  • 171. Data: 2023-07-21 17:11:10
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Jul 2023 16:47:47 +0200, J.F

    > Uważaj:
    > -dobić,
    > -propanem/butanem/izobutanem.
    >
    > Dobicie nie wymaga fachowego napełnienia czynnikiem.
    >
    > Kiedys można było dobic i własciwym czynnikiem, ale zakazali :-)
    > Ukraincow/Rosjan/Chinczyków moze zakaz nie dotyczy.

    Czyli jednak nie 50...

    > Duża część prawdopodobnie i tak sie juz spusciła, to mi tak bardzo nie
    > przeszkadza, ale calkowite otwarcie układu, bo zakladam ze wymiana
    > zaworka tym owocuje, to koniecznosc wymiany osuszacza i odpompowania
    > do próżni. Moze wymiany oleju i moze napelnienia prawdziwym,
    > niedostępnym czynnikiem.

    Miej litość
    https://www.dowarsztatu.com/product-pol-318-NARZEDZI
    E-DO-WYMIANY-ZAWORKA-BEZ-ODZYSKU-CZYNNIKA.html

    > Smiem podejrzewać, ze najczęsciej będzie uchodzic przez spręzarkę.
    > Jakas dziurka w chlodnicy czy parowniku też sie może zdarzyc,
    > i to tez nie są najtansze rzeczy.

    Ale tak właśnie robi normalny człowiek, a nie janusz co go stać tylko na
    zakup samochodu.

    > Blizsza ciału koszula :-)

    Ta, bo przecież poczynań jednostki nikt nie zauważy, a potem ta jednostka
    się piekli, że zakazy sprzedaży czynników wprowadzają, że w ogóle zakazują
    samochodów spalinowych którymi można manipulować w emisji spalin itd. Od
    lat powtarzam, że takie obecne jeczydupy same sobie bat na dupsko ukręciły.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 172. Data: 2023-07-27 08:05:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jul 2023 15:14:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Jak to piąte wygięte kolano to wszystko się może zdarzyć ;)

    Zdolny jesteś. :P Zamontowałem już 50+ klimatyzatorów (w tym 25 szt. multi
    w biurze, ciągnąc rury w ściankach działowych przez profile stalowe, w
    podłodze, w większości bez giętarek, na bardzo ostrych zakrętach używam
    tylko wewnętrznych wkładów elastycznych jeśli się da) i nigdy mi rura nie
    strzeliła. :>

    > Po prawie roku wyszedł problem.

    I dopiero po roku poszło w instalację 20 bar? Dziwne. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 173. Data: 2023-09-25 20:06:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun M...@j...cb ...

    > Nabijał  ktoś w tym roku klimatyzację? Ceny doładowania mocno
    > skoczyły? Wcześniej przez  ostatnie lata płaciłem standardowo
    > 150zł.

    W Poznaniu 89zł, sprawdzenie szczelnosci, ozonowanie i nabicie 200gr.
    Ale juz kolejne 100gr za 80zł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka