  • 41. Data: 2012-09-26 13:46:08
    Temat: Re: Najszybszy kurier w mieście
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > Marek Dyjor wrote:
    >
    >> żartujesz... prawda?
    >
    > Nie. Co niebezpiecznego zrobił?

    jazda chodnikiem jest bezpieczna?

  • 42. Data: 2012-09-26 16:24:11
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 22 Sep 2012 00:46:17 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > W kwestii formalnej, jest nie do końca wyjaśniona w PoRD sprawa jazdy
    >częściowo po poboczu. Idzie o to, czy w takim przypadku mamy do
    >czynienia z jazdą po poboczu :> i dalej włączeniem się do ruchu

    hmmm, pytasz, czy jadąc po poboczu jedziemy po poboczu? Hmmm,
    zaryzykuję odpowiedź: tak.

    >przy zjeżdżaniu (z pobocza).

    myślę, że nie, bo jednak po jezdni też się poruszał i nie przestał
    "być w ruchu".

    > Do wymienionych przez Ciebie racji dorzucić wypada więc fakt, że
    >po zjeździe na pobocze sytuacja zjeżdżającego jest co najmniej
    >wątpliwa (jeśli nie "przegrana" w tym sensie, że ma oczywisty
    >obowiązek zatrzymania się i poczekania aż ktoś go wpuści).

    IMHO tak.
    Tutaj: http://goo.gl/maps/pZUOr
    Pewnego razu jeden gostek nadjechał z "prawej-góry" (Legionów) prawym
    pasem (przeznaczonym wyłącznie do skrętu w prawo), ominął rządek
    stojących (albo i jadących) na lewym pasie przeznaczonym do jazdy
    prosto i w lewo i przydzwonił w skręcającego w lewo z "lewo-dół"
    (Konstantynowskiej) w "lewo-góra" (Unii).
    Niby jechał prosto, a gość skręcał, ale policja uznała, że zjeżdżając
    z części jezdni wyłączonej z ruchu włączał się doń. O ile wiem, to
    sprawa zakończyła się mandatem za spowodowanie kolizji dla
    "cwaniaczka".

  • 43. Data: 2012-09-29 01:19:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2012, Jarek Andrzejewski wrote:

    > hmmm, pytasz, czy jadąc po poboczu jedziemy po poboczu? Hmmm,
    > zaryzykuję odpowiedź: tak.

    :) - to mi wystarcza.

    > myślę, że nie, bo jednak po jezdni też się poruszał i nie przestał
    > "być w ruchu".

    O tę wątpliwość idzie.
    Ściślej o pytanie "i co z tego" :)
    Kryterium włączania do ruchu zupełnie pomija fakt bycia w ruchu.
    Literalnie: pojazd który włączył się do ruchu może ponownie
    włączyć się do ruchu, a co najmniej żaden przepis nie wskazuje
    aby tak nie mogło się stać.
    Jakby to absurdalnie nie brzmiało, nie musi zaistnieć wyłączenie
    z ruchu, aby zaszło włączenie do ruchu, zaś warunkiem wystarczającym
    jest "na jezdnię z pobocza" (jako jednym spośród wystarczających
    z całkiem długiej listy).
    Logice nic do tego :), goła litera przepisu.

    > Niby jechał prosto, a gość skręcał, ale policja uznała, że zjeżdżając
    > z części jezdni wyłączonej z ruchu włączał się doń.

    Tak mi wychodzi, tyle że również przy jeździe "okrakiem" po linii
    wyznaczającej pobocze.

    pzdr, Gotfryd