eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nabicie klimy, cena
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 173

  • 41. Data: 2023-07-04 13:24:18
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jul 2023 12:18:34 +0200, Trybun wrote:
    > W dniu 03.07.2023 o 18:22, J.F pisze:
    >> On Mon, 3 Jul 2023 14:30:21 +0200, Trybun wrote:
    >>> W dniu 03.07.2023 o 14:20, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>>> W dniu .07.2023 o 13:55 Trybun <M...@j...cb> pisze:
    >>>>> Każde auto wymaga doładowania co jakiś czas,
    >>>> Jak pojedziesz na "dobicie" to poproś o próbę szczelności, ale pod
    >>>> ciśnieniem, azotem.
    >>>> Ciśnienie 20-30 bar, min 10h.
    >>>> Na bank Twoje auto tego nie przejdzie. Zapłacisz raz za naprawę
    >>>> nieszczelności i nie będziesz musiał potem "dobijać".
    >>>>
    >>> Próba szczelności jest robiona z automatu. I nie wstawiaj mi tu  mi tu
    >>> godnych kawałków że latami jeździsz z pełnosprawną klimą bez serwisu.
    >> Nastoletnie mondeo, klima działała. Ja nie serwisowałem, moze
    >> poprzedni własciciel.
    >> No ale przyszedl taki rok, ze przestała działac. Juz na dobre.
    >>
    >> Vectra, tez juz 10+ lat ... klima słabo działa.
    >> A czynnika ciągle sporo, co serwis stwierdza.
    >> Skończyło się wymianą sprężarki.
    >>
    >  Pytanie tylko o to czy w Mondeo po dopełnieniu czynnikiem nie
    > poczułbyś różnicy..

    Raczej nie. Az za zimno dmuchała, mgła z nawiewów potrafiła leciec.

    J.


  • 42. Data: 2023-07-04 13:25:27
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jul 2023 12:17:52 +0200, Trybun wrote:
    > W dniu 03.07.2023 o 17:42, cef pisze:
    >> W dniu 2023-07-03 o 14:30, Trybun pisze:

    >   Głodnych bo tyle lat praktyki a tu kolega grupowy próbuje wstawiać
    > jakieś farmazony na ten temat.
    > Ale dobicie po tych 10latach pomogło? Oczywiście nie twierdzę że
    > zanieczyszczony filtr kabinowy nie może mieć znaczenia przy spadku
    > wydajności klimy. Ale to już inna para kaloszy

    Moze byc przyczyną bardzo duzych klopotow.
    Klima niby nie działa, szyby parują itp ...

    J.


  • 43. Data: 2023-07-04 13:30:03
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 13:22 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > On Tue, 04 Jul 2023 12:25:11 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >> W dniu .07.2023 o 12:16 Trybun <M...@j...cb> pisze:
    >>> To Ty mnie usiłujesz pouczać. A ja tylko o faktach - lodówka w domu a
    >>> klima w aucie co prawda zasady działania mają podobne jednak to
    >>> zupełnie
    >>> inne urządzenia.
    >>
    >> Wiesz lepiej to rób po swojemu.
    >> Daję Ci rady jak nie dać się nabić w butelkę, rób jak chcesz.
    >>
    >> PS. Robił Ci jakiś serwis próbę ciśnieniową azotem? - pewnie nie...
    >
    > Tylko wiesz ... jesli Trybunowi czynnika starcza na rok, to
    > najprosciej byłoby dobic i jedzic dalej. I niech sobie ucieka powoli.


    Sprawdzenie azotem w Wawie to 50 zł.
    Po tym będzie wiedział czy sprężarka do wymiany/naprawy bo ma wyciek, czy
    wężyk pękł zmęczeniowo i puszcza pod dużym ciśnieniem.

    Czynnik drożeje, może się okazać, że 3 dobicie kosztuje więcej niż naprawa
    tego co jest.

    TG


  • 44. Data: 2023-07-04 15:02:14
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Jul 2023 13:30:03 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W dniu .07.2023 o 13:22 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> On Tue, 04 Jul 2023 12:25:11 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >>> W dniu .07.2023 o 12:16 Trybun <M...@j...cb> pisze:
    >>>> To Ty mnie usiłujesz pouczać. A ja tylko o faktach - lodówka w domu a
    >>>> klima w aucie co prawda zasady działania mają podobne jednak to
    >>>> zupełnie
    >>>> inne urządzenia.
    >>>
    >>> Wiesz lepiej to rób po swojemu.
    >>> Daję Ci rady jak nie dać się nabić w butelkę, rób jak chcesz.
    >>>
    >>> PS. Robił Ci jakiś serwis próbę ciśnieniową azotem? - pewnie nie...
    >>
    >> Tylko wiesz ... jesli Trybunowi czynnika starcza na rok, to
    >> najprosciej byłoby dobic i jedzic dalej. I niech sobie ucieka powoli.
    >
    > Sprawdzenie azotem w Wawie to 50 zł.

    Ale naprawa moze 200 moze 1200 :-)

    > Po tym będzie wiedział czy sprężarka do wymiany/naprawy bo ma wyciek, czy
    > wężyk pękł zmęczeniowo i puszcza pod dużym ciśnieniem.
    >
    > Czynnik drożeje, może się okazać, że 3 dobicie kosztuje więcej niż naprawa
    > tego co jest.

    Drożeje sztucznie, ale drożeje. Na Ukraine pojechac dobic? :-)

    Kolejna sprawa - widzę, ze cos kombinują z propanem-butanem.
    Nie wiem - mozna tak dobić, czy to proszenie sie o klopoty,
    oraz o pożar ... ten któryś z nowych lepszych czynników tez palny,
    mercedes chyba sie postawił, ze on nie bedzie klientów palił.


    J.


  • 45. Data: 2023-07-04 15:13:02
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-07-2023 o 15:02, J.F pisze:

    > Kolejna sprawa - widzę, ze cos kombinują z propanem-butanem.
    > Nie wiem - mozna tak dobić, czy to proszenie sie o klopoty,
    > oraz o pożar ... ten któryś z nowych lepszych czynników tez palny,

    Dokładnie.
    A potem wybrzydzania że elektryki to się palą od baterii.
    Podczas gdy zazwyczaj jedyne co się nie spaliło, to właśnie bateria.
    Kto wie czy z powodu płynu do klimy nie sfajczyło się więcej samochodów,
    niż od zwarcia w bateriach....

    Niestety, teraz wszyscy już mają ten palny płyn w klimie, ja też.


  • 46. Data: 2023-07-04 15:21:27
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 4.07.2023 o 10:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .07.2023 o 09:45 Janusz <j...@o...pl> pisze:
    >
    >> W dniu 3.07.2023 o 14:11, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>> W dniu .07.2023 o 13:55 Trybun <M...@j...cb> pisze:
    >>>
    >>>> W dniu 01.07.2023 o 15:12, Myjk pisze:
    >>>>> Sat, 1 Jul 2023 07:42:56 +0200, Trybun
    >>>>>
    >>>>>> Raczej dopełniam. Chłodzi ale dość słabo. Normalna procedura w
    >>>>>> starych
    >>>>>> autach że co jakiś czas trzeba robić dolewki.
    >>>>> Jak trzeba dopełniać, to znaczy że instalacja jest nieszczelna, nie
    >>>>> jest to
    >>>>> w żadnym wypadku normalne nawet dla starego auta. Ceny czynników mocno
    >>>>> skoczyły ostatnio.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Każde auto wymaga doładowania co jakiś czas, i wcale to się nie
    >>>> kwalifikuje jako jakaś niesprawność. I na pewno nie chodzi o
    >>>> nieszczelności bo w układzie panuje takie ciśnienie że każda
    >>>> nieszczelność to pustka w systemie w krótkim czasie. Tymczasem po
    >>>> doładowaniu klima dmucha przez parę lat z pełną wydajnością.
    >>>> Tzn, konkretnie jakiego rachunku mogę się spodziewać? Wcześniej
    >>>> płaciłem 150zł.
    >>>  Lodówkę też "dobijasz"? - a klimę domową?
    >>> Jak ubywa to jest nieszczelność.
    >>>
    >> Tylko miedzy nimi a samochodem jest zasadnicza różnica, tam są
    >> kompresory hermetyczne czyli pompa zamknięta z silnikiem w obudowie, w
    >> samochodzie wałek kompresora wychodzi 'na świat' i jest potencjalnym
    >> źródłem nieszczelności plus złącza i drgania całego auta. Dlatego w
    >> autach dość często trzeba uzupełniać czynnik a w lodówkach wcale.
    >
    > W klimie możesz mieć 50mb rurociągów, kilka jednostek kanałowych,
    > jednostkę zewnętrzną pracującą w skrajnych warunkach - 24h/365 i mimo
    > wszystko jak trzeba "dobić" to się szuka nieszczelności.
    Bo to jest nienormalne, dlatego się szuka.

    >
    > Jak w aucie co roku/2 lata trzeba uzupełniać to znaczy, że jest
    > nieszczelność.
    Ale ona może być niejako z 'definicji' bo kompresor nie jest do końca
    hermetyczny,
    jedne są lepsze inne gorsze, ale ze względu na ruchome elementy zawsze
    ta nieszczelność
    się pojawi, prędzej czy później. To że jej nie widać od razu wynika
    tylko z faktu
    że klima nadal będzie działać jak trochę gazu straci, obniży się temp
    parownika ale będzie chłodzić, no chyba że zacznie rzucać lodem to wtedy
    widać że coś nie tak, ale to w klimach domowych tak się dzieje, w aucie
    filtr to blokuje.


    --
    Janusz


  • 47. Data: 2023-07-04 15:56:33
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jul 2023 15:13:02 +0200, Cavallino wrote:
    > W dniu 04-07-2023 o 15:02, J.F pisze:
    >> Kolejna sprawa - widzę, ze cos kombinują z propanem-butanem.
    >> Nie wiem - mozna tak dobić, czy to proszenie sie o klopoty,
    >> oraz o pożar ... ten któryś z nowych lepszych czynników tez palny,
    >
    > Dokładnie.
    > A potem wybrzydzania że elektryki to się palą od baterii.

    Ale elektryki tez mają klime.
    Wycieków moze mniej, ale przy wypadku ryzyko chyba podobne ...

    > Podczas gdy zazwyczaj jedyne co się nie spaliło, to właśnie bateria.

    Hm, a czasem to jednak bateria sie widowiskowo pali :-)


    > Kto wie czy z powodu płynu do klimy nie sfajczyło się więcej samochodów,
    > niż od zwarcia w bateriach....

    Ten płyn przez lata był niepalny ..

    > Niestety, teraz wszyscy już mają ten palny płyn w klimie, ja też.

    Moze nie jest taki palny, jak go malują :-)

    J.




  • 48. Data: 2023-07-04 16:01:29
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 15:21 Janusz <j...@o...pl> pisze:


    >> Jak w aucie co roku/2 lata trzeba uzupełniać to znaczy, że jest
    >> nieszczelność.
    > Ale ona może być niejako z 'definicji' bo kompresor nie jest do końca
    > hermetyczny,
    > jedne są lepsze inne gorsze, ale ze względu na ruchome elementy zawsze
    > ta nieszczelność
    > się pojawi, prędzej czy później. To że jej nie widać od razu wynika
    > tylko z faktu
    > że klima nadal będzie działać jak trochę gazu straci, obniży się temp
    > parownika ale będzie chłodzić, no chyba że zacznie rzucać lodem to wtedy
    > widać że coś nie tak, ale to w klimach domowych tak się dzieje, w aucie
    > filtr to blokuje.


    Norma to jest ubytek max 10-15% czynnika na rok.
    To jest taka sama norma "dupochron" jak ubytek 1l oleju na 1000km, który w
    niektórych silnikach wg producenta jest normą.
    Po pięciu latach jak sprężarka dziadowska to może słabiej klima chłodzić.
    Nowe auta mają z tego powodu więcej czynnika nabite i jak w klimie
    niegrzebane to działają na fabrycznym spokojnie 10-15 lat.

    Jak ktoś dobija co rok/dwa bo "klima słabiej chłodzi" to ma nieszczelny
    układ i wymaga naprawy.

    TG


  • 49. Data: 2023-07-04 16:48:21
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Jul 2023 16:01:29 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Norma to jest ubytek max 10-15% czynnika na rok.
    > To jest taka sama norma "dupochron" jak ubytek 1l oleju na 1000km, który w
    > niektórych silnikach wg producenta jest normą.

    Pewnie masz racje.

    > Po pięciu latach jak sprężarka dziadowska to może słabiej klima chłodzić.
    > Nowe auta mają z tego powodu więcej czynnika nabite i jak w klimie
    > niegrzebane to działają na fabrycznym spokojnie 10-15 lat.

    czas potwierdzam, ale
    ... gdzie ten czynnik jest?
    Bo powinien sie skroplic po stronie wysokiego cisnienia,
    i w sumie bez znaczenia, czy jest go tam duzo, czy mało.

    No chyba, ze slaba sprezarka nie jest w stanie odpompować
    strony niskiego cisnienia odpowiednio, a mała ilosc czynnika
    powoduje za małe cisnienie wysokie i sie czynnik słabo skrapla ...

    > Jak ktoś dobija co rok/dwa bo "klima słabiej chłodzi" to ma nieszczelny
    > układ i wymaga naprawy.

    Fabrycznie dobry :-)

    J.


  • 50. Data: 2023-07-04 17:18:14
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 16:48 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > On Tue, 04 Jul 2023 16:01:29 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >> Norma to jest ubytek max 10-15% czynnika na rok.
    >> To jest taka sama norma "dupochron" jak ubytek 1l oleju na 1000km,
    >> który w
    >> niektórych silnikach wg producenta jest normą.
    >
    > Pewnie masz racje.
    >
    >> Po pięciu latach jak sprężarka dziadowska to może słabiej klima
    >> chłodzić.
    >> Nowe auta mają z tego powodu więcej czynnika nabite i jak w klimie
    >> niegrzebane to działają na fabrycznym spokojnie 10-15 lat.
    >
    > czas potwierdzam, ale
    > ... gdzie ten czynnik jest?
    > Bo powinien sie skroplic po stronie wysokiego cisnienia,
    > i w sumie bez znaczenia, czy jest go tam duzo, czy mało.

    Od ilości czynnika zależy ile ciepła jesteśmy wstanie oddać do otoczenia w
    skraplaczu.
    Przed sprężarką czynnik jest pod niskim ciśnieniem, sprężarka poprzez
    sprężanie gazu go podgrzewa i pcha w stronę skraplacza. Jak w obiegu nie
    ma odpowiedniej ilości czynnika chłodniczego to ciśnienie przed sprężarką
    będzie niższe, sprężarka podczas sprężania podgrzeje czynnik do niższej
    temp. i cały proces oddawania ciepła będzie gorszy. Po rozprzężeniu
    (przechłodzonej cieczy) w zaworze rozprężnym czynnik chłodniczy będzie
    miał wyższą temp. i w parowniku pochłonie mniej ciepła z otoczenia.



    > No chyba, ze slaba sprezarka nie jest w stanie odpompować
    > strony niskiego cisnienia odpowiednio, a mała ilosc czynnika
    > powoduje za małe cisnienie wysokie i sie czynnik słabo skrapla ...

    mniej więcej :-)


    >> Jak ktoś dobija co rok/dwa bo "klima słabiej chłodzi" to ma nieszczelny
    >> układ i wymaga naprawy.
    >
    > Fabrycznie dobry :-)

    Kilka raz miałem przypadek w nowych autach, że mi klima przestawała
    działać na południu Hiszpanii.
    Z 10-12 lat temu nawet pisałem tu o tym na grupie.
    Dopiero po latach zrozumiałem z czego to wynika.
    Nowe auta mają więcej czynnika właśnie z powodu tego, że klima w aucie tak
    jak pisze Janusz nie do końca jest szczelna.
    Aby klient nie zawracał serwisowi dupy na gwarancji (Kia 7lat) to
    producenci dają 20-30% czynnika więcej niż potrzeba. W efekcie czego jak
    auto znajdzie się w skrajanych warunkach (+40 st. duża wilgotność) to
    dochodzi do zamrożenia parownika do tego stopnia, że nie przepływa przez
    niego powietrze do kabiny. W efekcie tego klima zamarza i "nie działa". W
    takim wypadku wystarczy 10-15 min postoju ze zgaszonym silnikiem i auto
    odzyskuję klimę, zostawiając pod sobą sporą kałużę wody.

    TG


    --
    Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 18


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: