  • 11. Data: 2011-11-12 17:56:34
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów telefonicznych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "TomWi" <u...@o...pl> wrote in message
    news:j9m468$pf1$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja moge dac kilka przykladów:
    > 1. Dzwonimy do pomocy technicznej lub gdziekolwiek z trudnym pytaniem -
    > mamy wtedy potem mozliwosc ponownego odsluchania 'pomocy'
    > 2. ktos dyktuje nam nr telefonu, nie mamy gdzie zapisac (na tym samym
    > telefonie moze byc czasem koloptliwe i mozna 'stracic' ten numer)
    > 3. skoro dzwoniac na infolinie ktos nagrywa nas (z powiadomienim) dlaczego
    > ja nie moge zrobic tego samego? (rowniez z pytaniem o zgode)

    :-) przykład 2 nie ma sensu w dowolnym telefonie, który przecież
    umożliwia puszczenie rozmowy na głośnik lub słuchawki
    i przełączenie ekranu albo na notatki albo na książkę adresową
    gdzie wpiszesz tenże numer telefonu od razu do telefonu.
    Nie ma się czego bać - wystarczy przećwiczyć.

    Przykłady 1, 3 oczywiście trafiają jako tako do mojej wyobraźni
    aczkolwiek przykład 3 raczej małoprzekonywujący i niepotrzebny...

  • 12. Data: 2011-11-12 18:15:11
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > gdzie wpiszesz tenże numer telefonu od razu do telefonu.
    > Nie ma się czego bać - wystarczy przećwiczyć.

    ok, zmienmy to na przepis na babeczki z polewa czekoladowa ;]

  • 13. Data: 2011-11-12 18:23:06
    Od: TomWi <u...@o...pl>

    W dniu 2011-11-12 18:56, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Przykłady 1, 3 oczywiście trafiają jako tako do mojej wyobraźni
    > aczkolwiek przykład 3 raczej małoprzekonywujący i niepotrzebny...

    Sam kilka razy dzwonilem ponownie zeby mi podano numer jeszcze raz bo
    nie przecwiczylem zachowania telefonu wczesniej i usunalem go czerwona
    sluchawka.. :)

    Chociaz przyznaje ze przyklady sa wymyslane na sile... Co nie zmienia
    faktu ze jest dosc spore zainteresowanie ta funkcja...

    Odnosnie tego w samsungu wave (os bada) w wiekszosci firmwareow nie ma
    funkcji nagrywania rozmowy, jednak soft na jakis kraj (bodajze indie)
    posaida taka funkcje. Dlaczego jest to celowo blokowane?

  • 14. Data: 2011-11-12 19:01:31
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 12-11-2011 18:56, Pszemol pisze:
> [...]
    > gdzie wpiszesz tenże numer telefonu od razu do telefonu.
    > Nie ma się czego bać - wystarczy przećwiczyć.

    Faktycznie, dyktowanie nr telefonu to IMO nietrafiony przykład, ale
    wiesz, różne rzeczy można podyktować.

    > Przykłady 1, 3 oczywiście trafiają jako tako do mojej wyobraźni
    > aczkolwiek przykład 3 raczej małoprzekonywujący i niepotrzebny...

    3 przykład to bardzo istotny przykład. W obecnych, zwariowanych czasach
    załatwiania zdalnie wszystkiego przez infolinie, w kontakcie ze
    studentkami i studentami co pracują z łapanki za żenujące wynagrodzenie
    i w poniżających stosunkach interpersonalnych, jest to całkiem
    prawidłowy sposób na potencjalne nieporozumienia.

    A ja dołożę ze swojej strony - każde rozmowy wiążące, kiedy druga strona
    jest silna, należy nagrywać, każde rozmowy, kiedy druga strona działa na
    naszą niekorzyść, należy nagrywać.

    --
    Pozdrawiam, Piotr

    "Biznes? To całkiem proste. To pieniądze innych ludzi."
    Aleksander Dumas

  • 15. Data: 2011-11-12 19:12:22
    Od: TomWi <u...@o...pl>

    W dniu 2011-11-12 20:01, Piotr M pisze:

> [...]
    >
    > A ja dołożę ze swojej strony - każde rozmowy wiążące, kiedy druga strona
    > jest silna, należy nagrywać, każde rozmowy, kiedy druga strona działa na

    A jak kwestie prawne? Mozna nagrywac bez pozwolenia?
    Zrodel nie przytocze, jednak slyszalem ze:
    -mozna nagrywac obraz video jednak bez dzwieku
    -nagrana rozmowa nie dosc ze jest niezgodna z prawem to nie jest dowodem
    w sprawie sadowej.

    Gdyby ktos mogl to poprzec jakims artykulem (lub obalic) bylbym wdzieczny.

  • 16. Data: 2011-11-12 19:13:43
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 12-11-2011 20:12, TomWi pisze:

> [...]
    > w sprawie sadowej.
    >
    > Gdyby ktos mogl to poprzec jakims artykulem (lub obalic) bylbym wdzieczny.

    Nagrywam sobie kogo chcę i tak mi się to podoba.

  • 17. Data: 2011-11-12 19:58:18
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    niema artykułu który zabrania czy też zezwala na nagrywanie

    > Nagrywam sobie kogo chcę i tak mi się to podoba.

    ja też. nawet rozmowy z żoną! likwiduje to spory typu: no przecież rano
    mówiłam ci żebyś kupił chleb...

    Gorzej jak będziesz chciał odtworzyć takie nagranie. wtedy osoby nagrane
    występują jako "aktorzy" i powinni mieć za to płacone, lub dać ci
    zezwolenie na darmowe odtwarzanie. W szkole mojego dziecka jest często
    TV i co rusz dostajemy prośbę o podpisanie zezwolenia na "wykorzystanie
    wizerunku".
    Natomiast jak ktoś "przegnie" i sprawę oddasz do sądu, możesz powiedzieć
    ze materiał dowodowy masz zarejestrowany w ten a nie inny sposób. Ale
    jak ktoś pisał - sędzia ma prawo go wykorzystać lub nie. Inaczej niż w
    stanach -niezależnie od sposobu w jaki ten materiał zarejestrowano.

    ToMasz

    PS i w większości przypadków muszę sie ubrać i iść po ten chleb :)

  • 18. Data: 2011-11-12 20:28:48
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 12-11-2011 20:58, ToMasz pisze:
    > niema artykułu który zabrania czy też zezwala na nagrywanie

    A jaki jest? Chodzi o późniejsze publikowanie pewnie nie?

    > ja też. nawet rozmowy z żoną! likwiduje to spory typu: no przecież rano
    > mówiłam ci żebyś kupił chleb...

    LOL

    > Gorzej jak będziesz chciał odtworzyć takie nagranie.

    Prywatnie mogę.

    > Natomiast jak ktoś "przegnie" i sprawę oddasz do sądu, możesz powiedzieć
    > ze materiał dowodowy masz zarejestrowany w ten a nie inny sposób. Ale
    > jak ktoś pisał - sędzia ma prawo go wykorzystać lub nie.

    Czyli jak jest sprawa sądowa, a wcześniej padło pytanie o zapis prawa
    (chociaż chyba to jeszcze co innego, cholera, nieważne), to zawsze
    sędzia decyduje czy: A. Nagrywającego skazać, B. Nagrywanego skazać.

    Liwiusz?

    > PS i w większości przypadków muszę sie ubrać i iść po ten chleb :)

    Przeprowadź się do Grecji, mówię Ci, nie musisz się ubierać a i sam
    chleb wypiekasz.

    BTW.
    A wiesz dlaczego tam, wyjątkowo w Europie i nawet mając na uwadze
    Niemcy, jeżdżą same najnowsze mercedesy i nie starsze jak kilkuletnie?
    Bo wcześniej na osiołkach zapieprzano :D

  • 19. Data: 2011-11-12 21:55:35
    Od: "aalexandrowicz" <a...@i...pl>

> [...]
    > Ciekawi mnie to, bo odkąd używam telefonów komórkowych,
    > jakieś 12-13 lat nie przyszło mi do głowy nagrywać rozmów...

    Wszystko zalezy do czego potrzebujesz telefonu.
    Jak głównie rozmawiasz ze swoją laską czy kobitą i codziennie po kilka razy
    "ja ciebie tofam", "a ja ciebie też" to faktycznie nie masz potrzeby
    nagrywać rozmów.
    Jednak jak byś prowadził firmę i większość spraw dogadywał z klientami oraz
    współpracownikami jadąc samochodem czy też akurat wykonując zlecone prace,
    trzymając w rękach narzędzia to byś nie zadawał takich pytań.
    Po co się to robi?
    Ano po to, żeby można było odtworzyć informacje dotyczące uzgodnień i
    ustaleń, umawianych terminów.
    Także i po to, żeby można było zidentyfikować każdego klienta, gdyż
    prowadząc po kilkanaście czy kilkadziesiąt rozmów dziennie i uzgadniajac
    różne szczegóły z różnymi klientami rozmawiając z nimi raz czy wielokrotnie
    (jedni już znani, a inni nowi) można było przypisać poszczególne ustalenia
    do poszczególnych osób czy też poszczególnych numerów telefonów.
    Nagrania takie także mogą służyć w przypadku konfliktów interesów czy prób
    oszukania.
    Dla przykładu obecnie jako zleceniodawca jestem zmuszony zerwać umowę z winy
    zleceniobiorcy, gdyż nie wywiązuje się on z ustalonych umów. Gdybym przed
    zakończeniem tej umowy zerwał tę umowę, musiał bym mu zapłacić kilka tys.
    zł, bo tak jest zawarta umowa. Do tej, pisemnej umowy były też zawarte
    ustalenia ustne w tym także i telefoniczne, które mojej strony zadecydowały
    o zawarciu tej umowy, z których zleceniobiorca w ogóle się teraz nie
    wywiązuje. Po prostu totalnie olał i liczy na czystą kasę bez jakiegokolwiek
    wkładu pracy.
    Nagrywając rozmowy telefoniczne mam dowody na złamanie warunków tej umowy z
    jego strony, dzieki czemu mogę zerwać umowę bez ponoszenia kosztów. Gdybym
    tych rozmów nie nagrał to nie miał bym żadnego potwierdzenia.

  • 20. Data: 2011-11-12 22:14:23
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]
    > Ciekawi mnie to, bo odkąd używam telefonów komórkowych,
    > jakieś 12-13 lat nie przyszło mi do głowy nagrywać rozmów...

    widocznie zyjesz w normalnym kraju.

    W PL niestety sie to przydaje by udowodnic swoja racje (pare razy juz mi
    nagrana rozmowa pozwalala zaoszczedzic troche grosza przy roznych
    reklamacjach, a najbardziej rozwalil mnie list od TPSA, w ktorym ktos
    'ynteligentny' napisal wprost: "poniewaz ma Pan nagrana rozmowe z naszym
    konsultantem (....) uwzgledniamy Pana reklamacje".
    Pismo to tak mi sie spodobalo, ze zostawilem sobie na pamiatke :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)