eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNagi silnikRe: Nagi silnik
  • Data: 2019-07-25 10:46:19
    Temat: Re: Nagi silnik
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-07-24 o 13:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qh847i$oe1$1$A...@n...chmurka.net...
    >> Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:
    >> https://youtu.be/AzLizuDo3hM
    >> Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na
    >> wierzchu.
    >> Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim.
    >
    > Tez lubie mechanizmy ...
    >
    > ale przy tych starych silnikach to mnie zastanawia latwosc rozruchu.
    > Jakby tarcia nie bylo.
    > A moze nie ma pierscieni na tloku ?
    >
    > Czy to tylko wrazenie wynikle z masy kola zamachowego ?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=YJQHqP7wDyQ
    >

    W starych konstrukcjach powszechnie były stosowane odprężniki. Sam
    pamiętam w Panonii i w polskim silniku przemysłowym, montowanym w
    różnych wózkach, taczkach, pompach itp.

    Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był
    używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc
    odprężnik nie ma racji bytu.
    Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole
    zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: