  • 21. Data: 2011-11-13 21:07:55
    Temat: Re: Nagroda! Brawo!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-13 19:54, venioo pisze:
    > W dniu 2011-11-13 19:37, J.F. pisze:
    (...)

    > Caly czas.

    To akurat dziwne nie jest. Ja jednak poproszę konkrety kto i na co
    narzeka :)

  • 22. Data: 2011-11-13 21:33:35
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-11-13 19:41, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Wiem, chwilowo jest zwany "Podatkiem od Środków Transportu" aby nie było
    > zdziwienia, że pieniądze z niego idą na inne cele...

    Np. na górników albo inną związkową hołotę.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 23. Data: 2011-11-13 21:40:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 19:54:48 +0100, venioo napisał(a):

    > I co po pudelkach, jak bramek nie bylo? To jak mieli to sobie przetestowac.

    Bramek wszystkich tez nie postawili w jeden dzien.

    > Caly czas.

    no coz, wpisalem w google, znalazlem niewiele.
    http://www.gazetakrakowska.pl/fakty24/450210,olkusz-
    system-via-toll-wadliwie-nalicza-oplaty,id,t.html?co
    okie=1
    http://www.motofakty.pl/artykul/zwieksza_sie_liczba_
    bledow_systemu_viatoll.html
    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-firma-kapsch-o
    ddaje-pieniadze-po-bledzie-systemu-viatoll,nId,36105
    1,repId,39099710

    J.

  • 24. Data: 2011-11-13 21:48:57
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-13 20:18, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2011-11-13 19:53, venioo pisze:
    > (...)
    >
    > Aha, wcześniej nie płacili? Zdaje się, że świetnie wykorzystali zmianę
    > systemu opłat, a Ty naiwnie uwierzyłeś, że taka podwyżka była tego
    > przyczyną.

    Tak jakby wczesniej winieta byla tansza, niz obramkowana droga
    Pniewy-Poznan.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 25. Data: 2011-11-13 22:02:43
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-13 21:40, J.F. pisze:

    > Bramek wszystkich tez nie postawili w jeden dzien.

    no tez wlasnie - jak mieli kierowcy testowac viaboxy bez bramek? na
    sucho jakos?

    bo zle szukales :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 26. Data: 2011-11-13 23:17:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A słowa "Podatek Drogowy" coś Ci mówią przy kasie, jak kupujesz zwyczajną
    > bułkę?

    Nie.
    Rozumiem że powinna stanieć, bo winiety wycofano, a do mojej piekarni niczym
    płatnym nic dojeżdża, ale nie staniało.
    Więc widać kasa pozostała w kieszeni jakiegoś tirowca.

  • 27. Data: 2011-11-13 23:18:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tak jakby wczesniej winieta byla tansza, niz obramkowana droga
    > Pniewy-Poznan.

    Bo płacił za korzystanie z niej przez Ciebie kto inny.
    Teraz płaci ten, co korzysta.

  • 28. Data: 2011-11-13 23:44:14
    Od: "Bags" <k...@o...pl>

    Ten kraj jest totalnie pop*lony. Ciężarówki, autobusy i szeroko rozumiany
    transport jest siłą rozwoju kraju, a debile z rządu strzygą ich na paliwie i
    dodatkowo w systemie ViaToll. Na drogach powinno być większość ciężarówek a
    wygodniccy kierowcy w osobówkach mają stanowić margines ruchu na drodze bo
    ich smrody nie dają rozwijającemu się społeczeństwu żadnej korzyści.

    Bags

  • 29. Data: 2011-11-14 00:03:57
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-11-13 23:17, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nie.
    No to sobie poczytaj ...
    Podatek ten w dawnych czasach był osobno opłacany w miejscu zamieszkania
    i z założenia wpływy z niego miały być przeznaczone na utrzymanie oraz
    budowę dróg.
    Aby uszczelnić system (o auta niezarejestrowane w PL) oraz uprościć jego
    pobieranie podatek ten wliczono jako część akcyzy zawartej w cenie
    paliwa. Ale ponieważ nie jest to wyodrębniona kwota więc jak wszystkie
    podatki trafia w czarną dziurę budżetu :( - a drogi mamy jakie mamy. :(
    A teraz wprowadzono nową opłatę za korzystanie z dróg (system bardzo
    drogi i zawodny) i za to samo, czyli korzystanie z dróg płacą 2x - raz w
    cenie paliwa i drugi raz na bramkach, ew. trzeci na płatnej autostradzie...

    > Rozumiem że powinna stanieć, bo winiety wycofano, a do mojej piekarni
    > niczym płatnym nic dojeżdża, ale nie staniało.
    taaa
    Ciągnik orzący pole pali/płaci (drogowy)
    zboże dowozi się - pali/płaci (drogowy+Via)
    mąkę, węgiel (jeśli tradycyjna piekarnia) dowozi się - pali/płaci
    (drogowy+Via)

    A teraz zadanie szkolne policz ile kilometrów po płatnych (Via) trzeba
    przejechać, aby zrównoważyć koszt winiety.

    > Więc widać kasa pozostała w kieszeni jakiegoś tirowca.
    Jeszcze wyłożył ją na stół i modli się aby system się nie pomylił - bo
    wszystkie pomyłki są na niekorzyść tirowca.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 30. Data: 2011-11-14 12:48:42
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Bags wrote:

> [...]
    > osobówkach mają stanowić margines ruchu na drodze bo ich smrody
    > nie dają rozwijającemu się społeczeństwu żadnej korzyści.

    Ale to właśnie ci kierowcy w osobówkach są twoim "rozwiającym się
    społeczeństwem". A korzyścią dla niego są właśnie m.in. te
    osobówki. :)

    --
    Deflegmator