eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNagi silnikRe: Nagi silnik
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ent22.internet
    dsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nagi silnik
    Date: Thu, 25 Jul 2019 10:46:19 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <qhbq8q$l19$1$Adam@news.chmurka.net>
    References: <qh847i$oe1$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5d38424f$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 25 Jul 2019 08:46:18 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="ent22.internetdsl.tpnet.pl:83.15.205.22";
    logging-data="21545";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.8.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <5d38424f$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660588
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-07-24 o 13:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qh847i$oe1$1$A...@n...chmurka.net...
    >> Tak sobie przypadkiem zobaczyłem materiał:
    >> https://youtu.be/AzLizuDo3hM
    >> Silnik bez obudowy, widać ganiający cylinder, przekładnia też na
    >> wierzchu.
    >> Chyba musi być niesamowitą frajdą móc się przejechać czymś takim.
    >
    > Tez lubie mechanizmy ...
    >
    > ale przy tych starych silnikach to mnie zastanawia latwosc rozruchu.
    > Jakby tarcia nie bylo.
    > A moze nie ma pierscieni na tloku ?
    >
    > Czy to tylko wrazenie wynikle z masy kola zamachowego ?
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=YJQHqP7wDyQ
    >

    W starych konstrukcjach powszechnie były stosowane odprężniki. Sam
    pamiętam w Panonii i w polskim silniku przemysłowym, montowanym w
    różnych wózkach, taczkach, pompach itp.

    Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był
    używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc
    odprężnik nie ma racji bytu.
    Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole
    zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: