  • 1. Data: 2023-06-26 12:55:29
    Temat: [sejm] (Bez/]płatne autostrady
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Chcielibyście mieć bezpłatne autostrady czy ... ?

    http://niusy.pl/@youtube.com/apd

  • 2. Data: 2023-06-26 15:14:39
    Temat: Re: kretynek reklamuje portal
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 26.06.2023 o 12:55, io pisze:

    > Chcielibyście mieć bezpłatne autostrady czy ... ?
    >
    > http://niusy.pl/@youtube.com/apd

    Znowu kretynku reklamujesz ten portal.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2023-06-26 16:34:20
    Temat: Re: [sejm] (Bez/]płatne autostrady
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Jun 2023 12:55:29 +0200, io wrote:
    > Chcielibyście mieć bezpłatne autostrady czy ... ?
    >
    > http://niusy.pl/@youtube.com/apd

    Powiem tak - jak czasem jeżdzę pod Wroclawiem i płacę np 2.50 (bo
    tylko 25km potrzebuje), to sie zastanawiam, czy to ma sens.
    Tzn czy pobieranie takiej oplaty ma sens ekonomiczny :-)

    Ale mogli sie wczesniej zastanowic, bo zmienili niedawno system
    rozliczen, to po cholere było płacic (no chyba, ze przyda sie dla
    ciezarówek).
    Z drugiej strony - te 16zl za 160 km do Gliwic, to "uczciwa cena".
    O ile nie ma remontu.
    Ale S-ki są za darmo - gdzie tu uczciwosc, gdzie sens?
    Wprowadziliby winiety, i wsyscy byliby zadowoleni.

    No ale najpierw sie muszą z Kulczykami i Staleksportem dogadac, a to
    moze być trudne. I juz raz nie wyszlo.

    Kolejna sprawa - te najstarsze koncesje niedlugo wygasają.

    https://motoryzacja.interia.pl/raport-polskie-drogi/
    news-odtajniono-zapisy-koncesji-na-autostrade-a4-moz
    e-byc-gorzej,nId,4968358
    Bedzie podwyzka na Katowice-Kraków?

    no coz ... jakie sobie władze wybierzemy, tak będzie :-(

    J.

  • 4. Data: 2023-06-27 05:13:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-06-2023 o 16:34, J.F pisze:

    > Powiem tak - jak czasem jeżdzę pod Wroclawiem i płacę np 2.50 (bo
    > tylko 25km potrzebuje), to sie zastanawiam, czy to ma sens.
    > Tzn czy pobieranie takiej oplaty ma sens ekonomiczny :-)

    A o co Ci chodzi?

    Oczywiście że nic ich to dodatkowo już nie kosztuje, bo system działa
    przy okazji ciężarówkowego.

  • 5. Data: 2023-06-27 10:13:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Jun 2023 05:13:46 +0200, Cavallino wrote:

    > A o co Ci chodzi?
    > Oczywiście że nic ich to dodatkowo już nie kosztuje, bo system działa
    > przy okazji ciężarówkowego.

    prowizja kartowa, ksiegowanie - automatyczne mam nadzieje,
    moc serwera, dyski ... zostanie im z tego złotówka?

    Ze złotówki przy badaniach technicznych wlasnie zrezygnowali ...

    J.

  • 6. Data: 2023-06-27 10:43:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-06-2023 o 10:13, J.F pisze:

    > prowizja kartowa, ksiegowanie - automatyczne mam nadzieje,
    > moc serwera, dyski ... zostanie im z tego złotówka?

    Chodzi Ci o kilka dodatkowych zapisów cyfrowych, związanych z Twoim
    przejazdem na krótkim odcinku?
    Te dane aż tak znowu dodatkowo dysków nie zapełnią.
    A jak nie kupisz bileciku to samo to im wyjdzie z systemu i zarobi na
    siebie.
    Dopiero wtedy będą realne koszty, ale opłacalne.

  • 7. Data: 2023-06-27 12:38:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Powiem tak - jak czasem jeżdzę pod Wroclawiem i płacę np 2.50 (bo
    > tylko 25km potrzebuje), to sie zastanawiam, czy to ma sens.
    > Tzn czy pobieranie takiej oplaty ma sens ekonomiczny :-)

    Pytanie jest inne, czy jest miejsce na pobieranie opłat za przejazd
    publicznymi drogami szczególnie, gdy zapewniają większe bezpieczeństwo.
    Jest o tym w materiale.

> [...]
    > O ile nie ma remontu.
    > Ale S-ki są za darmo - gdzie tu uczciwosc, gdzie sens?
    > Wprowadziliby winiety, i wsyscy byliby zadowoleni.

    Na wszystkie drogi?

    > No ale najpierw sie muszą z Kulczykami i Staleksportem dogadac, a to
    > moze być trudne. I juz raz nie wyszlo.

    Ale to ... oni nie chcą po prostu płacić z budżetu za to?

> [...]
    >
    > https://motoryzacja.interia.pl/raport-polskie-drogi/
    news-odtajniono-zapisy-koncesji-na-autostrade-a4-moz

    To stary artykuł jest. Co się podziało w międzyczasie?

    > no coz ... jakie sobie władze wybierzemy, tak będzie :-(

    Przed wyborami chcą darmo dawać, a potem im się odmieni. Jest o tym w
    materiale.

  • 8. Data: 2023-06-27 13:04:49
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 26 Jun 2023 12:55:29 +0200, użytkownik io napisał:

    > Chcielibyście mieć bezpłatne autostrady czy ... ?

    "Bezpłatne" czyli zapłacą wszyscy a nie tylko użytkownicy.

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2023-06-27 13:35:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Jun 2023 11:04:49 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > "Bezpłatne" czyli zapłacą wszyscy a nie tylko użytkownicy.

    Jest podatek w paliwie.

    Nie ma w prądzie :-)
    Tzn w prądzie tez mały jest, ale w OZE nie ma :-)

    Jedziesz "prywatną" autostradą, podatek w paliwie płacisz, a rzad sie
    z "włascicielem" podzielic nie chce.

    J.

  • 10. Data: 2023-06-27 13:42:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Jun 2023 12:38:09 +0200, io wrote:

    > Pytanie jest inne, czy jest miejsce na pobieranie opłat za przejazd
    > publicznymi drogami szczególnie, gdy zapewniają większe bezpieczeństwo.
    > Jest o tym w materiale.

    > Na wszystkie drogi?

    Na autostrady i ekspresówki, te prawdziwe.

    > Ale to ... oni nie chcą po prostu płacić z budżetu za to?

    Tak niby chcą, ale juz kiedys probowali, i to za drogo wychodziło :-)

    Wiec mozliwe, ze darmowe będą tylko "panstwowe" odcinki

    news-odtajniono-zapisy-koncesji-na-autostrade-a4-moz
    e-byc-gorzej,nId,4968358

    > To stary artykuł jest. Co się podziało w międzyczasie?

    Podwyzki były? byly, 3 kwietnia.

    Ale jedna rzecz sie chyba nie zmienia - autostrada ma byc zwrócona w
    okreslonym stanie, czyli grozi kosztowny remont.
    No chyba, ze sie PiS dogada - autostrade odbierze wczesniej, bez
    remontu ...

    > Przed wyborami chcą darmo dawać, a potem im się odmieni.

    Tak jest :-(

    J.