    From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nagroda! Brawo!
    Date: Mon, 14 Nov 2011 00:03:57 +0100

    W dniu 2011-11-13 23:17, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nie.
    No to sobie poczytaj ...
    Podatek ten w dawnych czasach był osobno opłacany w miejscu zamieszkania
    i z założenia wpływy z niego miały być przeznaczone na utrzymanie oraz
    budowę dróg.
    Aby uszczelnić system (o auta niezarejestrowane w PL) oraz uprościć jego
    pobieranie podatek ten wliczono jako część akcyzy zawartej w cenie
    paliwa. Ale ponieważ nie jest to wyodrębniona kwota więc jak wszystkie
    podatki trafia w czarną dziurę budżetu :( - a drogi mamy jakie mamy. :(
    A teraz wprowadzono nową opłatę za korzystanie z dróg (system bardzo
    drogi i zawodny) i za to samo, czyli korzystanie z dróg płacą 2x - raz w
    cenie paliwa i drugi raz na bramkach, ew. trzeci na płatnej autostradzie...

    > Rozumiem że powinna stanieć, bo winiety wycofano, a do mojej piekarni
    > niczym płatnym nic dojeżdża, ale nie staniało.
    taaa
    Ciągnik orzący pole pali/płaci (drogowy)
    zboże dowozi się - pali/płaci (drogowy+Via)
    mąkę, węgiel (jeśli tradycyjna piekarnia) dowozi się - pali/płaci
    (drogowy+Via)

    A teraz zadanie szkolne policz ile kilometrów po płatnych (Via) trzeba
    przejechać, aby zrównoważyć koszt winiety.

    > Więc widać kasa pozostała w kieszeni jakiegoś tirowca.
    Jeszcze wyłożył ją na stół i modli się aby system się nie pomylił - bo
    wszystkie pomyłki są na niekorzyść tirowca.

    --
    Wojciech Smagowicz