  • Data: 2020-04-08 21:59:12
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-05 o 10:37, Jacek pisze:
    > Chcę zbudować napęd pneumatyczny, który będzie wykonywał ruch liniowy
    > tam i z powrotem na długości około 15 cm. Ma to napędzać pompkę płynu,
    > która obecnie ma ręczną "wajchę". Siła nie będzie zbyt duża, szacuję na
    > jakieś 200 N maksymalnie. W budynku jest sprężone powietrze, ale nie ma
    > żadnej instalacji elektrycznej więc stąd pomysł na pneumatykę.
    > Czy jest jakieś gotowe rozwiązanie realizujące taki ruch? Jeżeli nie ma,
    > to jak zrobić przełączanie kierunku posuwu, gdy tłok dojdzie w skrajne
    > położenie? Elektrycznie by to było banalne, ale pneumatycznie - nie
> [...]

    Próbujesz wymyślić koło
    takie napędy były stosowane dawniej w ciężarówkach do napędzania
    wycieraczek przedniej szyby np ten
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/zil-157-silniczek
    -wycieraczek-i7418434450.html
    były też w TATRAch itp.
    Być może teraz też ale nie siedzę w branży.
    Urządzenie samo sobie przełaczało strumień powietrza po obu stronach
    tłoka dając ruch posuwisto zwrotny zamieniany potem na ruch wahadłowy
    osi wycieraczki