-
Data: 2023-07-05 14:47:15
Temat: Re: Nabicie klimy, cena
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu .07.2023 o 13:18 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
> On Wed, 05 Jul 2023 12:36:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
>> W dniu .07.2023 o 12:15 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
>>> On Wed, 05 Jul 2023 06:58:40 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
>>>> W dniu .07.2023 o 00:05 Janusz <j...@o...pl> pisze:
>>>>> W dniu 4.07.2023 o 20:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>>>
>>>>>> Kupiłem drugie i pierwszy i drugi rok w Hiszpanii 2 x na
>>>>>> autostradzie
>>>>>> brak klimy, 3 rok - do dzisiaj działa bez problemu.
>>>>> I co to za argument? do czego ma on służyć?
>>>>
>>>> Piszę o tym, że jak jest za dużo czynnika w nowym aucie to przy dużej
>>>> wilgotności, długiej pracy klimatyzacji i wysokiej temp. zew dochodzi
>>>> do
>>>> oblodzenia parownika, potwierdza to moja wieloletnia praktyka i innych
>>>> kierowców. Ty znowu dyskutujesz z faktami, podawałem już linka dla
>>>> J.F -
>>>> tutaj masz o czym piszę:
>>>>
>>>> https://www.iparts.pl/artykuly/klimatyzacja-w-twoim-
aucie-nagle-po-przejechaniu-kilkudziesieciu-kilometr
ow-przestaje-dzialac-zobacz-co-moze-byc-przyczyna,48
6.html
>>>>
>>>> "Co może powodować zamarzanie parownika klimatyzacji?
>>>>
>>>> Dużym problemem z zamarzającym regularnie parownikiem jest to, iż
>>>> zjawisko
>>>> to może być wywołane przez co najmniej kilka różnych czynników. Z dużą
>>>> dozą prawdopodobieństwa można jednak założyć, iż winę za wszystko
>>>> ponosi:
>>>>
>>>> zbyt duża ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji -
>>>> zwykle
>>>> oznacza to, że proces napełniania układu chłodziwem został
>>>> przeprowadzony
>>>> nieprawidłowo czy wręcz niedbale;
>>>
>>> Ale czy aby na pewno? Bo żródlo takie sobie.
>>>
>>>> zbyt niskie ciśnienie gazu"
>>>
>>> Ktore cisnienie?
>>> Bo niskie cisnienie to chyba z powodu niedoboru czynnika.
>>>
>>>> zawilgocenie czynnika chłodniczego - duża procentowa zawartość
>>>> wody w
>>>> chłodziwie;
>>>
>>> W którym czynniku, tym w klimie?
>>> O ile wiem, w jednym przypadku to wrecz zabójstwo - olej nie znosi
>>> wilgoci.
>>>
>>> Ale zakladając ze jest, to jaki to ma wplyw na klimę?
>>> Moze się zatkac rurka jakas lodem ...
>>>
>>>> zatkane przewody obiegu,
>>>
>>> I to spowoduje oblodzenie parownika od zewnątrz?
>>>
>>>
>>> czy "zamarznięcie" parownika od wewnątrz, w wyniku czego klima tez
>>> przestanie działąć, a to przeciez to samo co oblodzenie :-)
>>
>>
>> Wpisz w google "za dużo czynnika chłodniczego objawy" to dostaniesz
>> więcej
>> linków, które to co napisałem potwierdzają.
>> Na kursie z F-Gazów mieliśmy na stole "klimatyzację" (rurki i graty
>> rozłożone na kilku metrach kwadratowych) na której można było pomierzyć
>> i
>> protestować różne sytuacje zachodzące podczas eksploatacji/serwisu.
>> Oblodzenie parownika (i/lub rurek do niego dochodzących) można uzyskać
>> (przy sprawnych pozostałych elementach) przy niedoborze i nadmiarze
>> czynnika.
>
> Mnie sie tam wydaje, ze mozna uzyskac i normalnie.
>
> Taki R134a ma temperaturę wrzenia -26 C po cisnieniem 1 atm.
>
> To na mój gust moze z łatwoscia zamrozic wilgoc na parowniku.
> Zreszta patrz lodowki domowe.
>
> Zeby nie zamrozil, to trzeba jakis termostat dodać,
> moze w zaworze rozpreznym schowac ...
Piętnaście razy dodawałem w tym i innych postach słowo klucz: "przy
sprawnych pozostałych elementach"
Opisuję sytuację gdy wszystko jest sprawne (czyli jest też sprawny
termostat, czujniki, sterownik, sprężarka itp) a mimo wszystko parownik
zamarza. Aby to zdiagnozować należy zacząć od pomiaru
dochłodzenia/przegrzania. Na podstawie tych parametrów i ciśnienia
ustalimy czy jest odpowiednia ilość czynnika.
Przy zamarzaniu parownika może go być załamało, ale może też być za dużo.
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.23 15:10 Janusz
- 05.07.23 15:20 Janusz
- 05.07.23 16:03 Janusz
- 05.07.23 16:07 J.F
- 05.07.23 17:43 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 17:48 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 18:43 J.F
- 05.07.23 18:52 J.F
- 05.07.23 19:06 J.F
- 05.07.23 20:59 Janusz
- 06.07.23 08:05 Tomasz Gorbaczuk
- 06.07.23 18:45 Janusz
- 07.07.23 09:40 Grzegorz Tomczyk
- 07.07.23 14:04 J.F
- 07.07.23 14:14 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo