  • 1. Data: 2011-10-18 13:52:36
    Temat: Najmocniejszy motorower - jaki?
    Od: r...@p...onet.pl

    Jakie są obecnie na rynku polskim najmocniejsze motorowery?
    Chodzi mi o to, by był zarejestrowany jako motorower,
    i nie było do kierowania nim wymagane prawo jazdy A ani A1,
    A jednocześnie - w stanie oryginalnym - a więc bez żadnych przeróbek mogących
    mieć niekorzystny wplyw na żywotność silnika i układu napędowego - rozwijał
    prędkość umożliwiającą normalną ekploatację w ruchu drogowym bez blokowania
    ruchu szczególnie w przypadku dróg jedno jezdniowych, po jednym pasie ruchu w
    każdym kierunku, bez pobocza - poza terenem zabudowanym, gdzie dopuszczalna
    prędkość wynosi 90 km/h.

  • 2. Data: 2011-10-18 14:32:19
    Temat: Re: Najmocniejszy motorower - jaki?
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    r...@p...onet.pl pisze:
    > Jakie są obecnie na rynku polskim najmocniejsze motorowery?
    > Chodzi mi o to, by był zarejestrowany jako motorower,
    > i nie było do kierowania nim wymagane prawo jazdy A ani A1,

    O ile się nic nie zmieniło, motorower nie może rozwinąć prędkości >=50
    km/h. Zatem będziesz spowalniać ruch mniej więcej tak jak rowerzysta.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-10-18 14:43:44
    Od: "Malenstfo" <m...@d...dziecka.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:j7k2m9$hd6$1@inews.gazeta.pl...

    > O ile się nic nie zmieniło, motorower nie może rozwinąć prędkości >=50
    > km/h. Zatem będziesz spowalniać ruch mniej więcej tak jak rowerzysta.

    Jak rowerzysta ? hmm nie widzialem nigdy rowerzysty pedzacego 50 km/h... no
    moze podczas wyscigu kolarskiego...

    Pozatym jakimis trasami przelotowymi w miescie byloby moze i za wolno ale
    normalnymi drogami bedzie ok - nie przesadzajmy.

    pzdr
    Mariusz
    CBF 600

  • 4. Data: 2011-10-18 15:28:00
    Od: Perek <p...@g...com>

    W dniu 2011-10-18 15:52, r...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > każdym kierunku, bez pobocza - poza terenem zabudowanym, gdzie dopuszczalna

    V max motoroweru to 45 km/h zgodnie Art. 2 pkt 46 ustawy z dnia 20
    czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0602.htm

    i do tego max moc 4 kw
    http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/1360/zal1.htm

  • 5. Data: 2011-10-18 16:25:34
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-10-18 15:52, r...@p...onet.pl pisze:

    > Jakie są obecnie na rynku polskim najmocniejsze motorowery?

    Z seryjnych, to ja kojarzę największy 125, zarejestrowany na 50 ;),

    Nie spowalnia to ruchu, ale hasając v-maxami takiego
    "motoroweru" łatwo zwrócić uwagę policji na siebie z powodu
    prędkości nieprzystającej do ilości cali w telewizorze (

    Poza tym, jest grupa (a co tam, że umarła) o motorowerach.
    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 6. Data: 2011-10-18 17:02:56
    Od: "Damian" <r...@b...pl>

    Z tymi prędkościami odnośnie motorowerów jest różnie. Miałem kiedyś Simsona
    s51 Electronic był to motorower iż jego pojemność wynosiła 49 ccm z tym, że
    jechał on więcej niż te 45 km/h coś w granicach 60 spokojnie i z tego co się
    orientuje to każdy simek więcej poleci. Oczywiście mowa cały czas o
    seryjnych silnikach i podzespołach.

  • 7. Data: 2011-10-18 17:30:37
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-10-18 19:02, Damian pisze:
> [...]
    > jechał on więcej niż te 45 km/h coś w granicach 60 spokojnie i z tego co się
    > orientuje to każdy simek więcej poleci. Oczywiście mowa cały czas o

    Co nie oznacza ze jest to legalne. Wszystkie oryginalne motorowery 50
    ccm jada, po odblokowaniu, ponad 45 kmh. Niektore sporo powyzej tej
    granicy. Ale, oficjalnie, nalezy nimi wtedy powozic majac prawo jazdy
    min. A1. Moj S51 Enduro rozwijal licznikowo jakies 65 kmh. Ale wtedy
    nikt sie tym nie przejmowal bo przepisy byly inne. Kaski tez nie byly
    obowiazkowe a po benzyne stalo sie w kolejkach. Tyle ze czasy sie
    zmieniaja, przepisy tez.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 8. Data: 2011-10-18 20:01:48
    Od: "Zygusik" <z...@o...pl>

    Ale wtedy

    > nikt sie tym nie przejmowal bo przepisy byly inne. Kaski tez nie byly

    > obowiazkowe a po benzyne stalo sie w kolejkach. Tyle ze czasy sie

    > zmieniaja, przepisy tez.

    Z tamtych czasów pamiętam pojemność do 49,9 cm3 i prędkość do 40 km/h. Mój Komarek
    1 akurat prawie tyle osiągął. No i ten brak kasków :-))) Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-10-18 20:45:06
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Perek <p...@g...com> wrote:

    >i do tego max moc 4 kw
    >http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/1360/zal1.htm

    dla silnika elektrycznego, zapomniales dodac...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 10. Data: 2011-10-19 07:51:00
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

> [...]
    > każdym kierunku, bez pobocza - poza terenem zabudowanym, gdzie dopuszczalna

    Skoro za młody jesteś na prawko A1, to i na jeżdżenie 90 km/h - także.

    Prosisz się o guza, a guz nabity z prędkością 90 km/h na ogół jest
    śmiertelny.