  • Data: 2023-07-05 14:47:15
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .07.2023 o 13:18 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    aucie-nagle-po-przejechaniu-kilkudziesieciu-kilometr
    ow-przestaje-dzialac-zobacz-co-moze-byc-przyczyna,48
    6.html

    > Mnie sie tam wydaje, ze mozna uzyskac i normalnie.
    >
    > Taki R134a ma temperaturę wrzenia -26 C po cisnieniem 1 atm.
    >
    > To na mój gust moze z łatwoscia zamrozic wilgoc na parowniku.
    > Zreszta patrz lodowki domowe.
    >
    > Zeby nie zamrozil, to trzeba jakis termostat dodać,
    > moze w zaworze rozpreznym schowac ...

    Piętnaście razy dodawałem w tym i innych postach słowo klucz: "przy
    sprawnych pozostałych elementach"
    Opisuję sytuację gdy wszystko jest sprawne (czyli jest też sprawny
    termostat, czujniki, sterownik, sprężarka itp) a mimo wszystko parownik
    zamarza. Aby to zdiagnozować należy zacząć od pomiaru
    dochłodzenia/przegrzania. Na podstawie tych parametrów i ciśnienia
    ustalimy czy jest odpowiednia ilość czynnika.
    Przy zamarzaniu parownika może go być załamało, ale może też być za dużo.

    TG