-
Data: 2019-11-17 11:47:22
Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 15 Nov 2019 22:43:31 +0000, mk4 napisał(a):
> Kilka spostrzeżeń po powrocie z krótkiej wizyty za zachodnią granicą.
> Sprawa 1 - pieszy ma pierwszeństwo już przed przejściem. Tyle, że tam
> nie ma przejść dla pieszych. Są tzw. brody gdzie pieszy pierwszeństwa
> nie ma. A przejścia oznaczone (znaki + zebra) to jakiś ewenement.
> Praktycznie takie nie występują.
No przeciez kitowalem to wielokrotnie :-)
> Jak średnio na przejechane 1000 kilometrów spotyka się 2 (słownie dwa
> oznaczone przejścia dla pieszych) to niech i sobie pieszy ma
> pierwszeństwo z 5 metrów od tego przejścia.
Ale gdzie jedziesz ? Bo na 1000 kilometrow w Niemczech to ja jakies
950 jade autostrada i przejsc faktycznie nie ma :-)
Obserwacja niemieckich kierowcow w Polsce - nie wiedza, ze na
przejsciach nie mozna wyprzedzac.
Moze dlatego, ze u nch nie ma przejsc przez 4 czy wiecej pasow.
A jak sa, to ze swiatlami.
> Sprawa 2 - prędkości i ograniczenia. Tego też nie ma albo jak jest to
> jest potrzebne. Przede wszystkim prędkość podstawowa to 100. Niby tylko
> 10 więcej ale od razu lepiej się jedzie.
Na autostradzie ?
A 10 wiecej ... dla mnie raczej bez znaczenia, bo na 90 w kraju nie
lapia (choc jeden FR chyba jest). A ciezarowki nawet w Niemczech maja
ograniczenie do 70 :-(
> Kolejna sprawa to skrzyżowania
> na takich drogach. U nas bardzo często ograniczenie do 50, rzadziej do
> 70. Tam jeśli już jest to zazwyczaj 80. Często jednak w ogóle nie ma
> żadnego ograniczenia w związku ze skrzyżowaniem.
Co by nie mowic, to takie ograniczenie ma pewien sens.
A jak tam bedzie wyjezdzal traktor z dwiema przyczepami ?
A glowna droga jade ja i 90 mam w ...
> A na "wiejskich"
> drogach to w ogóle praktycznie żadnych znaków i ograniczeń nie ma.
> W przypadku zjazdów z dróg szybkiego ruchu czy autostrad też za zwyczaj
> nie ma na nich ograniczeń. No u nas nautykane tego - 60, 50, 40.
Juz nie pamietam, ale zjazdy zazwyczaj ostre sa, i 130 to jest za
duzo. A przeciez tam nie ma limitu 130.
No coz - moze ich na kursie ucza, ze zwolnic trzeba - nauka jazdy po
autostradzie jest ponoc obowiazkowa.
> Sprawa 3 - słynny odstęp 3 sekund. Nie stosują. Może siadających na dupę
> jest zdecydowanie mniej. Niemniej jednak nie kitujmy się - odstępy nie
> są 3 sekundowe jak niektórzy tutaj bredzą.
Przepis mowi "polowa predkosciomierza", czyli np przy 120km/h 60m.
Co nam daje 1.8s. Kierowcom sie mowi 2s, i to jest mniej wiecej tyle,
co nawet w Polsce kierowca samoczynnie trzyma.
Piszesz o autostradzie czy zwyklej drodze ?
Kiedys mi sie wydawalo, ze przepis obowiazuje ponad 80km/h, ale mnie
Przemek prostowal.
Jedno musze przyznac - jak jest gesty ruchu i predkosc 80-100, to
autostradach odstepy na lewym pasie ... chyba mniejsze.
>Podobnie - nikt nie ściga tego.
Bo to sie trudno sciga. Trzeba odpowiedniej aparatury.
Ale wystarczy kilka takich czy przenosnych
https://www.bussgeldkatalog.org/blitzer/abstandsmess
ung-einspruch/
aby fama w narodzie poszla, ze mierza.
A ze to akurat nie jest takie uciazliwe, to raczej trzymaja odstep.
U nas niby tez trzymaja podobny, bo jak pisalem - to taki "naturalny"
... ale potem czytam ze karambol 50 aut. Cos nie umiemy jezdzic.
> Jeżdżą po prostu normalnie. Czasem jakiś ścigacz podjedzie blisko
> i co? Nic.
> Do tego migają światłami (co u nie których na tej grupie
> wywołuje piane na ustach) - i też - cóż z tego?
Na autostradzie ? Zdaje sie, ze zabronione.
> Sprawa 4 - jeżdżą zgodnie z przepisami. Faktem jest, że ruch jest sporo
> spokojniejszy niż u nas. Ale te ograniczenia to stosują z pewnym
> marginesem. Owszem w terenie zabudowanym nie jada szybciej jak jakieś
> 60-65 (jak wiedzą, że można i nie ma fotoradarów - bo ja nie mozna to
Za przekroczenie do 20km/h mandaty sa symboliczne.
Miedzy 21 a 30 sa punkty karne, dolegliwsze niz u nas.
A za ponad 31 jest zakaz prowadzenia na miesiac, dwa, trzy ... i to
ich dyscyplinuje. Nie wszystkich.
Dodaj do tego ze FR maja przenosne i nigdy nie wiesz gdzie ustawia.
A ostrzeganie przed FR w nawigacji niby zabronione, ale kilka
aplikacji jest.
> wiadomo, ze jadą zgodnie z limitem). Ale znowu - tam teren zabudowany to
> niemal minimalny odcinek jaki się do tego kwalifikuje a nie tak jak u
> nas kilometry pól i lasów.
A gdzie tak masz? Odkad mamy osobne tablice, to teren zabudowany jest
raczej zabudowany. A Niemcy tego nie maja, wiec jest problem gdzie
ustawic tablice - przed zabudowaniami, czy na granicy administracyjnej
miejscowosci.
> Do tego lokalsi potrafią przekraczać znacznie bardziej prędkość poza
> terenem zabudowanym.
Bo kto by mierzyl na tych 100km/h :-)
> Nawet zdarzył się wyprzedzający pod prąd na
> skrzyżowaniu z wysepka. Jak nic to był nasz na ichnich numerach - ale
> nie, skąd - przecież nasi ponoć od razu po przekroczeniu granicy jadą
> jak baranki.
Ciezarowi patrza w lusterka przed wyprzedzaniem.
Choc w Polsce tez juz patrza, przynajmniej na A4.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.11.19 12:04 J.F.
- 17.11.19 12:06 J.F.
- 17.11.19 12:27 nadir
- 17.11.19 13:30 Shrek
- 17.11.19 13:34 Shrek
- 17.11.19 13:39 Shrek
- 17.11.19 13:53 J.F.
- 17.11.19 14:03 J.F.
- 17.11.19 14:05 mk4
- 17.11.19 14:18 Shrek
- 17.11.19 14:21 Shrek
- 17.11.19 14:27 Shrek
- 17.11.19 14:38 mk4
- 17.11.19 15:02 Shrek
- 17.11.19 15:04 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=