  • 11. Data: 2010-09-28 13:44:37
    Temat: Re: Napięcie progowe tranzystora MOSFET
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Dziękuję za pomoc.
    Mam jeszcze jedą prośbę. W tranzystorach MOSFET istnieje dioda.
    Podobno pasożytnicza.
    Możecie mi powiedzieć jak to na prawde z nią jest? Jakie ma parametry
    taka dioda, prąd napięcie? Czy to jest taka dioda krzemowa zwykła, czy
    ma właściwości diody zenera.
    Spotkałem różne opinie i różne zdania o tej diodzie. A skąd ona się
    bierze w tranzystorze?

  • 12. Data: 2010-09-28 17:53:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w
    >Mam jeszcze jedą prośbę. W tranzystorach MOSFET istnieje dioda.
    >Podobno pasożytnicza.
    >Możecie mi powiedzieć jak to na prawde z nią jest?

    No masz
    http://en.wikipedia.org/wiki/Power_MOSFET#Body_diode

    rys 1 i 4.

    Jak sie S laczy z podlozem [bo tak chcemy], to powstaje zwykle
    zlacze p-n.

    >Jakie ma parametry taka dioda, prąd napięcie?

    Niektorzy doradzaja uzycie jednak zewnetrznej diody.

    No wiesz - to trudno odroznic.
    Diody Zenera na napiecie wyzsze od ~6V pracuja na przebiciu
    lawinowym, i w zwyklych diodach to tez ma miejsce :-)

    Tak czy inaczej - jak tranzystor ma 100 czy wiecej V, to nie
    spodziewaj sie ze ta dioda przebije przy mniejszym napieciu.

    J.

  • 13. Data: 2010-09-29 06:35:25
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    >Możecie mi powiedzieć jak to na prawde z nią jest? Jakie ma parametry
    >taka dioda, prąd napięcie? Czy to jest taka dioda krzemowa zwykła, czy
    >ma właściwości diody zenera.
    Napięcie zaporowe takiej diody to przecież maksymalne napięcie VDS.
    Prąd diody maksymalny jest często opisywany w dokumentacjach tranzystorów i
    zwykle jest porównywalny z prądem drenu maksymalnym, chociaż nie wiem jakim
    cudem :)
    Przykładowo IRLR3114Z:
    Continuous Drain Current, VGS @ 10V (Silicon Limited) 130A

    Continuous Source Current (Body Diode) 130A

    Diode Forward Voltage max 1,3V@42A

    --

    Pozdr

    EM