eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cenaRe: Nabicie klimy, cena
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.host214.hbrp.p
    l!not-for-mail
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Wed, 05 Jul 2023 12:36:17 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me> <g...@m...org>
    <u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u81gps$1ef$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u824v1$gt7$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: host214.hbrp.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gorbi";
    posting-host="host214.hbrp.pl:212.75.105.114"; logging-data="12385";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Cancel-Lock: sha1:nFYOhdDRFu6N1Hpk79WYPIwgfIQ=
    sha256:Pze5l28J6rrGeu0fsLaxq0DOyW5ZBwEL3ePePOh0fBM=
    sha1:+xPwyMFztxG/isyEMbjCEdhgqFE=
    sha256:FoWg1PUnUSfBem642xvXCzZvM6nblzgalijGTXrJqcY=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714908
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .07.2023 o 12:15 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > On Wed, 05 Jul 2023 06:58:40 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >> W dniu .07.2023 o 00:05 Janusz <j...@o...pl> pisze:
    >>> W dniu 4.07.2023 o 20:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >
    >>>> Kupiłem drugie i pierwszy i drugi rok w Hiszpanii 2 x na autostradzie
    >>>> brak klimy, 3 rok - do dzisiaj działa bez problemu.
    >>> I co to za argument? do czego ma on służyć?
    >>
    >> Piszę o tym, że jak jest za dużo czynnika w nowym aucie to przy dużej
    >> wilgotności, długiej pracy klimatyzacji i wysokiej temp. zew dochodzi do
    >> oblodzenia parownika, potwierdza to moja wieloletnia praktyka i innych
    >> kierowców. Ty znowu dyskutujesz z faktami, podawałem już linka dla J.F -
    >> tutaj masz o czym piszę:
    >>
    >> https://www.iparts.pl/artykuly/klimatyzacja-w-twoim-
    aucie-nagle-po-przejechaniu-kilkudziesieciu-kilometr
    ow-przestaje-dzialac-zobacz-co-moze-byc-przyczyna,48
    6.html
    >>
    >> "Co może powodować zamarzanie parownika klimatyzacji?
    >>
    >> Dużym problemem z zamarzającym regularnie parownikiem jest to, iż
    >> zjawisko
    >> to może być wywołane przez co najmniej kilka różnych czynników. Z dużą
    >> dozą prawdopodobieństwa można jednak założyć, iż winę za wszystko
    >> ponosi:
    >>
    >> zbyt duża ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji -
    >> zwykle
    >> oznacza to, że proces napełniania układu chłodziwem został
    >> przeprowadzony
    >> nieprawidłowo czy wręcz niedbale;
    >
    > Ale czy aby na pewno? Bo żródlo takie sobie.
    >
    >> zbyt niskie ciśnienie gazu"
    >
    > Ktore cisnienie?
    > Bo niskie cisnienie to chyba z powodu niedoboru czynnika.
    >
    >> zawilgocenie czynnika chłodniczego - duża procentowa zawartość
    >> wody w
    >> chłodziwie;
    >
    > W którym czynniku, tym w klimie?
    > O ile wiem, w jednym przypadku to wrecz zabójstwo - olej nie znosi
    > wilgoci.
    >
    > Ale zakladając ze jest, to jaki to ma wplyw na klimę?
    > Moze się zatkac rurka jakas lodem ...
    >
    >> zatkane przewody obiegu,
    >
    > I to spowoduje oblodzenie parownika od zewnątrz?
    >
    >
    > czy "zamarznięcie" parownika od wewnątrz, w wyniku czego klima tez
    > przestanie działąć, a to przeciez to samo co oblodzenie :-)


    Wpisz w google "za dużo czynnika chłodniczego objawy" to dostaniesz więcej
    linków, które to co napisałem potwierdzają.
    Na kursie z F-Gazów mieliśmy na stole "klimatyzację" (rurki i graty
    rozłożone na kilku metrach kwadratowych) na której można było pomierzyć i
    protestować różne sytuacje zachodzące podczas eksploatacji/serwisu.
    Oblodzenie parownika (i/lub rurek do niego dochodzących) można uzyskać
    (przy sprawnych pozostałych elementach) przy niedoborze i nadmiarze
    czynnika.

    Na egzaminie miałem pytanie o wskazania ilości czynnika na podstawie
    pomiaru przegrzania/przechłodzenia.
    Jest tak jak tu podaję.


    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: