-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.234
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nabicie klimy, cena
Date: Tue, 4 Jul 2023 18:21:12 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <u81gps$1ef$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
<u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me> <g...@m...org>
<u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
<u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
<o...@l...harvard.local>
Reply-To: j...@o...pl
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.234
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 4 Jul 2023 16:19:08 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.234"; logging-data="1487";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.11.0
Cancel-Lock: sha1:rRmCvSDqysfdxsJxcYbYEtlkIg8=
sha256:gzJf9gtqpkupnC2dxXYnETVcvVDON+Mx6kEUikr8MkA=
sha1:CGig2lWcNXNub19hGvRYM6EisDE=
sha256:ZWvNfbpBoLmIqUoGioiRrsDBxc1S7LEsBy9cnjFs4wY=
Content-Language: pl-PL
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714880
[ ukryj nagłówki ]W dniu 4.07.2023 o 17:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .07.2023 o 16:48 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
>
>> On Tue, 04 Jul 2023 16:01:29 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
>>> Norma to jest ubytek max 10-15% czynnika na rok.
>>> To jest taka sama norma "dupochron" jak ubytek 1l oleju na 1000km,
>>> który w
>>> niektórych silnikach wg producenta jest normą.
>>
>> Pewnie masz racje.
>>
>>> Po pięciu latach jak sprężarka dziadowska to może słabiej klima
>>> chłodzić.
>>> Nowe auta mają z tego powodu więcej czynnika nabite i jak w klimie
>>> niegrzebane to działają na fabrycznym spokojnie 10-15 lat.
>>
>> czas potwierdzam, ale
>> ... gdzie ten czynnik jest?
>> Bo powinien sie skroplic po stronie wysokiego cisnienia,
>> i w sumie bez znaczenia, czy jest go tam duzo, czy mało.
>
> Od ilości czynnika zależy ile ciepła jesteśmy wstanie oddać do otoczenia
> w skraplaczu.
Nie tylko.
> Przed sprężarką czynnik jest pod niskim ciśnieniem, sprężarka poprzez
> sprężanie gazu go podgrzewa i pcha w stronę skraplacza. Jak w obiegu nie
> ma odpowiedniej ilości czynnika chłodniczego to ciśnienie przed
> sprężarką będzie niższe, sprężarka podczas sprężania podgrzeje czynnik
> do niższej temp. i cały proces oddawania ciepła będzie gorszy. Po
> rozprzężeniu (przechłodzonej cieczy)
Tam nie ma przechłodzonej cieczy. Czynnik jest cieczą i to wynika z
ciśnienia i temperatury.
w zaworze rozprężnym czynnik
> chłodniczy będzie miał wyższą temp. i w parowniku pochłonie mniej ciepła
> z otoczenia.
Odwrotnie, będzie miał mniejszą, dlatego że mniejsza wydajność klimy
spowoduje że zawór rozprężny będzie jeszcze bardziej dławił aby obniżyć
temp czynnika i odebrać więcej ciepła z otoczenia, czyli skompensować
mniejszą wydajność.
> Kilka raz miałem przypadek w nowych autach, że mi klima przestawała
> działać na południu Hiszpanii.
> Z 10-12 lat temu nawet pisałem tu o tym na grupie.
> Dopiero po latach zrozumiałem z czego to wynika.
> Nowe auta mają więcej czynnika właśnie z powodu tego, że klima w aucie
> tak jak pisze Janusz nie do końca jest szczelna.
> Aby klient nie zawracał serwisowi dupy na gwarancji (Kia 7lat) to
> producenci dają 20-30% czynnika więcej niż potrzeba.
Jeśli już to nie aż tyle, raczej dają na styk, ubytek nawet 30% jest
prawie nieodczuwalny.
W efekcie czego jak
> auto znajdzie się w skrajanych warunkach (+40 st. duża wilgotność) to
> dochodzi do zamrożenia parownika do tego stopnia, że nie przepływa przez
> niego powietrze do kabiny. W efekcie tego klima zamarza i "nie działa".
> W takim wypadku wystarczy 10-15 min postoju ze zgaszonym silnikiem i
> auto odzyskuję klimę, zostawiając pod sobą sporą kałużę wody.
Nie, to nie nadmiar tylko klima nie wyrabiała w tamtym klimacie i tak
jak wyżej pisałem zamraża wtedy parownik.
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.23 20:16 Shrek
- 04.07.23 20:38 Tomasz Gorbaczuk
- 04.07.23 20:47 Tomasz Gorbaczuk
- 04.07.23 21:10 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 00:05 Janusz
- 05.07.23 00:09 Janusz
- 05.07.23 06:54 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 06:58 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 07:22 Cavallino
- 05.07.23 07:26 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 07:26 Cavallino
- 05.07.23 07:26 Tomasz Gorbaczuk
- 05.07.23 07:38 Cavallino
- 05.07.23 09:46 Janusz
- 05.07.23 09:49 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=