-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.67.74!n
ot-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nabicie klimy, cena
Date: Wed, 5 Jul 2023 13:18:26 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <cc6fnn0xivbf.4lebsgvwq0nd$.dlg@40tude.net>
References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
<u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me> <g...@m...org>
<u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
<u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
<o...@l...harvard.local>
<u81gps$1ef$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<u824v1$gt7$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<1...@4...net>
<o...@l...harvard.local>
NNTP-Posting-Host: 157.25.67.74
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="157.25.67.74"; logging-data="14203";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:EX0ZZDYRJo9onxOvyNmxK8GBOsY=
sha256:sVVE29ZZjZ/EpbpDf1UHilt6D6MYOY7uBDwW1CxLuig=
sha1:H6qLSAUKV2aeP7RK7hTti3//q3k=
sha256:GTb4tqjuUCqV1bDGr5aAkVVZ8YMltlueOJu+gaVtGUU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714911
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 05 Jul 2023 12:36:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> W dniu .07.2023 o 12:15 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
>> On Wed, 05 Jul 2023 06:58:40 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
>>> W dniu .07.2023 o 00:05 Janusz <j...@o...pl> pisze:
>>>> W dniu 4.07.2023 o 20:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>
>>>>> Kupiłem drugie i pierwszy i drugi rok w Hiszpanii 2 x na autostradzie
>>>>> brak klimy, 3 rok - do dzisiaj działa bez problemu.
>>>> I co to za argument? do czego ma on służyć?
>>>
>>> Piszę o tym, że jak jest za dużo czynnika w nowym aucie to przy dużej
>>> wilgotności, długiej pracy klimatyzacji i wysokiej temp. zew dochodzi do
>>> oblodzenia parownika, potwierdza to moja wieloletnia praktyka i innych
>>> kierowców. Ty znowu dyskutujesz z faktami, podawałem już linka dla J.F -
>>> tutaj masz o czym piszę:
>>>
>>> https://www.iparts.pl/artykuly/klimatyzacja-w-twoim-
aucie-nagle-po-przejechaniu-kilkudziesieciu-kilometr
ow-przestaje-dzialac-zobacz-co-moze-byc-przyczyna,48
6.html
>>>
>>> "Co może powodować zamarzanie parownika klimatyzacji?
>>>
>>> Dużym problemem z zamarzającym regularnie parownikiem jest to, iż
>>> zjawisko
>>> to może być wywołane przez co najmniej kilka różnych czynników. Z dużą
>>> dozą prawdopodobieństwa można jednak założyć, iż winę za wszystko
>>> ponosi:
>>>
>>> zbyt duża ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji -
>>> zwykle
>>> oznacza to, że proces napełniania układu chłodziwem został
>>> przeprowadzony
>>> nieprawidłowo czy wręcz niedbale;
>>
>> Ale czy aby na pewno? Bo żródlo takie sobie.
>>
>>> zbyt niskie ciśnienie gazu"
>>
>> Ktore cisnienie?
>> Bo niskie cisnienie to chyba z powodu niedoboru czynnika.
>>
>>> zawilgocenie czynnika chłodniczego - duża procentowa zawartość
>>> wody w
>>> chłodziwie;
>>
>> W którym czynniku, tym w klimie?
>> O ile wiem, w jednym przypadku to wrecz zabójstwo - olej nie znosi
>> wilgoci.
>>
>> Ale zakladając ze jest, to jaki to ma wplyw na klimę?
>> Moze się zatkac rurka jakas lodem ...
>>
>>> zatkane przewody obiegu,
>>
>> I to spowoduje oblodzenie parownika od zewnątrz?
>>
>>
>> czy "zamarznięcie" parownika od wewnątrz, w wyniku czego klima tez
>> przestanie działąć, a to przeciez to samo co oblodzenie :-)
>
>
> Wpisz w google "za dużo czynnika chłodniczego objawy" to dostaniesz więcej
> linków, które to co napisałem potwierdzają.
> Na kursie z F-Gazów mieliśmy na stole "klimatyzację" (rurki i graty
> rozłożone na kilku metrach kwadratowych) na której można było pomierzyć i
> protestować różne sytuacje zachodzące podczas eksploatacji/serwisu.
> Oblodzenie parownika (i/lub rurek do niego dochodzących) można uzyskać
> (przy sprawnych pozostałych elementach) przy niedoborze i nadmiarze
> czynnika.
Mnie sie tam wydaje, ze mozna uzyskac i normalnie.
Taki R134a ma temperaturę wrzenia -26 C po cisnieniem 1 atm.
To na mój gust moze z łatwoscia zamrozic wilgoc na parowniku.
Zreszta patrz lodowki domowe.
Zeby nie zamrozil, to trzeba jakis termostat dodać,
moze w zaworze rozpreznym schowac ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.23 14:28 Janusz
- 05.07.23 14:29 Janusz
- 05.07.23 14:31 Janusz
- 05.07.23 14:34 J.F
- 05.07.23 14:34 Janusz
- 05.07.23 14:40 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 14:45 J.F
- 05.07.23 14:47 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 15:10 Janusz
- 05.07.23 15:20 Janusz
- 05.07.23 16:03 Janusz
- 05.07.23 16:07 J.F
- 05.07.23 17:43 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 18:43 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
Najnowsze wątki
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-03 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-03 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-01-03 Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?
- 2025-01-03 promile wspierają Ukrainę
- 2025-01-02 74F vs 74HCT