauważone)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 16. Data: 2010-09-18 18:39:12
    Od: z <z...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Ale za niezachowanie należytej ostrożności podczas jazdy bekniesz w każdym
    > przypadku (przy założeniu że wszystkie będą tak samo zauważone)

    Pani rzecznik nie wiem po jaką cho... dodała do przewinień korzystanie z
    komórki (statystyki nabija czy co?) Gdyby to był aparat fotograficzny to
    nie mogłaby tego dodać listy. To się nazywa debilizm paragrafów.

  • 17. Data: 2010-09-18 18:50:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-18 18:39, z pisze:

    > Pani rzecznik nie wiem po jaką cho... dodała do przewinień korzystanie z
    > komórki (statystyki nabija czy co?) Gdyby to był aparat fotograficzny to
    > nie mogłaby tego dodać listy. To się nazywa debilizm paragrafów.

    Jaki masz problem? Zrozumienie słowa pisanego jest zbyt trudne?

  • 18. Data: 2010-09-18 19:07:29
    Od: z <z...@g...pl>

    Artur Maśląg pisze:

    > Jaki masz problem? Zrozumienie słowa pisanego jest zbyt trudne?

    Wiesz..
    Niektórzy oprócz zrozumienia i przyjęcia do wiadomości potrzebują czegoś
    więcej. Taki miły dodatek który można opisać przymiotnikiem "mądre"

    PS. Czy ja czytam grupę dyskusyjną o samochodach czy jestem na wykładzie
    gdzie do zaliczenia wymagane jest wykucie na blachę i nie zadawanie
    trudnych pytań? ;-)

  • 19. Data: 2010-09-18 19:47:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-18 19:07, z pisze:

    > Wiesz..
    > Niektórzy oprócz zrozumienia i przyjęcia do wiadomości potrzebują czegoś
    > więcej.

    Zrozumienie nie wymaga czegokolwiek więcej. Przyjęcie do wiadomości
    również. Nie jest to równoznaczne z akceptacją...

    > Taki miły dodatek który można opisać przymiotnikiem "mądre"

    Ocena subiektywna. Nie jest wymagane do zrozumienia.

    > PS. Czy ja czytam grupę dyskusyjną o samochodach czy jestem na wykładzie
    > gdzie do zaliczenia wymagane jest wykucie na blachę i nie zadawanie
    > trudnych pytań? ;-)

    Filozofia permanentnego studenta?

  • 20. Data: 2010-09-19 11:27:20
    Od: z <z...@g...pl>

    Artur Maśląg pisze:

    > Zrozumienie nie wymaga czegokolwiek więcej. Przyjęcie do wiadomości
    > również. Nie jest to równoznaczne z akceptacją...

    A jednak za trudne pytania zadaję :-)

    To jeszcze raz.

    Dlaczego używanie telefonu komórkowego jest zakazane a używanie aparatu
    fotograficznego, mptrójki, palenie papierosów picie, jedzenie (i jeszcze
    kilka ciekawych) już nie.

    Wytłumacz ciemnemu studentowi czym kierował się ustawodawca. Dlaczego
    wybrał tylko niektóre?