eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cena › Re: Nabicie klimy, cena
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.67.74!n
    ot-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Wed, 5 Jul 2023 13:18:26 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <cc6fnn0xivbf.4lebsgvwq0nd$.dlg@40tude.net>
    References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me> <g...@m...org>
    <u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u81gps$1ef$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u824v1$gt7$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1...@4...net>
    <o...@l...harvard.local>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.67.74
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.67.74"; logging-data="14203";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:EX0ZZDYRJo9onxOvyNmxK8GBOsY=
    sha256:sVVE29ZZjZ/EpbpDf1UHilt6D6MYOY7uBDwW1CxLuig=
    sha1:H6qLSAUKV2aeP7RK7hTti3//q3k=
    sha256:GTb4tqjuUCqV1bDGr5aAkVVZ8YMltlueOJu+gaVtGUU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714911
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 05 Jul 2023 12:36:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W dniu .07.2023 o 12:15 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> On Wed, 05 Jul 2023 06:58:40 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >>> W dniu .07.2023 o 00:05 Janusz <j...@o...pl> pisze:
    >>>> W dniu 4.07.2023 o 20:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >>
    >>>>> Kupiłem drugie i pierwszy i drugi rok w Hiszpanii 2 x na autostradzie
    >>>>> brak klimy, 3 rok - do dzisiaj działa bez problemu.
    >>>> I co to za argument? do czego ma on służyć?
    >>>
    >>> Piszę o tym, że jak jest za dużo czynnika w nowym aucie to przy dużej
    >>> wilgotności, długiej pracy klimatyzacji i wysokiej temp. zew dochodzi do
    >>> oblodzenia parownika, potwierdza to moja wieloletnia praktyka i innych
    >>> kierowców. Ty znowu dyskutujesz z faktami, podawałem już linka dla J.F -
    >>> tutaj masz o czym piszę:
    >>>
    >>> https://www.iparts.pl/artykuly/klimatyzacja-w-twoim-
    aucie-nagle-po-przejechaniu-kilkudziesieciu-kilometr
    ow-przestaje-dzialac-zobacz-co-moze-byc-przyczyna,48
    6.html
    >>>
    >>> "Co może powodować zamarzanie parownika klimatyzacji?
    >>>
    >>> Dużym problemem z zamarzającym regularnie parownikiem jest to, iż
    >>> zjawisko
    >>> to może być wywołane przez co najmniej kilka różnych czynników. Z dużą
    >>> dozą prawdopodobieństwa można jednak założyć, iż winę za wszystko
    >>> ponosi:
    >>>
    >>> zbyt duża ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji -
    >>> zwykle
    >>> oznacza to, że proces napełniania układu chłodziwem został
    >>> przeprowadzony
    >>> nieprawidłowo czy wręcz niedbale;
    >>
    >> Ale czy aby na pewno? Bo żródlo takie sobie.
    >>
    >>> zbyt niskie ciśnienie gazu"
    >>
    >> Ktore cisnienie?
    >> Bo niskie cisnienie to chyba z powodu niedoboru czynnika.
    >>
    >>> zawilgocenie czynnika chłodniczego - duża procentowa zawartość
    >>> wody w
    >>> chłodziwie;
    >>
    >> W którym czynniku, tym w klimie?
    >> O ile wiem, w jednym przypadku to wrecz zabójstwo - olej nie znosi
    >> wilgoci.
    >>
    >> Ale zakladając ze jest, to jaki to ma wplyw na klimę?
    >> Moze się zatkac rurka jakas lodem ...
    >>
    >>> zatkane przewody obiegu,
    >>
    >> I to spowoduje oblodzenie parownika od zewnątrz?
    >>
    >>
    >> czy "zamarznięcie" parownika od wewnątrz, w wyniku czego klima tez
    >> przestanie działąć, a to przeciez to samo co oblodzenie :-)
    >
    >
    > Wpisz w google "za dużo czynnika chłodniczego objawy" to dostaniesz więcej
    > linków, które to co napisałem potwierdzają.
    > Na kursie z F-Gazów mieliśmy na stole "klimatyzację" (rurki i graty
    > rozłożone na kilku metrach kwadratowych) na której można było pomierzyć i
    > protestować różne sytuacje zachodzące podczas eksploatacji/serwisu.
    > Oblodzenie parownika (i/lub rurek do niego dochodzących) można uzyskać
    > (przy sprawnych pozostałych elementach) przy niedoborze i nadmiarze
    > czynnika.

    Mnie sie tam wydaje, ze mozna uzyskac i normalnie.

    Taki R134a ma temperaturę wrzenia -26 C po cisnieniem 1 atm.

    To na mój gust moze z łatwoscia zamrozic wilgoc na parowniku.
    Zreszta patrz lodowki domowe.

    Zeby nie zamrozil, to trzeba jakis termostat dodać,
    moze w zaworze rozpreznym schowac ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: