  • Data: 2020-04-14 10:34:57
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-04-14 o 02:24, J.F. pisze:

    >Ciekawe jak sobie radzili w silnikach parowych, gdy suwak stanął w
    >połowie?
    >W silnikach spalinowych są rozruszniki, a parowych?

    Zdaje sie, ze korbowody po obu stronach byly przekrecone.
    Ale to raczej nie na polowe suwaka - bo to mozna jednym zaworem
    recznym zrobic, tylko jak tlok i korbowod osiagnie skrajna pozycje i
    jakos trzeba kolo obrocic.

    Tam chyba jeszcze jedna sprawa byla - trzeba wpuscic porcje pary, po
    czym zamknac doplyw i pozwolic jej sie rozprezyc.

    >Można mój schemat rozbudować o dodatkowy element, by uniknąć takiej
    >sytuacji.
    >Tylko czy warto mnożyć koszty, gdy awaria zdarza się rzadko?

    >Działanie dodatkowego elementu.
    >Tłok tylko naciąga sprężynę działającą na wajchę, ale jej nie
    >przestawia.
    >Dopiero gdy tłok osiągnie skrajne położenie, zwalniana jest blokada i
    >sprężyna przestawia wajchę i ją ponownie blokuje.

    Mechanizm "migowy", czy tez "przeskokowy" - patrz to lego.
    Ale ... bedzie bezwladnosc, to nie bedzie potrzebny,
    nie bedzie bezwladnosci, to sie moze przydac :-)

    J.