eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cena › Re: Nabicie klimy, cena
  • Data: 2023-07-07 14:14:07
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 06 Jul 2023 08:05:50 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W dniu .07.2023 o 18:52 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >>> Nic się nie uszczelnia, czynnik znika ciągle w większej lub mniejszej
    >>> ilości w zależności od konstrukcji sprężarki i eksploatacji pojazdu.
    >>> Klima działa dalej bo zakres w którym będzie poprawnie chłodzić w
    >>> zależności od ilości czynnika jest szeroki.
    >>> Jak dadzą 70gr więcej przy 700gr całkowitej ilości to mamy 10% więcej
    >>> czynnika w instalacji a ciśnienie na sprężarce dalej jest w granicach
    >>> normy.
    >>> Przy ubytku 1% rocznie mamy 10 lat aż osiągnie ilość nominalną.
    >>
    >> Ale sugerujesz ze przy 70g nadmiaru parownik sie zaladza,
    >> a przy 56g nadmiaru juz nie?
    >
    > Ty to jednak jesteś koleś specjalnej troski, specjalnie dla Ciebie (bo
    > Janusz to rozsądny człowiek) napisałem: "Powyższe liczby są z czapy, mają
    > wytłumaczyć ideę."
    > A Ty mimo wszystko zadajesz pytanie jak powyżej...Co z Tobą jest nie tak?

    Liczby z czapy, ale jakas taka idea ci przyswieca.
    A z tego wychodzą dwa warianty:
    a) pPrzy małym ubytku rocznym, musi byc ta klima strasznie wrazliwa na
    nadmiar czynnika,
    b) przy duzym - jak ma pracowac klima 10 lat bez dobicia?

    >>> Powyższe liczby są z czapy, mają wytłumaczyć ideę.
    >>> Jak mi pierwszy raz zamarzła klima w nowym aucie to pojechałem do ASO i
    >>> tam mi wytłumaczyli, żebym z tym nic nie robił bo samo przejdzie.
    >>> Człowiek mi mówił, że jak odciągali czynnik w nowym aucie to zawsze go
    >>> było więcej niż ilość zalecana przez producenta, tłumaczenie było jak
    >>> powyżej i że nie jestem pierwszy, który zgłasza zamarzanie.
    >>
    >> Z jednej strony - zrozumiałe, ze producent nie chce miec problemów,
    >> i woli dolać więcej, niz jakby sie miała ujawnic jakaś średnia
    >> nieszczelnosc na gwarancji :-)
    >>
    >> Z drugiej ... czy to obecnie nie jest czynnik scisłego zarachowania?
    > Zawsze był

    Zawsze to nie.

    > i co z tego? - dalej "klimiarze" "dobijają klimę" co jest
    > zabronione bez zbadania szczelności.

    Cos mi chodzi po glowie, ze przy niewielkim ubytku mogą dobić, bo
    przyjmuje się, ze ubytku prawie nie ma.
    Czyli trzeba dobijac co roku :-)

    >>> Samo przeszło i później już się nie pojawiło, do czasu aż kupiłem
    >>> kolejne
    >>> nowe i w podobnych warunkach tam też na autostradzie zamarzła klima.
    >>
    >> A jak sie nie pojawiało, to warunki tez bywały podobne?
    >
    > Nigdy się nie pojawiło, a byłem później tym autem tam wiele razy. W lecie
    > w Murcji/Andaluzji możesz stację pogody kalibrować.
    > Trudno w lipcu/sierpniu trafić dzień z deszczem i temp. mniejszą niż 30 st.
    > Z drugim autem ta sam historia, przypadek? - może, ale powtarzalny i nie
    > tylko mi się to przytrafiło.

    Dwa razy to ciagle mało, ale moze cos w tym jest.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: