-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!news.samoylyk.net!aioe.org!htFT3fj3wTtzLLQn3O6wOw.user.46.165.242.91.POSTED!n
ot-for-mail
From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Na przejściach
Date: Wed, 27 Jul 2022 11:10:08 +0200
Organization: Aioe.org NNTP Server
Message-ID: <tbqvdg$fqm$1@gioia.aioe.org>
References: <62de69fb$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<62de856c$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
<62de9381$0$562$65785112@news.neostrada.pl> <u...@m...org>
<62dedade$0$565$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<62df9787$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
<62dfca18$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
<62e00aa5$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
<tbp3ce$1ffk$1@gioia.aioe.org>
<62e01c8f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<tbp733$141d$1@gioia.aioe.org> <tbqjd7$1qi5$1@gioia.aioe.org>
<tbqjvs$8pv$1$Cav@news.chmurka.net> <tbqlip$h9q$1@gioia.aioe.org>
<tbqmio$ag2$1$Cav@news.chmurka.net> <tbqpud$4j4$1@gioia.aioe.org>
<tbqrnd$da5$1$Cav@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="16214";
posting-host="htFT3fj3wTtzLLQn3O6wOw.user.gioia.aioe.org";
mail-complaints-to="a...@a...org";
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.11.0
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2705651
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27.07.2022 o 10:07, Cavallino pisze:
> W dniu 27-07-2022 o 09:36, Kviat pisze:
> Masz prawko?
Mam.
> Naprawdę uważasz, że każdorazowo pieszego zobaczysz?
Nie.
Jak mi z lasu w nocy wyskoczy ubrany na czarno, to jest możliwość, że
nie zauważę.
> Bo ja już trochę jeżdżę i wiem, że są sytuacje że to jest niemożliwe.
Pełna zgoda. Są możliwe takie sytuacje.
> Ciemno, deszcz, pieszy na czarno, brak oświetlenia na ulicy,
Aż tak ciemno, że nie widać przejścia dla pieszych?
Bo przed przejściem dla pieszych trzeba zachować szczególną ostrożność.
Pomimo ograniczenia prędkości np.do 50 km/h jak słabo widać, to lepiej
zwolnić poniżej tej 50-tki. A jak nic nie widać, to lepiej nie jechać.
Albo naprawić światła w samochodzie.
> skręt w lewo - i choć rozglądam się na wszystkie strony jak tylko mogę i jadę 20
> km/h, to i tak wiem że gdyby wyszedł w danym miejscu i wlazł bez
> rozglądania się czy nie nie jedzie, to bym go zauważył jakbym w niego
> wjechał.
Przepisy o "wtargnięciu" pieszego prosto pod samochód już nie obowiązują?
Uważam, że trzeba zakładać możliwość pojawienia się pieszego w
miejscach, w których można się spodziewać pieszego.
Być może są miejsca, w których po rozglądnięciu się na wszystkie strony
nie widać pieszego w odległości 10 metrów od jezdni, bo schowa się za
latanią ubrany jak ninja i ten ninja rzuci się z prędkością błyskawicy
pod samochód jadący z prędkością 20 km/h (ile wyniesie droga hamowania?
2 m? 5m? Z jakiej odległości pieszy musiałby zacząć wbiegać żeby
kierowca nie zdążył nacisnąć hamulca jadąc z prędkością 20 km/h?).
Być może zdarzy się sytuacja, że pieszy stojący tyłem do jezdni na
chodniku rzuci się prosto pod koła (albo dziecko wbiegnie za zabawką).
Ale wtedy to nie będzie wina kierowcy. I jest spora szansa, że przy
prędkości 20 km/h będą tylko stłuczenia - zakładam, że kierowca hamuje,
a nie że dodaje gazu i włącza wycieraczki.
Przy okazji:
Art.26.2.
"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez
jezdnię drogi, na którą wjeżdża."
Art.13.2.
"Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
skrzyżowaniu."
Miejsca, w których kierowca może się spodziewać pieszego, są znane.
>> I nadal to przejście dla pieszych.
>
> KAPELUSZ PLONK WARNING
Aż mi ciarki po plecach przeszły.
>> Dlaczego uważasz, że dezorganizacja ruchu pieszych jest ważniejsza od
>> dezorganizacji ruchu kierowców?
>
> No właśnie uważam odwrotnie.
Czyli pieszym można dezorganizować ruch, a kierowcom nie można?
Dlaczego?
> HINT: Te jezdnie nie powstały po to żeby chodzili po nich piesi.
HINT: Przejścia dla pieszych powstały po to, żeby chodzili po nich piesi.
> I to nie kierowcy odmawiają używania bezkolizyjnych przejść.
Piesi też nie odmawiają (jak są takie przejścia). Odmawiają tylko
nieliczni, w granicy błędu statystycznego.
Za to 85-90% kierowców odmawia przestrzegania jazdy z dozwoloną
prędkością miejscach, w których powinni spodziewać się pieszych, czyli w
miejscach powstałych dla pieszych.
> Jak tego nie rozumiesz, to co robisz na tej grupie?
Tłumaczę ci, że kierowcy, to tacy sami ludzie jak piesi. W sensie, że
mają takie same prawo do przemieszczania się jak kierowcy.
Bo jeśli chodzi o przestrzeganie przepisów i zachowanie, to badania
pokazują, nie są tacy sami. Niestety na niekorzyść kierowców.
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.22 11:29 pueblo
- 27.07.22 11:33 Cavallino
- 27.07.22 12:22 Kviat
- 27.07.22 12:33 ii
- 27.07.22 12:39 ii
- 27.07.22 13:48 Kviat
- 27.07.22 13:49 Kviat
- 27.07.22 13:58 Kviat
- 27.07.22 14:01 Cavallino
- 27.07.22 14:34 Kviat
- 27.07.22 14:51 pueblo
- 27.07.22 15:02 Cavallino
- 27.07.22 15:37 Kviat
- 27.07.22 16:06 pueblo
- 27.07.22 16:32 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=