eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cenaRe: Nabicie klimy, cena
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.234
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Tue, 4 Jul 2023 18:21:12 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <u81gps$1ef$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me> <g...@m...org>
    <u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    Reply-To: j...@o...pl
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.234
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 4 Jul 2023 16:19:08 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.234"; logging-data="1487";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:rRmCvSDqysfdxsJxcYbYEtlkIg8=
    sha256:gzJf9gtqpkupnC2dxXYnETVcvVDON+Mx6kEUikr8MkA=
    sha1:CGig2lWcNXNub19hGvRYM6EisDE=
    sha256:ZWvNfbpBoLmIqUoGioiRrsDBxc1S7LEsBy9cnjFs4wY=
    Content-Language: pl-PL
    In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714880
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 4.07.2023 o 17:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .07.2023 o 16:48 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >
    >> On Tue, 04 Jul 2023 16:01:29 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >>> Norma to jest ubytek max 10-15% czynnika na rok.
    >>> To jest taka sama norma "dupochron" jak ubytek 1l oleju na 1000km,
    >>> który w
    >>> niektórych silnikach wg producenta jest normą.
    >>
    >> Pewnie masz racje.
    >>
    >>> Po pięciu latach jak sprężarka dziadowska to może słabiej klima
    >>> chłodzić.
    >>> Nowe auta mają z tego powodu więcej czynnika nabite i jak w klimie
    >>> niegrzebane to działają na fabrycznym spokojnie 10-15 lat.
    >>
    >> czas potwierdzam, ale
    >> ... gdzie ten czynnik jest?
    >> Bo powinien sie skroplic po stronie wysokiego cisnienia,
    >> i w sumie bez znaczenia, czy jest go tam duzo, czy mało.
    >
    > Od ilości czynnika zależy ile ciepła jesteśmy wstanie oddać do otoczenia
    > w skraplaczu.
    Nie tylko.

    > Przed sprężarką czynnik jest pod niskim ciśnieniem, sprężarka poprzez
    > sprężanie gazu go podgrzewa i pcha w stronę skraplacza. Jak w obiegu nie
    > ma odpowiedniej ilości czynnika chłodniczego to ciśnienie przed
    > sprężarką będzie niższe, sprężarka podczas sprężania podgrzeje czynnik
    > do niższej temp. i cały proces oddawania ciepła będzie gorszy. Po
    > rozprzężeniu (przechłodzonej cieczy)
    Tam nie ma przechłodzonej cieczy. Czynnik jest cieczą i to wynika z
    ciśnienia i temperatury.

    w zaworze rozprężnym czynnik
    > chłodniczy będzie miał wyższą temp. i w parowniku pochłonie mniej ciepła
    > z otoczenia.
    Odwrotnie, będzie miał mniejszą, dlatego że mniejsza wydajność klimy
    spowoduje że zawór rozprężny będzie jeszcze bardziej dławił aby obniżyć
    temp czynnika i odebrać więcej ciepła z otoczenia, czyli skompensować
    mniejszą wydajność.

    > Kilka raz miałem przypadek w nowych autach, że mi klima przestawała
    > działać na południu Hiszpanii.
    > Z 10-12 lat temu nawet pisałem tu o tym na grupie.
    > Dopiero po latach zrozumiałem z czego to wynika.
    > Nowe auta mają więcej czynnika właśnie z powodu tego, że klima w aucie
    > tak jak pisze Janusz nie do końca jest szczelna.
    > Aby klient nie zawracał serwisowi dupy na gwarancji (Kia 7lat) to
    > producenci dają 20-30% czynnika więcej niż potrzeba.
    Jeśli już to nie aż tyle, raczej dają na styk, ubytek nawet 30% jest
    prawie nieodczuwalny.

    W efekcie czego jak
    > auto znajdzie się w skrajanych warunkach (+40 st. duża wilgotność) to
    > dochodzi do zamrożenia parownika do tego stopnia, że nie przepływa przez
    > niego powietrze do kabiny. W efekcie tego klima zamarza i "nie działa".
    > W takim wypadku wystarczy 10-15 min postoju ze zgaszonym silnikiem i
    > auto odzyskuję klimę, zostawiając pod sobą sporą kałużę wody.

    Nie, to nie nadmiar tylko klima nie wyrabiała w tamtym klimacie i tak
    jak wyżej pisałem zamraża wtedy parownik.

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: