  • 31. Data: 2011-11-14 20:55:50
    Temat: Re: Nagroda! Brawo!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bags" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j9ph81$mhl$1@news.onet.pl...
    > Ten kraj jest totalnie pop*lony. Ciężarówki, autobusy i szeroko rozumiany
    > transport jest siłą rozwoju kraju, a debile z rządu strzygą ich na paliwie
    > i dodatkowo w systemie ViaToll. Na drogach powinno być większość
    > ciężarówek a wygodniccy kierowcy w osobówkach mają stanowić margines ruchu
    > na drodze bo ich smrody nie dają rozwijającemu się społeczeństwu żadnej
    > korzyści.

    Miejsce dla świrów jest w psychiatryku, a nie na newsach.
    PLONK

  • 32. Data: 2011-11-14 20:56:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to sobie poczytaj ...

    Nie muszę, pamiętam te czasy.

    > taaa
    > Ciągnik orzący pole pali/płaci (drogowy)

    O zwrocie dla rolników słyszał?
    Czy to już wycofali?

  • 33. Data: 2011-11-14 21:13:41
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On Nov 13, 11:44 pm, "Bags" <k...@o...pl> wrote:
> [...]
    > wygodniccy kierowcy w osobówkach mają stanowić margines ruchu na drodze bo
    > ich smrody nie dają rozwijającemu się społeczeństwu żadnej korzyści.

    Ale tutaj problemem nie jest to, że za drogi trzeba płacić, tylko
    sposób w jaki się to odbywa.
    Pomysł na biznes polega to na tym, że ściąga się BEZPODSTAWNIE z
    przewoźnika kilkudziesięciotysięczne kwoty (za przejazdy, bądź opłaty
    karne), po czym przetrzymuje przez długi czas pieniądze i ostatecznie,
    po walce, "z łaski" oddaje niesłusznie pobrane pieniądze. Oczywiście
    dotyczy to tych, którzy zorientują się i zaczną walczyć o zwrot. Skala
    zjawiska jest ogromna, jak podaje firma Kapsch ok. 5000 błędnych
    naliczeń miesięcznie.

    5000 * 3000 zł kary za jeden przejazd dawałoby kwotę 15 mln złotych
    przetrzymywaną powiedzmy przez 3 miesiące, co daje 150 tys. zł zysku z
    odsetek każdego miesiąca. Pomijam tych, którzy się "nie zorientują",
    bo nie ma danych.

  • 34. Data: 2011-11-14 21:57:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lew2" <w...@h...com> napisał w wiadomości news:

    >Skala
    >zjawiska jest ogromna, jak podaje firma Kapsch ok. 5000 błędnych
    >naliczeń miesięcznie.

    Naliczeń na fakturach, czy błędnego odczytu przez bramki?
    Bo te ostatnie są zapewne w większości korygowane przez soft, dla którego
    odróżnienie że w ciągu 1 s samochód nie mógł przejechać przez 2 bramki (czy
    dwa razy przez tą samą) nie jest problemem, a przynajmniej być nie powinno.

  • 35. Data: 2011-11-15 12:36:56
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-13 19:37, J.F. pisze:

    > Ale sa jakies slabe punkty ?

    Od strony technicznej, to nie wypowiem się.

    Ale od strony skutków? Czy po to robimy tę infrastrukturę, za własne
    plus unijne pieniądze, żeby 2/3 ruchu ciężarowego (o połowę mniej wjazdów,
    o 30% niższa srednia długość przejechanej trasy) wyniosło się z autostrad
    na stare, dziurawe drogi? Wydaje się ze celem projektów infrastrukturalnych
    miało być jednak coś ciut innego, niż tylko luksusowe poruszanie się
    po pustych, pięknych autostradach przez tych, których na to stać.
    Chociaż, oczywiście dosyć miłe to jest... dopóki się z nich nie zjedzie...

  • 36. Data: 2011-11-15 18:35:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:j9tiso$14cp$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > miało być jednak coś ciut innego, niż tylko luksusowe poruszanie się
    > po pustych, pięknych autostradach przez tych, których na to stać.

    Ale to nie ma związku z istnieniem viatolla, tylko z wysokością opłat
    ustalonych przez ministerstwo/koncesjonariuszy.
    Wystarczy je np. 10 krotnie obniżyć i skutek zapewniony.
    System zapewne sobie poradzi z tak kosmiczną zmianą bez dodatkowych
    modyfikacji softu, o sprzęcie nie wspominając.

    Wrzucanie do jednego worka systemu z wysokością opłat świadczy tylko o tym,
    że ktoś nie wie co gada.

  • 37. Data: 2011-11-15 18:53:39
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-14 20:56, Cavallino pisze:

    > O zwrocie dla rolników słyszał?
    > Czy to już wycofali?

    _Podobno_ calkiem normalnie jak bys do osobowki wlewal, nie ma juz
    zadnych zwrotow/ulg.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 38. Data: 2011-11-17 22:25:54
    Od: Lew2 <w...@h...com>

    On 14 Lis, 21:57, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Naliczeń na fakturach, czy błędnego odczytu przez bramki?
    To liczba zgłoszonych reklamacji na miesiąc podana przez rzecznika
    Kapsch. Przepraszam za nieścisłość - liczba błednych odczytów jest
    większa, bo jest wiele odczytów na jedną reklamacją oraz nie wszyscy
    wchodzą na drogę reklamacji.

  • 39. Data: 2011-11-18 08:24:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-14 21:13, Lew2 pisze:
    (...)
> [...]
    > karne), po czym przetrzymuje przez długi czas pieniądze i ostatecznie,
    > po walce, "z łaski" oddaje niesłusznie pobrane pieniądze.

    Cóż, zdaje się, że to bardzo jednostronne podejście i do tego mocno
    tendencyjne, by nie stwierdzić, że nieprawdziwe.

    > Oczywiście
    > dotyczy to tych, którzy zorientują się i zaczną walczyć o zwrot. Skala
    > zjawiska jest ogromna, jak podaje firma Kapsch ok. 5000 błędnych
    > naliczeń miesięcznie.

    By można było mówić o ogromnej skali zjawiska to musiałbyś podać
    ilość poprawnych naliczeń miesięcznie.

    Mógłbyś podać podstawy tego wyliczenia?