-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!news.samoylyk.net!aioe.org!htFT3fj3wTtzLLQn3O6wOw.user.46.165.242.91.POSTED!n
ot-for-mail
From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Na przejściach
Date: Wed, 27 Jul 2022 11:10:08 +0200
Organization: Aioe.org NNTP Server
Message-ID: <tbqvdg$fqm$1@gioia.aioe.org>
References: <62de69fb$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<62de856c$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
<62de9381$0$562$65785112@news.neostrada.pl> <u...@m...org>
<62dedade$0$565$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<62df9787$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
<62dfca18$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
<62e00aa5$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
<tbp3ce$1ffk$1@gioia.aioe.org>
<62e01c8f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<tbp733$141d$1@gioia.aioe.org> <tbqjd7$1qi5$1@gioia.aioe.org>
<tbqjvs$8pv$1$Cav@news.chmurka.net> <tbqlip$h9q$1@gioia.aioe.org>
<tbqmio$ag2$1$Cav@news.chmurka.net> <tbqpud$4j4$1@gioia.aioe.org>
<tbqrnd$da5$1$Cav@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="16214";
posting-host="htFT3fj3wTtzLLQn3O6wOw.user.gioia.aioe.org";
mail-complaints-to="a...@a...org";
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.11.0
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2705651
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27.07.2022 o 10:07, Cavallino pisze:
> W dniu 27-07-2022 o 09:36, Kviat pisze:
> Masz prawko?
Mam.
> Naprawdę uważasz, że każdorazowo pieszego zobaczysz?
Nie.
Jak mi z lasu w nocy wyskoczy ubrany na czarno, to jest możliwość, że
nie zauważę.
> Bo ja już trochę jeżdżę i wiem, że są sytuacje że to jest niemożliwe.
Pełna zgoda. Są możliwe takie sytuacje.
> Ciemno, deszcz, pieszy na czarno, brak oświetlenia na ulicy,
Aż tak ciemno, że nie widać przejścia dla pieszych?
Bo przed przejściem dla pieszych trzeba zachować szczególną ostrożność.
Pomimo ograniczenia prędkości np.do 50 km/h jak słabo widać, to lepiej
zwolnić poniżej tej 50-tki. A jak nic nie widać, to lepiej nie jechać.
Albo naprawić światła w samochodzie.
> skręt w lewo - i choć rozglądam się na wszystkie strony jak tylko mogę i jadę 20
> km/h, to i tak wiem że gdyby wyszedł w danym miejscu i wlazł bez
> rozglądania się czy nie nie jedzie, to bym go zauważył jakbym w niego
> wjechał.
Przepisy o "wtargnięciu" pieszego prosto pod samochód już nie obowiązują?
Uważam, że trzeba zakładać możliwość pojawienia się pieszego w
miejscach, w których można się spodziewać pieszego.
Być może są miejsca, w których po rozglądnięciu się na wszystkie strony
nie widać pieszego w odległości 10 metrów od jezdni, bo schowa się za
latanią ubrany jak ninja i ten ninja rzuci się z prędkością błyskawicy
pod samochód jadący z prędkością 20 km/h (ile wyniesie droga hamowania?
2 m? 5m? Z jakiej odległości pieszy musiałby zacząć wbiegać żeby
kierowca nie zdążył nacisnąć hamulca jadąc z prędkością 20 km/h?).
Być może zdarzy się sytuacja, że pieszy stojący tyłem do jezdni na
chodniku rzuci się prosto pod koła (albo dziecko wbiegnie za zabawką).
Ale wtedy to nie będzie wina kierowcy. I jest spora szansa, że przy
prędkości 20 km/h będą tylko stłuczenia - zakładam, że kierowca hamuje,
a nie że dodaje gazu i włącza wycieraczki.
Przy okazji:
Art.26.2.
"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez
jezdnię drogi, na którą wjeżdża."
Art.13.2.
"Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
skrzyżowaniu."
Miejsca, w których kierowca może się spodziewać pieszego, są znane.
>> I nadal to przejście dla pieszych.
>
> KAPELUSZ PLONK WARNING
Aż mi ciarki po plecach przeszły.
>> Dlaczego uważasz, że dezorganizacja ruchu pieszych jest ważniejsza od
>> dezorganizacji ruchu kierowców?
>
> No właśnie uważam odwrotnie.
Czyli pieszym można dezorganizować ruch, a kierowcom nie można?
Dlaczego?
> HINT: Te jezdnie nie powstały po to żeby chodzili po nich piesi.
HINT: Przejścia dla pieszych powstały po to, żeby chodzili po nich piesi.
> I to nie kierowcy odmawiają używania bezkolizyjnych przejść.
Piesi też nie odmawiają (jak są takie przejścia). Odmawiają tylko
nieliczni, w granicy błędu statystycznego.
Za to 85-90% kierowców odmawia przestrzegania jazdy z dozwoloną
prędkością miejscach, w których powinni spodziewać się pieszych, czyli w
miejscach powstałych dla pieszych.
> Jak tego nie rozumiesz, to co robisz na tej grupie?
Tłumaczę ci, że kierowcy, to tacy sami ludzie jak piesi. W sensie, że
mają takie same prawo do przemieszczania się jak kierowcy.
Bo jeśli chodzi o przestrzeganie przepisów i zachowanie, to badania
pokazują, nie są tacy sami. Niestety na niekorzyść kierowców.
Pozdrawiam
Piotr
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.22 11:29 pueblo
- 27.07.22 11:33 Cavallino
- 27.07.22 12:22 Kviat
- 27.07.22 12:33 ii
- 27.07.22 12:39 ii
- 27.07.22 13:48 Kviat
- 27.07.22 13:49 Kviat
- 27.07.22 13:58 Kviat
- 27.07.22 14:01 Cavallino
- 27.07.22 14:34 Kviat
- 27.07.22 14:51 pueblo
- 27.07.22 15:02 Cavallino
- 27.07.22 15:37 Kviat
- 27.07.22 16:06 pueblo
- 27.07.22 16:32 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML